Управління розвитком виробничого сектору економіки та його суб`єктів

ID: 9023
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2019.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
46 годин лекційних занять.

Мета дисципліни: засвоєння аспірантами теоретичних і практичних знань, набуття вмінь і навичок в області управління розвитком виробничого сектору економіки, його суб’єктів та процесів.
Завдання дисципліни: ознайомлення з теоретико-методологічним базисом, концептуальною основою, методологічними і науково-методичними підходами до управління розвитком виробничого сектору економіки, його суб’єктів та процесів; опанування методичних підходів до забезпечення превентивності управління трансформаційними процесами в промисловому виробництві.

Основні результати навчання

Вміти розробляти та презентувати обґрунтований план досліджень у відповідності до наукового напрямку.

Вміти визначати, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел, виявити аналітико-синтетичний зміст та підготовити нову форму вторинної інформації.

Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень.

Розуміти теоретичні та практичні проблеми, історію розвитку та сучасний стан наукових знань.

Знати праці провідних вчених, наукові школи та фундаментальні праці у галузі дослідження;  сучасний парадигмальний контекст еволюції світової економічної науки, зокрема в обраній спеціальній області.

Знати методологічні принципи та методи наукового економічного дослідження; розуміти, інтегрувати та адаптувати існуючі методики та методи досліджень для розв’язання наукових завдань в обраній спеціальній сфері.

Вміти здійснювати моніторинг наукових джерел, одержувати і поглиблювати ґрунтовні знання зі спеціальності та предметної області дослідження. 

Вміти формулювати наукову проблему, мету та загальну методологічну базу власного наукового дослідження, усвідомлювати його актуальність та практичне значення для розвитку галузі науки, соціально-економічних процесів та явищ. 

Володіти методами логіко-змістовного моделювання, вміти будувати схеми причинно-наслідкових зв’язків управлінських рішень та подій;  аналізувати сучасні тенденції та проблеми розвитку систем різного рівня.

Вміти самостійно розробляти управлінські рішення з урахуванням чинників невизначеності для забезпечення підвищення ефективності в обраній спеціальній області дослідження на різних рівнях управління.

Використовувати відповідну термінологію у власних дослідженнях та професійній діяльності рідною мовою та/або іноземною; спілкуватися в діалоговому режимі в галузі  наукової та професійній діяльності; вміти презентувати результати власних досліджень та описувати їх у фахових публікаціях, використовувати сучасні інформаційні та комунікативні технології.

Ініціювати оригінальне інноваційне рішення, спрямоване на розв’язання конкретної проблеми предметної області дослідження або управління; усвідомлювати відповідальність за його новизну та наслідки реалізації. 

Поєднувати існуючі та пропонувати нові, нестандартні шляхи розв’язання проблем предметної області дослідження або управління на базі сучасних концептуальних та методологічних знань.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; Кз – самостійні контрольні завдання; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Л1. Поняття та складові розвитку промислового виробництва.
Л2. Особливості розвитку промислового виробництва в Україні та світі. 
СРЗ. К.

2 тиждень

Л3. Багатовекторність розвитку промислового виробництва.
СРЗ. К.

3 тиждень

Л4. Технологічні уклади: види, динаміка та секторальна характеристика.
Л5. Основна проблематика наукових досліджень розвитку промислового виробництва України на макро-, мезо- та мікро- рівнях.
СРЗ. К.

4 тиждень

Л6. Напрями досліджень розвитку промислового виробництва вченими-економістами Одеського національного політехнічного університету.
СРЗ. К.

5 тиждень

Л7. Загальна характеристика управління розвитком виробничого сектору економіки та його суб’єктів.
Л8. Система управління  розвитком виробничого сектору економіки.
СРЗ. К.

6 тиждень

Л9. Система управління розвитком промислового підприємства як базового суб’єкту виробничого сектору економіки.
СРЗ. К.

7 тиждень

Л10. Теоретичні засади трансформаційних процесів промислового виробництва: виробнича сфера та система управління.
Л11. Реалії трансформаційних процесів промислового виробництва: виробнича сфера та система управління.
СРЗ. К.

8 тиждень

Л12. Особливості управління трансформаційними процесами у промисловому виробництві у високодинамічному зовнішньому середовищі.
МКР1. СРЗ. К.

9 тиждень

Л13. Управлінські механізми ведення трансформаційних процесів у промисловому виробництві.
Л14. Управлінський інструментарій контролювання трансформаційних змін промислового виробництва.
СРЗ. К.

10 тиждень

Л15. Обґрунтування доцільності трансформаційних змін.
СРЗ. К.

11 тиждень

Л16. Оцінювання ефективності та результативності трансформаційних змін.
Л17. Механізм управлінського аналізу розвитку виробничого сектору економіки та його суб’єктів за рівнями управління.
СРЗ. К.

12 тиждень

Л18. Превентивне управління трансформаційними процесами промислового сектора економіки України
СРЗ. К.

13 тиждень

Л19. Контролінг в управлінні розвитком підприємства
Л20 Домінанти, передумови та перешкоди розвитку контролінгу на інноваційно-активних промислових підприємствах
СРЗ. К.

14 тиждень

Л21. Імплементація контролінгу в систему управління розвитком інноваційно-активного промислового підприємства.
СРЗ. К.

15 тиждень

Л22. Державна промислова політика та її роль у державному регулюванні трансформаційних змін промислового виробництва.
Л23. Соціальна відповідальність управління за розвиток та трансформаційні процеси
СРЗ. К. МКР2.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 74 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 30 годин;
2) підготовка до модульних контрольних робіт – 14 годин;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи, презентації результатів досліджень та творча робота у вигляді економічного та управлінського дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (3 запитання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балів. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

Презентація результатів досліджень – 15 балів. Термін надання – 3 тиждень.
Творча робота у вигляді економічного дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача – 5 балів.  Термін надання – 7 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

Презентації результатів досліджень – 15 балів. Термін надання – 11 тиждень. 
Творча робота у вигляді управлінського дослідження із затвердженої теми дисертації здобувача – 5 балів. Термін надання – 13 тиждень. 
МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини  – 4 питання (по 25б – кожне запитання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма змістовними модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися довідниками.