Організація туризму та інших форм дозвілля

ID: 8267
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
Лекційні заняття – 24 години, Практичні заняття – 12 годин.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

введення в навчальний процес базової системи знань про виникнення культури організації туризму та інших форм дозвілля, їх еволюція, особливості виникнення та організації туризму в Україні, головні поняття теорії та практики туризму, а також зв'язок туристичної діяльності з іншими аспектами культури.

Завдання дисципліни:
  • отримання уявлень про сутність туризму як багатогранного факту культури сучасного світу, його функції та види;
  • засвоєння основних етапів становлення й розвитку туризму у світі та в Україні;
  • осмислення накопиченого досвіду щодо організації туризму як факту культури, форми дозвільної діяльності;
  • отримання уявлень про основи правової культури у туризмі України;
  • оволодіння навичками застосування знань культурологічного характеру в туроперейтинзі під час розроблення маршрутів і формування турів, стимулювання реклами.

 

Основні результати навчання

Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л.1. Концептуальні межі туризму Концептуальні межі туризму.
    • ПЗ1. Туризм у системі наукового знання. Наука про туризм. Туризм як рекреаційна модель, концепції дозвілля, рівні споживання продукту дозвільної діяльності.
    • СРЗ, К.
  • 2 тиждень
    • Л2.Феномен осмислення туризму в європейській культурной Історико-хронологічній традиції.
    • СРЗ, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Становлення туризму як масового явища.
    • ПЗ2. Концептуальні межі туризму. Туризм як рекреаційна модель, концепції дозвілля, рівні споживання продукту дозвільної діяльності. Аспекти правової культури в організації туристичної діяльності в Україні.
    • СРЗ, К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Туроперейтинг в контексті культури.
    • СРЗ, К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Аспекти правової культури в організації туристичної діяльності в Україні.
    • ПЗ3. Класифікація туризму. Види туризму. Концепції дозвіллєвої діяльності.
    • СРЗ, К.
  • 6 тиждень
    • Л.6. Культура створення туристичного продукту.
    • СРЗ,К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Людинотворча функція туризму.
    • ПЗ4. Технологія використання міфів, художніх образів, героїв культури, символіки, національних традицій під час розроблення екскурсійних маршрутів і проектування турів.
    • СРС, К.
  • 8 тиждень
    • Л8.Культурологічні аспекти в туроперейтензі.
    • СРЗ, К.
  • 9 тиждень
    • Л9.Класифікація туризму. Стрес-менеджмент у вирішенні нетипових ситуацій в туризмі. Конфліктологія туризму.
    • ПЗ5. Соціально-комунікативні функції туризму. Психологія туризму (Лукашевич О. М). Стрес-менеджмент і рішення нестандартних ситуацій в туризме. Конфліктологія туризму (Цюрупа М.В.) Практикум з до лікарняної допомоги.
    • СРЗ, К.
  • 10 тиждень
    • Л.10. Соціально-комунікативні функції туризму.
    • СРЗ, К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Культура складання туристичної документації.
    • ПЗ6. Методика розробки туру. Культура створення туристичного продукту. На прикладах продемонструвати технологію формування турів і розроблення маршрутів. Культура складання туристичної документації. Визначення вимог до розроблення договірного плану та документації для туру.
    • СРЗ, К, МКР 1.
  • 12 тиждень
    • Л12. Методика розробки туру.
    • СРЗ, К, Підготовка до екзамену.

 

Індивідуальна робота: 

Не передбачено

 

Самостійна робота

 Самостійна робота є основним засобом засвоєння здобувачем навчального матеріалу в час, вільний від обов'язкових навчальних занять. Співвідношення обсягів аудиторних занять і самостійної роботи здобувачів визначається навчальним планом з урахуванням специфіки та змісту дисципліни, її місця, значення і дидактичної мети в реалізації освітньо-професійної програми 

Самостійна робота складає  54 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу – 12 години
  • Підготовка до практичних занять – 12 годин
  • Підготовка до екзамену – 30 годин

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують одну модульну контрольну роботу. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на олин семестровий модуль. Модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів – 50 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен. Екзаменаційний білет з дисципліни складається з двох частин: теоретичні питання з першого модулю та теоретичні питання з другого модулю. 

Мінімальна кількість балів, що зараховується як позитивний результат, дорівнює 60 балів (за 100-бальною шкалою). Бали розподіляються наступним чином: 60 балів – на  питання І частини та 40 балів – на завдання ІІ частини. Кожне завдання оцінюється у 20 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекцій, практичних занять та лабораторних занять здійснювати телефонні дзвінки забороняється. Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.