Історія моди

ID: 8049
Вибіркова дисципліна
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 16 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

синтезування на прикладі культурного феномену моди системи теоретичних понять з культурології, аналіз як історичних, також і сучасних явищ і процесів у цій галузі, завдяки чому виникає можливість подальшого теоретико-аналітичного та історико-практичного вивчення історичних і сучасних культурних феноменів. В процесі освоєння курсу здобувачами повинні отримати уявлення про основні концепції в розумінні феномену моди, історичні варіації моди на протязі існування світової культури, тенденції розвитку моди у сучасній культурі. Важливе значення в курсі приділяється ставленню вміння визначати головні особливості тих чи інших напрямків моди в їхніх внутрішніх структурних і змістовних закономірностях і співвідношеннях до культурних контекстів, виробленню навичок аналізу явищ у моді як своєрідних текстів культури.

Завдання дисципліни:
  • формування знань про сутність феномену моди, різноманітність засобів його аналізу, усвідомлення зміну моді як віддзеркалення, а інколи і підґрунтя різноманітних культурно-історичних процесів, формування уявлень про самосвідомість культури, яка відтворюється у моді.

 

Основні результати навчання. 

  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять.

  • 1 тиждень
    • Л1. Предмет «Історія моди». Мета і завдання курсу
    • ПЗ1. Мода як соціокультурний феномен.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Складові поняття моди
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Концептуальні підстави вивчення феномена моди
    • ПЗ2 Темпоральний вимір моди.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Мода як стиль життя.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Поява одягу у первісній культурі.
    • ПЗ3 Мода як індикатор доступності ідей культури.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Мода в культурі Давнього сходу
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Античний світ моди
    • ПЗ4 Функції моди
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 8 тиждень
    • Л8. Мода Середньовіччя 
    • СРЗ. К
  • 9 тиждень
    • Л9. Доба Відродження. Виникнення моди як соціально-історичного явища.
    • ПЗ5 Емпіричне вивчення моди.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Європейська мода XVII століття
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Європейська мода XVIIІ століття. Доба Рококо
    • ПЗ6 Fashion-індустрія
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Європейська мода XІХ століття
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Модернізм
    • ПЗ7 Менеджмент моди в умовах глобалізма.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень 
    • Л14. Постмодернізм 
    • СРЗ. К
  • 15 тиждень
    • Л15. Мода ХХІ століття
    • ПЗ8. Менеджмент моди в умовах глобалізма.
    • СРЗ. МКР2. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 44 години.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу– 16 годин;
  • підготовка до практичних занять– 28 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачи впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 20 балів: ПЗ (15 балів) та (5 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу (у вигляді тестових та практичних завдань) складає – 30 балів.

Накопичувальна частина дисципліни складається з поточного контрольного опитування та самостійної роботи на практичних заняттях. Поточне контрольне опитування проводиться в усній формі на практичних заняттях після опанування лекційним матеріалом змістового модулю. 

Критерії оцінювання:

  • повнота відповіді;
  • знання методики розв’язання завдання;
  • самостійність розв'язку;
  • правильність і повнота розрахунків;
  • наявність узагальнених висновків.

Якщо відповідь загалом вірна, але деякі аспекти проблеми не висвітлені – знімається 0,5 бали. Якщо здобувач може освітити лише загальну суть проблеми, але не обізнаний у засобах, напрямках її конкретного вирішення – знімається 1 балів. Якщо здобувач демонструє повну необізнаність у проблемі – відповідь не зараховується. При відмові від відповіді на питання оцінка також не виставляється.

Зарахування окремої складової може бути за умовами виконання та отримання не менш ніж 60% від тих балів, що нараховується на цю дисципліну. 

У разі засвоєння і зарахування усіх складових модуля оцінка засвоєння модуля розраховується як сума оцінок складових і повинна складати не менш 60 балів.

Якщо у наслідок контролю хоча б одна складова не виконана, то бали за неї не нараховуються і також не зараховується модуль.

Семестровий модуль 1

  • ПЗ1-ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 1- 7 тижні.
  • Оцінка за виконання усього – 20 балів. Термін надання – 1- 7 тижні.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ5-ПЗ8. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 8-15 тиждень
  • Оцінка за виконання усього – 20 балів. Термін надання – 8-15 тижні.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень)

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу. 

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання заліків – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції та складання МК здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.