Медико-соціальні засади здоров'я

ID: 8492
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни
 
Мета дисципліни:ознайомлення студентів з сучасними теоретичними положеннями та практичними програмами в галузі валеології, соціальної медицини та гігієни, соціально-гігієнічними проблемами порушень здоров’я, системою управління охороною здоров’я, основними напрямами організації медичної допомоги населенню. 
Завдання дисципліни:
сформувати у студентів основні поняття та категорії соціальної медицини й медико-соціальних основ здоров’я
ознайомити з поняттям та характеристикою індивідуального й суспільного здоров’я 
сформувати уявлення про здоров’я як результат соціальної адаптації людини, здоровий спосіб життя, шляхи і засоби підтримки і зміцнення високої працездатності людини;
ознайомити з основними напрямками надання першої медичної допомоги в екстрених ситуаціях
засвоїти прояви соціальних небезпек і шляхи їх подолання в сучасному суспільстві
 
 
Основні результати навчання
 
Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії, філософії, української мови, безпеки життєдіяльності та основ охорони праці, правознавства, соціології, психології, етики при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією). 
Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
Критично оцінювати результати досліджень, формулювати аргументовані висновки.
Демонструвати навички працювати самостійно.
 
 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень 
Л1. Предмет, категорії та основні принципи медико-соціальної роботи
ПЗ1. Предмет, категорії та основні принципи медико-соціальної роботи. 
СРС, К.

2 тиждень
Л2. Вплив різних факторів на здоров’я людини
ПЗ2 Вплив різних факторів на здоров’я людини.
СРС, К.

3 тиждень
Л3. Медико-соціальні аспекти захворювань сучасності. 
ПЗ3. Медико-соціальні аспекти захворювань сучасності.
СРС, К.

4 тиждень
Л4. Критичні періоди розвитку особистості.
ПЗ4 Критичні періоди розвитку особистості.
СРС, К.

5 тиждень
Л5. Спосіб життя і здоров’я.
ПЗ5. Спосіб життя і здоров’я.
СРС, К.

6 тиждень
Л6. Здоров’я дітей та підлітків.
ПЗ6 Здоров’я дітей та підлітків.
СРС, К.

7 тиждень
Л7. Сон та його значення для здоров’я.
ПЗ7. Сон та його значення для здоров’я.
СРС, К.

8 тиждень
Л8. Професійне здоров’я.
ПЗ8 Професійне здоров’я.
МК№1. СРС. К.

9 тиждень 
Л9. Профілактика алкоголізму, наркоманії і токсикоманії.
ПЗ9. Профілактика алкоголізму, наркоманії і токсикоманії.
СРС, К.

10 тиждень
Л10. Профілактика хвороб, що передаються статевим шляхом.
ПЗ10 Профілактика хвороб, що передаються статевим шляхом.
СРС, К.

11 тиждень
Л11. Медико-соціальна робота з особами літнього віку.
ПЗ11. Медико-соціальна робота з особами літнього віку.
СРС, К.

12 тиждень
Л12. Профілактика нервово-психічних порушень та аномалій розвитку.
ПЗ12. Профілактика нервово-психічних порушень та аномалій розвитку.
СРС, К.

13 тиждень
Л13. Перша допомога в екстремальних умовах.
ПЗ13. Перша допомога в екстремальних умовах
СРС, К.

14 тиждень
Л14. Перша допомога в екстремальних умовах.
ПЗ14. Перша допомога в екстремальних умовах.
СРС, К.

15 тиждень
Л15. Соціально-медична робота в осередках поразки.
ПЗ15. Соціально-медична робота в осередках поразки.
МК№2. СРС, К. 
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 30 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
2) підготовка до практичних занять – 15 годин;
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та реферативну роботу.
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практично-теоретичної частини (5 завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,5 балів. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 3 бали.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1. Оцінка за виконання – 3 бали (1 тиждень).
ПЗ2. Оцінка за виконання – 4 бали (2 тиждень).
ПЗ3. Оцінка за виконання – 4 бали (3 тиждень).
ПЗ4. Оцінка за виконання – 4 бали (4 тиждень).
ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (5 тиждень).
ПЗ6. Оцінка за виконання – 3 бали (6 тиждень).
ПЗ7. Оцінка за виконання – 3 бали (7 тиждень).
ПЗ8. Оцінка за виконання – 4 бали (8 тиждень).
МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
ПЗ9. Оцінка за виконання – 4 бали (9 тиждень).
ПЗ10. Оцінка за виконання – 5 бали (10 тиждень).
ПЗ11. Оцінка за виконання – 4 бали (11 тиждень).
ПЗ12. Оцінка за виконання – 5 бали (12 тиждень).
ПЗ13. Оцінка за виконання – 4 бали (13 тиждень).
ПЗ14. Оцінка за виконання – 4 бали (14 тиждень).
ПЗ15. Оцінка за виконання – 4 бали (15 тиждень).
МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю 
 
Залік виставляється здобувачам вищої освіти за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менш ніж на 60 %.
 
 
Політика освітнього процесу
 
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.
 
Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів.