Художня культура України

ID: 8254
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.50.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
Лекційних занять — 16 години; практичних занять — 30 годин.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

введення до учбового процесу теоретичних, концептуальних та практичних полів художньої культури України; з’ясування витоків, функцій та культурних практик сучасного національного мистецтва.

Завдання дисципліни:
  • формування теоретичних уявлень про українські мистецьки практики;
  • з’ясування особливостей та проявів побутування в культурі різних мистецьких шкіл, стильових напрямів;
  • формування сталих знань та навичок  аналізу вітчизняних художніх артефактів: живопису,  театру, кінематографу тощо;
  • формування стійких уявлень про комунікативні та соціокультурні аспекти художньої культури України.

 

Основні результати навчання

Відтворювати типологію культур та динаміку культурних форм. Вміти «прочитати» виставу, скласти уявлення про сценічне мистецтво як особливу знакову систему.

Вміти вільно орієнтуватися у різноманітних стилях і напрямах європейського мистецтва.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; КЗ1-4 - контрольне / творче завдання в межах СРЗ;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • Е – екзамен.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Етнокультурні витоки українських художніх практик. 
    • ПЗ1. Практикум. Українські примітивисти: М. Приймаченко, Н. Криницький, К. Білокур. 
    • СРЗ, К. 
  • 2 тиждень
    • ПЗ2. Авангард в Україні: дві лінії розвитку.
    • СРЗ, К. 
  • 3 тиждень
    • Л2.  Особливості модерної художньої культури України. 
    • ПЗ3. Практикум. Л. Курбас і театр «Березіль».
    • СРЗ. К. КЗ1
  • 4 тиждень
    • ПЗ4.  Харківська архітектурна школа ХХ ст.. 
    • СРЗ. К. 
  • 5 тиждень
    • Л3.  Художні пошуки 20 – 30-их років в Україні. 
    • ПЗ5. Художнє коло «Нової генерації».
    • СРЗ. К. КЗ2
  • 6 тиждень
    • ПЗ6. М. Бойчук і бойчуківці. Школа української мозаїки.
    • СРЗ. К. 
  • 7 тиждень
    • Л4. Розстріляне Відродження: події, особливості, вплив на подальший культурний розвиток. 
    • ПЗ7. О. Довженко: український кінематограф першої половини ХХ ст..
    • МКP№1. СРЗ. К. 
  • 8 тиждень
    • ПЗ8. Феномен єврейського мистецтва в Україні. 
    • СРЗ. К. 
  • 9 тиждень 
    • Л5. Український художній рух 50 – 60-их років.  
    • ПЗ9. Практикум. С. Параджанов. Тіні забутих предків.
    • СРЗ. К. 
  • 10 тиждень
    • ПЗ10. Українське мистецтво як дисидентський рух.   
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л6. Пошуки в українському образотворчому мистецтві у 2-й половині ХХ – початку ХХІ ст..  
    • ПЗ11. Практикум. Одеський андеграунд 60 – 80-их років. 
    • СРЗ. К. КЗ3
  • 12 тиждень
    • ПЗ12. Українська міська архітектура 60 – 80-их років.  
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л7. Сучасне українське кіно. 
    • ПЗ13. Практикум. Ю. Іллєнко. Білий птах з чорною ознакою.
    • СРЗ, К. 
  • 14 тиждень
    • ПЗ14. Мистецький арсенал як художній комунікативний простір. 
    • МКP№2. СРЗ. К. 
  • 15 тиждень
    • Л8. Сучасний український театр. 
    • ПЗ15. Новації у сучасному українському театральному мистецтві.
    • СРЗ. К. КЗ4

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 59 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 16 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних завдань в межах СРЗ – 43 години

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних занять, виконують дві модульні контрольні роботи, індивідуальні контрольні завдання в межах СРЗ. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 складаються з теоретичної і практично-теоретичної частин. Кожна з них оцінюється у 10 балів і являє собою обґрунтування і презентацію створеного медіа продукту або проекту.

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1-7. Оцінка за виконання – 20 бали (1-7 тижні).
  • КЗ1-2. Оцінка за виконання – 10 балів (3-5 тижні).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ8-15. Оцінка за виконання – 20 бали (8-15 тижні).
  • КР3-4. Оцінка за виконання – 10 балів (11-13 тижні).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. 

Підсумковим контролем з дисципліни є залік, який має накопичувальній характер.

 

Умови допуску до підсумкового контролю  

Залік отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік є накопичувальним, включає всі тематичні (змістовні) модулі дисципліни і проставляється на останньому занятті як сума набраних за семестр балів. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання  заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.