Художні практики образотворчого мистецтва

ID: 8155
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять, 14 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

є одержання знань з художніх практик в образотворчому мистецтві і формування у здобувачів навичок використання теоретико-методологічних знань в сучасній мистецтвознавчій та культурній сфері, в подальшій науково-дослідницької діяльності з метою підвищення їх ефективності, а також розгляд кола проблем, з якими здобувачі могли б ознайомитися для створення уявлення про можливий діапазон своєї майбутньої дослідницької діяльності. Ці знання дозволять їм орієнтуватися в складній сучасній ситуації в мистецтві та художній культурі, аналізувати ситуацію митець-витвір-відповідальність.

Завдання дисципліни:
  • стимулювати формування загальнокультурних компетенцій бакалавра через: розвиток у нього культури мислення, вміння аналізувати теорії та історії практик в образотворчому мистецтві, оволодіння розумінням способів і технологій художніх практик, роботою з історичною інформацією;
  • сприяти формуванню загально професійних компетенцій бакалавра за допомогою розкриття розвитку художніх практик в історії нового і новітнього періоду;
  • визначення місця художніх практик в світовому історичному процесі; дбайливого ставлення дыо історичної спадщини в образотворчому мистецтві;
  • показати взаємозв'язок історичних чинників у формуванні видів та жанрів мистецтва;
  • навчити здобувачів основним підходам до вивчення практик образотворчого мистецтва; навчити здобувачів ключовим для розуміння сучасних методів вивчення художніх практик текстам;
  • сприяти більш глибокому розумінню здобувачами проблем, пов'язаних з актуальними питаннями видів та жанрів образотворчого мистецтва;
  • орієнтувати майбутніх фахівців на самостійне осмислення і подальшу розробку можливих шляхів розв'язання проблем сучасносного образотворчого мистецтва;
  • розглянути особливості процесів інтеграції та уніфікації образотворчого мистецтва в зв'язку з формуванням єдиного інформаційного середовища;
  • виявити проблеми, що виникають в художніх практиках образотворчого мистецтва, викликані неоднорідними і суперечливими процесами сучасної епохи.

 

Основні результати навчання

Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. Розуміти чинники культурної динаміки, принципи періодизації культурних процесів, їх специфічні риси та характеристики. Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту. Аналізувати ефективність культурних політик, технологій реалізації культурних ідей у контексті конкретних   параметрів їх впровадження. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • Кз – самостійні контрольні завдання;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Феномен мистецтва та формування художніх практик в образотворчому мистецтві.
    • ЛЗ 1. Феномен мистецтва та формування художніх практик в образотворчому мистецтві.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л 2. Сутність та класифікація  видів мистецтва.
    • ПЗ 1. Художні практики в мистецтві дизайну (частина 1).
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л 3. Специфіка художнього образу.
    • ЛЗ 2. Сутність та класифікація  видів мистецтва.
    • Кз1. 
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л 4. Графіка та художні практики в графіці.
    • ПЗ 2. Художні практики в мистецтві дизайну (частина 2).
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л 5. Особливості мови, художніх засобів і жанрів живопису.
    • ЛЗ 3. Специфіка художнього образу.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л 6. Скульптура як вид образотворчого мистецтва.
    • ПЗ 3. Художні практики та особливості фотомистецтва.  
    • Кз2. 
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Архітектура, її особливості та протиріччя як виду образотворчого мистецтва.
    • ЛЗ 4. Графіка та художні практики в графіці.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л 8. Декоративно-прикладне мистецтво (ДПМ).
    • ПЗ 4. Сучасне мистецтво. Його видова і жанрова специфіка.
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л 9. Художні практики в мистецтві дизайну.
    • ЛЗ 5. Особливості мови, художніх засобів і жанрів живопису.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л 10. Художні практики та особливості фотомистецтва.  
    • ПЗ 5. Стиль і художній метод (частина 1).
    • Кз3. 
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л 11. Сучасне мистецтво. Його видова і жанрова специфіка.
    • ЛЗ 6. Скульптура як вид образотворчого мистецтва.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л 12. Стиль і художній метод.
    • ПЗ 6. Стиль і художній метод (частина 2).
    • Кз4. 
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л 13. Сучасне мистецтвознавство та аналіз новітніх художніх практик в образотворчому мистецтві.
    • ЛЗ 7. Архітектура, її особливості та протиріччя як виду образотворчого мистецтва.  
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л 14. Скульптура як вид образотворчого мистецтва.
    • ПЗ 7. Скульптура як вид образотворчого мистецтва.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л 15. Специфіка художнього образу в образотворчому мистецтві.
    • ЛЗ 8. Декоративно-прикладне мистецтво.
    • СРЗ. К. МКР 2.

 

Індивідуальна робота 

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять та до виконання контрольних завдань – разом 30 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів. Модульна контрольна робота №1 та №2 проводиться письмово. Білет до модульної контрольної роботи №1  та №2 складається з теоретичних питань та практичного завдання. Кількість теоретичних питань ― 3, кожне теоретичне питання оцінюється 5 б. Практичне завдання оцінюється 15 б. Відповідь на теоретичне питання вважається бездоганною, якщо здобувач: повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів;  проаналізував, навів приклади та  охарактеризував розвиток   видів   і   жанрів   мистецтва   в  сучасній художній культурі. Правильне виконання практичної частини оцінюється в 15 балів. Завдання вважається виконаним, якщо отримана правильна відповідь, послідовно наведено рішення, виконано повний аналіз, проставлені розмірності, пояснення. 

Семестровий модуль № 1

  • Кз1. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 3 тиждень.
  • Кз2. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 6 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • Кз3. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 10 тиждень.
  • Кз4. Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 12 тиждень.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти, як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на заліку відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.