Методологія створення сервіс орієнтованої архітектури ІС

ID: 9004
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
6.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – лабораторні заняття.

Анотація навчальної дисципліни.

Мета навчальної дисципліни – формування та розвиток компетентностей спрямованих на продукування нових ідей, розв’язання комплексних завдань професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності у галузі комп’ютерних наук за рахунок оволодіння методами створення сервіс-орієнтованих інформаційних систем для проведення фундаментальних та (або) прикладних наукових досліджень з моделювання, проектування, розробки, впровадження організаційних, технічних, природничих і соціально-економічних інтелектуальних інформаційних систем та технологій.

Завдання навчальної дисципліни: 

оволодіння сучасними методами створення сервіс орієнтованої архітектури інформаційних систем; 

вивчення життєвого циклу розробки мікросервісов і вміння правильно це використовувати при розробці інформаційних систем; 

оволодіння моделями і методами використання контейнерів для упаковки мікросервісов в артефакти, що разгортаються, і вміння їх удосконалювати; 

отримання нових знань щодо моделей і методів виробничого середовища мікросервісов, усвідомлення можливостей їх вдосконалення та застосування при розробці систем комп'ютерного зору, розпізнавання людської мови, машинного перекладу та ін.
 
 
Основні результати навчання. 
 
Мати передові концептуальні та методологічні знання з комп’ютерних наук і на межі предметних галузей, а також дослідницькі навички, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні останніх світових досягнень з відповідного напряму, отримання нових знань та/або здійснення інновацій.

Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні інженерні проекти, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові та технологічні проблеми комп’ютерної науки з дотриманням норм академічної етики і врахуванням соціальних, економічних, екологічних та правових аспектів.

Розробляти та реалізовувати комп’ютерні системи у різних галузях людської діяльності з використанням модульного підходу, заснованого на використанні розподілених, слабко пов'язаних замінних архітектурних компонентів

 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; 
ЛЗ – лабораторні заняття; 
СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; 
К – консультації викладача;
ІЗ – індивідуальні завдання;
МКР – модульна контрольна робота.
 
 
Тематика та види навчальних занять.
 
1 тиждень. Архітектура мікросервісного додатка (Л, ЛЗ№1, СРЗ, К)
2 тиждень Визначення обсягу мікросервісов на основі бізнес-можливостей і сценаріїв використання (Л, СРЗ, К) Приклади систем на базі мікросервісов (ІЗ)
3 тиждень. Патерни синхронної і асинхронної комунікації (Л*, ЛЗ№2, СРЗ, К)
4 тиждень. Проблеми узгодженості в розподіленому додатку (Л, ЛЗ№3, СРЗ, К) (Л, СРЗ, К)
5 тиждень. Використання саг для розробки бізнес-логіки в декількох сервісах (Л, ЛЗ№4, СРЗ, К)
6 тиждень. Вплив доступності сервісу на надійність додатків (Л, СРЗ, К)  Розробка мікросервісов, що захищають від збоїв в їх залежностях (ІЗ)
7,8 тиждні. Застосування повторних спроб, обмежень швидкості, автоматичних вимикачів, перевірок працездатності і кешування для зменшення міжсервісний взаємодії (Л, ІЗ, МКР1, СРЗ, К)
9 тиждень. Створення багаторазового фреймворка мікросервісов (Л, ЛЗ№5, СРЗ, К)
10 тиждень. Основні компоненти виробничого середовища мікросервісов (Л, СРЗ, К) Розгортання сервісу в публічній хмарі (ІЗ)
11 тиждень. Використання контейнерів для упаковки мікросервіса в артефакт, що разгортається (Л, ЛЗ№6, СРЗ, К)
12 тиждень. Основні концепції Kubernetes, включаючи модулі, сервіси та набори реплік (Л, СРЗ, К) Як запустити мікросервіс в Kubernetes, за розкладом контейнерів (ІЗ)
13 тиждень. Розробка конвеєра безперервної доставки для мікросервісов (Л, СРЗ, К) Використання Jenkins і Kubernetes для автоматизації завдань розгортання (ІЗ)
14 тиждень. Побудова системи моніторингу для збору метрик (Л, СРЗ, К) Налаштування інфраструктури ведення журналів (ІЗ)
15 тиждень. Проведення другого модульного контролю з автоматичного розгортання мікросервісов з контролем якості (К, СРЗ, МКР 2) 
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 120 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 
1) підготовка до лекційних занять  – 15 годин; 
2) підготовка до лабораторних занять та МКР – 45 години;
3) виконання РР – 30 годин
4) підготовка до екзамену – 30 годин.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС і є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують самостійну роботу та індивідуальні завдання, готують реферативну наукову роботу і виконують дві модульні контрольні роботи. 
 
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1
Виконання РР – 8 балів
Захист ЛР – 24 бали
МКР1 – max 14 балів.

Семестровий модуль № 2
Захист ЛР – 21 бал
Виконання РР – 5 балів; захист РР – 9 балів
МКР2 – max 10 балів.

Оцінка виконання РР враховує: дотримування  графіку роботи; якість аналізу та  глибину обґрунтування; дотримування  вимог стандартів, насамперед бібліографічних. Критерій оцінки захисту РР включають: якість доповіді; ступінь володіння матеріалом; аргументованість відповідей на запитання; вміння захищати обрану точку зору
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менше, ніж 60%. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.
Складання/перескладання екзаменів відбувається за встановленим відділом аспірантури розкладом.
 
 
Політика освітнього процесу
 
Здобувач зобов'язаний своєчасно і якісно виконувати всі отримані завдання; при необхідності з метою з'ясування всіх незрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної доброчесності.
 
Роботи, виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання екзаменів відбувається за встановленим відділом аспірантури розкладом.
 
Під час лекції або екзамену здійснювати телефонні дзвінки забороняється.
 
Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів і здачі іспиту з дисципліни.