Психологія спілкування

ID: 8471
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 30 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: забезпечення у студентів комплексу теоретичних знань і умінь щодо навичок міжособистісної взаємодії, формування мотиваційно-ціннісних орієнтацій особистості та удосконалення вмінь невербальної комунікації, запобігання конфліктів для найбільш повного розкриття особистісного потенціалу. 
Завдання дисципліни: сприяти розвитку використання прийомів атракції та різних технік формування іміджу для саморозкриття; сформувати якості особистості, що є важливими у спілкуванні з іншими людьми. 

Основні результати навчання

Навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок. 
Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ЛЗ – лабораторні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень 
Л1. Методологічні аспекти дослідження спілкування.
ЛЗ1. Дослідження індивідуального стилю спілкування на основі темпераменту.
СРЗ. К.

2 тиждень
Л2. Види та рівні спілкування.
ЛЗ2. Семінар-тренінг «Види спілкування».
СРЗ. К.

3 тиждень
Л3. Перцептивний аспект спілкування: механізми міжособистісного сприйняття.
ЛЗ3. Рольова гра «Приклади механізмів міжособистісного сприйняття».
СРЗ. К.

4 тиждень
Л4. Механізми міжгрупового сприйняття.
ЛЗ4. Мозковий штурм «Комунікація та техніки активного слухання».
СРЗ. К.

5 тиждень
Л5. Імідж та прийоми саморозкриття у спілкуванні.
ЛЗ5. Самооцінка та впевнена поведінка як чинники ефективного спілкування.
СРЗ. К.

6 тиждень
Л6. Комунікативний аспект спілкування: вербальна комунікація.
ЛЗ6. Тренінг-диспут «Бар’єри спілкування».
СРЗ. К.

7 тиждень
Л7. Невербальна комунікація. Основні завдання та види невербального спілкування.
ЛЗ7. Перегляд та обговорення фільму «Психологія жестів».
СРЗ. К.

8 тиждень
Л8. Інтерактивний аспект спілкування: трансактний аналіз спілкування.
ЛЗ8. Практикум за теорією ефективного спілкування Е.Берна.
МКР1. СРЗ. К.

9 тиждень 
Л9. Функціональний аналіз его-станів.
ЛЗ9. Вправи на визначення типів ТА.
СРЗ. К.

10 тиждень
Л10. Теорії взаємодії.
ЛЗ10. Дебати «Особливості теорій взаємодії».
СРЗ. К.

11 тиждень
Л11. Ефективне спілкування.
ЛЗ11. Рольова гра «Працевлаштування».
СРЗ. К.

12 тиждень
Л12. Ділове спілкування з урахуванням культурних та релігійних особливостей.
ЛЗ12. Презентації виступів на тему «Національний етикет або особливості ділового спілкування в різних країнах світу». 
СРЗ. К. 

13 тиждень
Л13. Динаміка групового спілкування.
ЛЗ13. Тренінг «Техніки переконання співрозмовника».
СРЗ. К. 

14 тиждень
Л14. Публічний виступ: основні етапи підготовки та структура.
ЛЗ14. Прийоми управління увагою аудиторії.
СРЗ. К.

15 тиждень
Л15. Конфлікти і методи їхнього урегулювання.
ЛЗ15. Тренінг розв’язання конфліктів.
МКР2. СРЗ. К.

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 30 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: підготовка до лекційних занять – 5 годин; підготовка до лабораторних занять – 25 годин.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 20 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини та практичної частини. Кількість тестових запитань у першому модульному контролі – 15. Теоретичних питань 11, три з яких оцінюються в 1 бал, а вісім в 0,5 балів. Тестових завдань 4 і три з них оцінюються в 3 бали, а одне завдання в 4 бали. Кількість тестових запитань у другому модульному контролі – 12. Теоретичних питань 8 і кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Тестових завдань 4 і кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали. Накопичувальна частина дисципліни складається з суми балів, отриманих слухачем за результатами поточного контролю, підготовки та праці на лабораторних заняттях.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ЛЗ1. Оцінка за виконання – 2,5 балів (1 тиждень).
ЛЗ2. Оцінка за виконання – 2,5 балів (2 тиждень).
ЛЗ3. Оцінка за виконання – 2,5 балів (3 тиждень).
ЛЗ4. Оцінка за виконання – 2,5 балів (4 тиждень).
ЛЗ5. Оцінка за виконання – 2,5 балів (5 тиждень).
ЛЗ6. Оцінка за виконання – 2,5 балів (6 тиждень).
ЛЗ7. Оцінка за виконання – 2,5 балів (7 тиждень).
ЛЗ8. Оцінка за виконання – 2,5 балів (8 тиждень).
Поточне оцінювання 1 – 5 балів.
Поточне оцінювання 2– 5 балів.
МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
ЛЗ9. Оцінка за виконання – 3 балів (9 тиждень).
ЛЗ10. Оцінка за виконання – 3 балів (10 тиждень).
ЛЗ11. Оцінка за виконання – 3 балів (11 тиждень).
ЛЗ12. Оцінка за виконання – 3 балів (12 тиждень).
ЛЗ13. Оцінка за виконання – 3 балів (13 тиждень).
ЛЗ14. Оцінка за виконання – 3 балів (14 тиждень).
ЛЗ15. Оцінка за виконання – 2 балів (15 тиждень).
Поточне оцінювання 3 – 5 балів.
Поточне оцінювання 4 – 5 балів.
МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень). Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.
 
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 
 
Всі види домашніх завдань та завдань практичних занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 
 
Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання заліку - за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час Л, ЛЗ, МКР здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.