Соціальна психологія 1

ID: 8438
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.00.
Містить розрахунково-графічну роботу.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять, 16 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: формування необхідних знань в галузі соціальної психології та професійних якостей соціальних працівників.
Завдання дисципліни: сформувати сучасні уявлення щодо феноменів, які виникають в процесі міжособистісної взаємодії та міжособистісного спілкування у межах соціальних інститутів; сформувати навички оволодівати методологією та методами соціальної психології; сформувати обізнаність студентів з основними особливостями поведінки і діяльності людей у великих і малих групах; сформувати здатність визначати соціально-психологічні характеристики і закономірностей функціонування соціальних груп та соціально-психологічних феноменів засобів масової комунікації; сформувати навички застосовувати теоретичні знання з метою аналізу і прогнозування ролі великих та малих груп в організації соціального життя; сформувати обізнаність методів  діагностики та управління груповою динамікою у малих групах.

Основні результати навчання

Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. 
Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. 
Вміти виявляти і залучати ресурси особистості, соціальної групи та громади для виконання завдань професійної діяльності. 
Вміти демонструвати толерантну поведінку, виявляти повагу до культурних, релігійних, етнічних відмінностей. 
Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку. 
Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо. 
Демонструвати навички працювати самостійно (розрахунковографічні роботи, курсові роботи, кваліфікаційна робота).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; ЛЗ – лабораторні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; РГР – розрахунково-графічна робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.

Тематика та види навчальних занять.

1 тиждень 
Л1. Предмет і задачі соціальної психології як галузі психологічної науки.
ПЗ №1. Предмет і задачі соціальної психології як галузі психологічної науки.
СРС. К. РГР.

2 тиждень
Л2. Значення соціальної психології для практичної діяльності .
ЛЗ№1. Значення соціальної психології для практичної діяльності .
СРС. К. РГР.

3 тиждень
Л3. Виділення соціальної психології у самостійну науку. Ранні соціально-психологічні теорії.
ПЗ№2. Виділення соціальної психології у самостійну науку. Ранні соціально-психологічні теорії.
СРС. К. РГР.

4 тиждень
Л4. Основні теоретичні концепції соціальної психології.
ЛЗ№ 2. Основні теоретичні концепції соціальної психології.
СРС. К. РГР.

5 тиждень
Л5. Роль соціально-психологічних  знань  на  сучасному етапі розвитку демократичного суспільства.
ПЗ №3. Роль соціально-психологічних  знань  на  сучасному етапі розвитку демократичного суспільства.
СРС. К. РГР.

6 тиждень
Л6. Соціальне мислення та соціальні відносини.
ЛЗ№3. Соціальне мислення та соціальні відносини.
К. СРС. РГР.

7 тиждень
Л7. Соціальне мислення та соціальні відносини.
ПЗ№4. Соціальне мислення та соціальні відносини.
МК№1. СРС. К. РГР.

8 тиждень
Л8. Проблеми практичного використання методів соціально-психологічних досліджень
ЛЗ№4. Проблеми практичного використання методів соціально-психологічних досліджень
СРС. К. РГР.

9 тиждень 
Л9. Особистість в соціальній психології.
ПЗ №5. Особистість в соціальній психології.
СРС. К. РГР.

10 тиждень
Л10. Соціальна ідентичність особистості в груп.
ЛЗ№5. Соціальна ідентичність особистості в груп.
СРС. К. РГР.

11 тиждень
Л11. Соціалізація особистості.
ПЗ №6. Соціалізація особистості.
СРС. К. РГР.

12 тиждень
Л12. Соціальна установка.
ЛЗ№6. Соціальна установка.
СРС. К. РГР.

13 тиждень
Л13. Вплив установки на поведінку.
ПЗ №7. Вплив установки на поведінку.
СРС. К. РГР.

14 тиждень
Л14. Особистість в системі міжособистісних відносин.
ЛЗ№7. Особистість в системі міжособистісних відносин.
МКР№2. СРС. К. РГР.

15 тиждень
Л15. Спілкування як обмін інформацією.
ЛЗ№8 Спілкування як обмін інформацією.
СРС. К. РГР.

Індивідуальна робота

Виконується РГР. 
Мета РГР: закріплення, поглиблення, узагальнення знань, одержаних студентами за час навчання.
1-7 тижні: отримання завдання. Написання теоретичної частини 1 «Теоретичне дослідження соціально-психологічного явища або процесу».
8-14 тижні: написання практичної частини 2 «Результати теоретичного дослідження соціального явища, процесу на базі певної соціальної групи, соціальної організації».
15 тиждень: захист РГР.

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 60 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
2) підготовка до практичних занять – 8 годин;
3) підготовка до лабораторних занять – 7 годин;
4) виконання РГР – 15 годин;
5) підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на чотири семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, практичних занять, лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу. 
Модульні контрольні роботи № 1, № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1. Оцінка за виконання – 3 бали (1 тиждень).
ЛЗ1. Оцінка за виконання – 3 бали (2 тиждень).
ПЗ2. Оцінка за виконання – 3 бали (3 тиждень).
ЛЗ2. Оцінка за виконання – 3 бали (4 тиждень).
П33. Оцінка за виконання – 3 бали (5 тиждень).
ЛЗ3. Оцінка за виконання – 3 бали (6тиждень). 
ПЗ4. Оцінка за виконання – 2 бали (7 тиждень).
РГР (ч.1). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 7 тиждень.
МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом
Семестровий модуль № 2
ЛЗ4. Оцінка за виконання – 3 бали (8 тиждень).
ПЗ5. Оцінка за виконання – 2 бали (9 тиждень).
ЛЗ5. Оцінка за виконання – 3 бали (10 тиждень).
ПЗ6. Оцінка за виконання – 2 бали (11 тиждень).
ЛЗ6. Оцінка за виконання – 3 бали (12 тиждень).
ПЗ7. Оцінка за виконання – 2 бали (13 тиждень).
ЛЗ7. Оцінка за виконання – 3 балів (14 тиждень).
ПЗ8. Оцінка за виконання – 2 бали (15 тиждень).
РР(ч.2). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні..
МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Опис оцінювання відповідей на питання екзаменаційного білету.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 
Бали розподіляються наступним чином: 60 балів – теоретична частина та 40 балів – практична. За бездоганну відповідь на кожне теоретичне питання студент отримує 20 балів. При цьому відповідь є бездоганною, якщо студент повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів, обґрунтував висновки, навів визначення, приклади, проілюстрував відповідь необхідною і достатньою кількістю записів. Якщо студентом наведено лише коротке формулювання поняття/твердження, він отримує 10 балів. Якщо разом з формулюванням наведені приклади використання поняття/твердження для рішення відповідних завдань, студент отримує 15 балів.
За бездоганне виконання завдання практичної частини студент отримує – 40 балів. При цьому виконання практичного завдання вважається бездоганним (залежно від характеру завдання), якщо отримана правильна кількісна відповідь на поставлене питання чи наведено обґрунтований доказ запропонованого твердження, висновку, властивості, тощо.
Екзамен вважається не складеним, якщо студент отримав незадовільну оцінку. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.