Соціальна робота з дітьми з обмеженими можливостями

ID: 8452
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
12  годин лекційних занять, 12 годин  практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни:
 
Мета дисципліни:  оволодіння студентами системою теоретичних знань і практичних умінь та навичок, необхідних в роботі з дітьми з обмеженими можливостями.
Завдання дисципліни: ознайомити майбутніх соціальних працівників із специфікою соціальної роботи з дітьми з обмеженими можливостями; розглянути основні аспекти соціально-правового захисту щодо дітей-інвалідів; забезпечити оволодіння студентами системою теоретичних знань і практичних умінь та навичок, необхідних в роботі з дітьми з обмеженими можливостями.

Основні результати навчання

Вміти визначати різноманітність культур, проводити їх аналіз, сприймати особливості взаємодії в орієнтації іншої культури.
Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності.
Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
Демонструвати знання категоріально-понятійного апарату соціальної роботи.
Здатність теоретично аргументувати шляхи подолання проблем та складних життєвих обставин, обирати ефективні методи їх вирішення.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота;  К – консультації.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Діти з обмеженими можливостями  як особлива категорія клієнтів соціальної роботи.
ПЗ№1. Діти з обмеженими можливостями  як особлива категорія клієнтів соціальної роботи.
 СРС. К.

3 тиждень
Л2. Система державної соціальної допомоги дітям з обмеженими можливостями.
ПЗ№2. Система державної соціальної допомоги дітям з обмеженими можливостями.
СРС К.
 
5 тиждень
Л3. Соціальна робота з дітьми з обмеженими можливостями.
ПЗ№3. Соціальна робота з дітьми з обмеженими можливостями.
МКР№1.СРС. К.

7 тиждень 
Л4. Технології соціальної роботи з дітьми з обмеженими можливостями.
ПЗ№4. Технології соціальної роботи з дітьми з обмеженими можливостями.
СРС. К.

9 тиждень
Л5. Соціальна робота з сім’єю, що виховує дитину з обмеженими можливостями.
ПЗ№5. Соціальна робота з сім’єю, що виховує дитину з обмеженими можливостями.
СРС. К.

11 тиждень
Л6. Соціалізація, інтеграція та соціальна адаптація дітей з обмеженими можливостями.
ПЗ№6. Соціалізація, інтеграція та соціальна адаптація дітей з обмеженими можливостями.
МКР№2. К.

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 111 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: підготовка до лекційних занять – 50 годин; підготовка до практичних занять та виконання практичних завдань – 61 година.
 
Процедура оцінювання
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.
Модульні контрольні роботи №1 та №2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (20 тестових завдань) та практичної (2 відкритих запитання).  Правильна відповідь на кожне тестове завдання оцінюється в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 2,5 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ№1.– ПЗ№3. Оцінка за виконання практичних завдань – 20 балів (1-6 тиждень)
Л4. – контрольне поточне опитування – 5 балів (7 тиждень).
МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (6 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
ПЗ№4.– ПЗ№6. Оцінка за виконання практичних завдань – 20 балів (7-12 тиждень).
Л6. – контрольне поточне опитування – 5 балів (11 тиждень).
МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (12 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається. 
 
Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання модулів – за встановленим деканатом розкладом.
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.