Психологія професійного спілкування

ID: 8285
Вибіркова дисципліна
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

сприяння засвоєнню студентами цілісної парадигми культури професійного спілкування фахівця-психолога як системи внутрішньо взаємопов’язаних і взаємозумовлених теоретичних, методологічних і практичних компонентів.

Завдання дисципліни:

  • засвоїти історичні та соціокультурні передумови виникнення і функціонування форм спілкування в культурі фахових взаємодій;
  • оволодіти основними комунікативними стратегіями і технологіями професійного спілкування психолога;
  • підвищити рівень мовної та комунікативної майстерності фахівців соціогуманітарного профілю;
  • виробити практичні вміння застосовувати методи, прийоми комунікативного порозуміння у роботі психолога-практика.    

 

Основні результати навчання

Мати навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок. Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності. Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку. Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності. Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії при вирішенні практичних завдань професійної сфери. Вміти використовувати відповідну термінологію, обговорювати факти та інтерпретації зрозумілою і чіткою мовою, застосовувати це в презентаціях, есе та дипломній роботі. Володіти мовленнєвою і комунікативною майстерніостю фахівців соціогуманітарного профілю.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • І - іспит.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Предмет, функції та види спілкування.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Спілкування та індивідуальні якості особистості.
    • ПЗ1. Професійне спілкування як чинник та показник фахової зрілості.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Феномен та поняття професійного спілкування.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Мистецтво професійного спілкування.
    • ПЗ2. Основи ораторського мистецтва фахівця-психолога.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Комунікативність та комунікабельність.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Вербальне та невербальне спілкування.
    • ПЗ3. План комунікативних дій, стратегія взаємодії.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Порушення, бар’єри та труднощі спілкування.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Професійне спілкування як вміння управляти спілкуванням.
    • ПЗ4. Нормативи семантичних і семіотичних навантажень у взаємодії психолога з клієнтом.
    • МКР1. СРЗ. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Навички переговорного процесу.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Ділове спілкування.
    • ПЗ5. Ефективне слухання в професійному спілкуванні.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Психологічні аспекти переговорного процесу.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Конфлікти та шляхи їх вирішення.
    • ПЗ6. Становлення професійних засновків мистецтва психологічного впливу.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Профілактика профдеформацій психолога.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Культура та форми спілкування з колегами.
    • ПЗ7. Взаєморозуміння і маніпуляції. Конфлікт і його вирішення.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Етика та культура спілкування.
    • ПЗ8. Методи формування й розвитку комунікативної компетентності психолога у професійному спілкуванні.
    • МКР2. СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота:

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 30 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – 15 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (15 тестових запитань) та практичної частини (5 завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 3 бали.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 5 балів (6 тиждень).
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (8 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (12 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів (14 тиждень).
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 5 балів (15 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є екзамен.

 

Умови допуску до підсумкового контролю  

До іспиту допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Іспит відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання іспиту відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.