Академічне письмо

ID: 8319
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Містить реферативну роботу
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: опанування навичок висловлювати та обґрунтовувати свої власні ідеї за допомогою короткого, аргументованого наукового тексту з дотриманням стандартів щодо його структури, змісту та бібліографії.
Завдання дисципліни: сформувати розуміння основних принципів академічної доброчесності в цілому та академічного письма зокрема; навчити висловлювати власні думки зрозумілою і точною мовою; сформувати навички структурування тексту і побудови логічних зв’язків на рівні тексту і речення; сформувати навички опрацювання наукових джерел.

Основні результати навчання

Ідентифікувати, формулювати і розв’язувати завдання у сфері соціальної роботи, інтегрувати теоретичні знання та практичний досвід.
Демонструвати уміння креативно вирішувати проблеми та приймати інноваційні рішення, мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; РР – реферативна робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень 
Л1. Теоретико-методологічні засади вивчення дисципліни
СРС. К.
ПЗ1. Академічний текст та критерії його оцінювання
СРС, К.

2 тиждень
Л2. Макрорівень організації академічного тексту
СРС. К.

3 тиждень
Л3. Мікрорівень організації академічного тексту
СРС. К.
ПЗ2. Структура академічного тексту
СРС. К.

4 тиждень
Л4. Аргументація в академічному письмі
СРС. К.

5 тиждень
Л5. Академічний плагіат
СРС. К.
ПЗ3. Використання чужих праць
СРС. К.

6 тиждень
Л6. Цитування в академічному тексті
СРС. К.

7 тиждень
Л7. Цитування в академічному тексті
СРС. К.
ПЗ4. Цитування в академічному тексті
МКP№1. СРС. К.

8 тиждень
Л8. Бібліографічні посилання в академічному тесті
СРС. К.

9 тиждень 
Л9. Мова і стиль академічного тексту
СРС. К.
ПЗ5. Бібліографічний пошук, робота з каталогами й електронними базами даних
СРС. К.

10 тиждень
Л10. Застосування інформаційних технологій для написання академічного тексту
СРС. К.

11 тиждень
Л11. Візуалізація в академічному тексті
СРС. К.
ПЗ6. Microsoft Word як засіб написання академічного тексту
СРС. К.

12 тиждень
Л12. Студентський академічний текст
СРС. К.

13 тиждень
Л13. Вимоги до студентського академічного тексту
СРС. К.
ПЗ7. Реферування та укладання бібліографії академічного тексту
СРС. К.

14 тиждень
Л14. Наукові публікації
МКP№2. СРС. К.

15 тиждень
Л15. Академічна культура здобувача вищої освіти
СРС. К.
ПЗ8. Академічна культура здобувача вищої освіти
СРС. РР.

Індивідуальна робота

Виконується РР з теми «Тези до науково-практичної конференції». 
Мета РР: набуття навичок бібліографічного пошуку, опрацювання наукових джерел, а також навичок презентації власних думок шляхом писемного наукового мовлення. 
1-7 тижні: отримання завдання; робота з науковими джерелами і добір теми для написання тез; обґрунтування актуальності обраної теми. 
8-14 тижні: написання тез та анотацій до них; укладання бібліографії. 
15 тиждень: захист РР.

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 44 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
підготовка до лекційних занять – 15 годин; підготовка до практичних занять – 21 годин; виконання РР – 8 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та реферативну роботу. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 2 бали. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Семестровий модуль № 1
ПЗ1-3. Оцінка за усні відповіді – 10 балів.
РР. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 7 тиждень.
МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
ПЗ4-7. Оцінка за усні відповіді – 10 балів.
РР. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні. 
МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.