Наукові дослідження в сфері менеджменту

ID: 8920
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
44 аудиторних годин – 30 лекційні заняття; 14 практичні заняття.

Мета дисципліни: формування комплексу знань стосовно сучасних методологічних та методичних засад наукових досліджень в сфері менеджменту, а також набуття  прикладних навичок  щодо розв’язання  економічних задач у середовищі комп’ютерних технологій.
Завдання дисципліни: теоретична та практична підготовка здобувачів з питань: визначення сутності понять і категорій методології наукових досліджень, організації процесу наукового дослідження та вибору об’єктів наукового дослідження; планування науково-дослідних робіт; формування та обґрунтування наукових гіпотез; оволодіння традиційними та сучасними інноваційними методами проведення досліджень; оформлення результатів наукових досліджень та впровадження їх у практику; інформаційного забезпечення процесу наукового дослідження; визначення економічної ефективності наукових досліджень.
 
 
Основні результати навчання
 
Здійснювати ідентифікацію, пошук, моніторинг, класифікацію, узагальнення, критичний аналіз та оцінювання інформації; поглиблювати та розвивати знання в сфері менеджменту та предметної області дослідження. 
 
Обирати та використовувати загально-наукові та спеціальні методи наукових досліджень в сфері менеджменту. 
 
Застосовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології  для забезпечення реалізації завдань наукового дослідження в сфері менеджменту.
 
Формулювати наукову проблему, мету та загальну методологічну базу власного наукового дослідження, усвідомлювати його актуальність та практичне значення для розвитку науки, процесів та явищ в сфері менеджменту. 
 
Ініціювати оригінальне інноваційне рішення, спрямоване на розв’язання конкретної проблеми предметної області дослідження в сфері менеджменту; усвідомлювати відповідальність за його новизну та наслідки реалізації. 
 
Використовувати відповідну термінологію у власних дослідженнях та науковій комунікації рідною мовою та/або іноземною; презентувати та оприлюднювати в усній та письмовій формі, здійснювати апробацію та  впровадження результатів власних досліджень у сфері менеджменту.
 

 
 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; Ко – контрольне опитування; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
 
Л1. Зміст та етапи розвитку науки та методології її досліджень
СРЗ. К.
 
2 тиждень
 
Л2. Поняття методології наукового дослідження
ПР 1. Дослідити зміст та етапи розвитку науки та методології її досліджень, змістовну характеристику методології досліджень.
СРЗ. К. Ко 1. 
 
 
3 тиждень
 
Л3. Формування методології соціально-економічної та інформаційної основ наукових досліджень
СРЗ. К.
 
4 тиждень
 
Л4. Детерміновані моделі дослідження соціально-економічних явищ.
ПР 2. Аналіз залежності економічних параметрів територіального утворення із використанням індексного методу
СРЗ. К.
 
5 тиждень

Л5. Соціально-економічна метрологія у наукових дослідженнях
СРЗ. К.
 

6 тиждень
 
Л6. Індексний метод. 
СРЗ. К.
 
7 тиждень
 
Л7. Використання індексного методу .
ПР 3. Факторний аналіз залежності результативних параметрів агрегованих суб’єктів господарювання й визначення ефективність використання ресурсів із застосовуванням індексного методу.
СРЗ. К.
 
8 тиждень
 
Л8. Методологія формування оптимізаційних моделей дослідження МКР1. 
МКР 1. СРЗ. К.
 
9 тиждень
 
Л9. Оцінка тісноти зв’язку між змінними моделей регресії.
ПР 4. Визначити можливості меню <Прогрессия> MS Excel для аналізу характеру змінювання макроекономічного параметру територіальних утворень та інтерполяції відсутніх даних. Аналіз змінювання економічного параметра країни з використанням часового ряду
СРЗ. К.
 
10 тиждень
 
Л10. Оцінка і аналіз моделей лінійної регресії  .
СРЗ. К.
 
11 тиждень
 
Л11. Гіпотеза лінійних зв’язків.
ПР 5. Обґрунтувати використання меню <Диаграмма>    <График> MS
Excel для передбачення характеру змінювання макроекономічного пара-метру територіальних утворень. Аналізування змінювання економічного параметра територіальних утворень із використанням тренду часового ряду.
СРЗ. К.
 
12 тиждень
 
Л12. Моделі множинної регресії.
СРЗ. К.
 
13 тиждень

Л13. Організація взаємодії у науковій діяльності.
ПР 6. Встановити взаємозв’язки між  показниками , використовуючи меню <Анализ данньіх> MS Excel.
СРЗ. К.

14 тиждень
 
Л14. Загальні рекомендації  подання результатів наукових досліджень.
СРЗ. К.
 
15 тиждень
 
Л15. Послідовність виконання наукової роботи.
ПР 7. Дослідити організування взаємодії у науковій діяльності , подання результатів  наукових досліджень.
МКР2. Ко2. СРЗ. К.
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 76 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 30 годин;
2) підготовка до практичних занять –16 години;
3) підготовка до екзамену – 30 годин.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять; виконують 2 модульні контрольні роботи та проходять контрольні опитування.
 
Модульна контрольна робота  №1 та № 2 оцінюється в 20 балів. 
Модульна контрольна робота № 1 складається з теоретичної частини (2 теоретичних питання) та практичної частини (задача). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів (по 5 балів за кожне теоретичне питання), за правильне виконання практичної частини − 10 балів. 
Модульна контрольна робота № 2 складається з теоретичної частини (2 теоретичних питання) та практичної частини (задача). Максимальна оцінка за правильне виконання теоретичної частини становить 10 балів (по 5 балів за кожне теоретичне питання), за правильне виконання практичної частини − 10 балів.
Кількість практичних робіт у семестрі – 7.
Контрольне опитування проводиться після опанування лекційним матеріалом семестрового модулю. Кількість контрольних опитувань у семестрі – 2. Максимальне оцінювання кожного опитування – 10 балів. 

Кожний семестровий модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.
 
Семестровий модуль № 1
 
Ко1. Оцінка за опитування – 10 балів. Термін проведення – 2 тиждень.
ПР2. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 4 тиждень.
ПР3. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 7 тиждень.
 
МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль  № 2
 
ПР4. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 9 тиждень.
ПР 5. Оцінка за виконання – 10 балів. Тиждень надання – 11 тиждень.
Ко2. Оцінка за опитування – 10 балів. Термін проведення – 15 тиждень.
 
МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен з використанням комп’ютерної бази. Екзаменаційний білет складається з теоретичної частини (2 запитання), та практичної частини (1 практичне завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовими) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів здійснюється за встановленим деканатом розкладом.
 
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.
 
Документи (файли), що додаються: Робоча програма навчальної дисципліни.