Соціальні основи здоров'я

ID: 8493
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни
 
Мета дисципліни:
 
ознайомлення студентів з сучасними теоретичними положеннями та практичними програмами в галузі валеології, соціальної медицини та гігієни, соціально-гігієнічними проблемами порушень здоров’я, системою управління охороною здоров’я, основними напрямами організації медичної допомоги населенню. 
 
Завдання дисципліни:
 
сформувати у студентів основні поняття та категорії соціальної медицини й медико-соціальних основ здоров’я
 
ознайомити з поняттям та характеристикою індивідуального й суспільного здоров’я 
 
сформувати уявлення про здоров’я як результат соціальної адаптації людини, здоровий спосіб життя, шляхи і засоби підтримки і зміцнення високої працездатності людини;
 
ознайомити з основними напрямками надання першої медичної допомоги в екстрених ситуаціях
 
засвоїти прояви соціальних небезпек і шляхи їх подолання в сучасному суспільстві
 
 
Основні результати навчання
 
Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
 
Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії, філософії, української мови, безпеки життєдіяльності та основ охорони праці, правознавства, соціології, психології, етики при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
 
Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією). 
 
Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
 
Критично оцінювати результати досліджень, формулювати аргументовані висновки.
 
Демонструвати навички працювати самостійно.
 
 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
 
Л1. Валеологія як наука
ПЗ1. Валеологія як наука
СРС. К.
 
2 тиждень
 
Л2. Періоди розвитку особистості
ПЗ2. Періоди розвитку особистості
СРС. К.
 
3 тиждень
 
Л3. Вплив різних факторів на здоров’я людини
ПЗ3. Вплив різних факторів на здоров’я людини
СРС. К.
 
4 тиждень
 
Л4. Соціальні проблеми здоров’я у сьогоденні
ПЗ4. Соціальні проблеми здоров’я у сьогоденні
СРС. К.
 
5 тиждень
 
Л5. Здоровий спосіб життя
ПЗ5. Здоровий спосіб життя
СРС. К.
 
6 тиждень
 
Л6. Професійне здоров’я 
ПЗ6. Професійне здоров’я 
СРС. К.
 
7 тиждень
 
Л7. Алкоголізм, наркоманія та токсикоманія – причини та наслідки
ПЗ7. Алкоголізм, наркоманія та токсикоманія – причини та наслідки
МКР1. СРС. К.
 
8 тиждень
 
Л8. Соціальні види адикцій
ПЗ8. Соціальні види адикцій
СРС. К.
 
9 тиждень
 
Л9. Хвороби, що передаються статевим шляхом
ПЗ9. Хвороби, що передаються статевим шляхом
СРС. К.
 
10 тиждень
 
Л10. Соціальна робота з людьми що потребують особливого догляду
ПЗ10. Соціальна робота з людьми що потребують особливого догляду
СРС. К.
 
11 тиждень
 
Л11. Психічні порушення та аномалії розвитку
ПЗ11. Психічні порушення та аномалії розвитку
СРС. К.
 
12 тиждень
 
Л12. Перша допомога в екстремальних умовах
ПЗ12. Перша допомога в екстремальних умовах
СРС. К.
 
13 тиждень
 
Л13. Перша допомога в екстремальних умовах
ПЗ13. Перша допомога в екстремальних умовах
СРС. К.
 
14 тиждень
 
Л14. Соціальна робота в осередках поразки
ПЗ14. Соціальна робота в осередках поразки    
СРС. К.
 
15 тиждень
 
Л15. Соціальні заходи з охорони здоров’я
ПЗ15. Соціальні заходи з охорони здоров’я
МКР2. СРС. К.
 
 
Індивідуальна робота -
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 30 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
2) підготовка до практичних занять – 15 годин;
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та реферативну роботу.
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практично-теоретичної частини (5 завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,5 балів. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 3 бали.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1. Оцінка за виконання – 3 бали (1 тиждень).
ПЗ2. Оцінка за виконання – 4 бали (2 тиждень).
ПЗ3. Оцінка за виконання – 4 бали (3 тиждень).
ПЗ4. Оцінка за виконання – 4 бали (4 тиждень).
ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (5 тиждень).
ПЗ6. Оцінка за виконання – 3 бали (6 тиждень).
ПЗ7. Оцінка за виконання – 3 бали (7 тиждень).
ПЗ8. Оцінка за виконання – 4 бали (8 тиждень).
МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
ПЗ9. Оцінка за виконання – 4 бали (9 тиждень).
ПЗ10. Оцінка за виконання – 5 бали (10 тиждень).
ПЗ11. Оцінка за виконання – 4 бали (11 тиждень).
ПЗ12. Оцінка за виконання – 5 бали (12 тиждень).
ПЗ13. Оцінка за виконання – 4 бали (13 тиждень).
ПЗ14. Оцінка за виконання – 4 бали (14 тиждень).
ПЗ15. Оцінка за виконання – 4 бали (15 тиждень).
МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю 
 
Залік виставляється здобувачам вищої освіти за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менш ніж на 60 %.
 
 
Політика освітнього процесу
 
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.
 
Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів.