Соціальна психологія 2

ID: 8024
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Містить розрахунково-графічну роботу.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
6-й семестр – 30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування необхідних знань в галузі соціальної психології та професійних якостей соціальних працівників.

Завдання дисципліни: 
  • сформувати сучасні уявлення щодо феноменів, які виникають в процесі міжособистісної взаємодії та міжособистісного спілкування у межах соціальних інститутів;
  • сформувати навички оволодівати методологією та методами соціальної психології;
  • сформувати обізнаність студентів з основними особливостями поведінки і діяльності людей у великих і малих групах;
  • сформувати здатність визначати соціально-психологічні характеристики і закономірностей функціонування соціальних груп та соціально-психологічних феноменів засобів масової комунікації;
  • сформувати навички застосовувати теоретичні знання з метою аналізу і прогнозування ролі великих та малих груп в організації соціального життя;
  • сформувати обізнаність методів  діагностики та управління груповою динамікою у малих групах.

 

Основні результати навчання

  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
  • Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії, філософії, української мови, безпеки життєдіяльності та основ охорони праці, правознавства, соціології, психології, етики при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).
  • Демонструвати знання категоріально-понятійного апарату психології.
  • Самостійно обирати та застосовувати психодіагностичний інструментарій (тести, опитувальники, проективні методики тощо) психологічного дослідження.
  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
  • Вміти здійснювати аналіз групових процесів.
  • Вміти здійснювати аналіз соціально-психологічних проблем особистості.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР розрахунково-графічна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять.

  • 1 тиждень
    • Л1. Проблема групи в соціальній психології.
    • ПЗ№1. Проблема групи в соціальній психології.
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 2 тиждень
    • Л2. Структура малої групи. 
    • ПЗ №2. Структура малої групи.
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 3 тиждень
    • Л3. Механізми формування малих груп.
    • ПЗ№3. Механізми формування малих груп.
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 4 тиждень
    • Л4. Групова згуртованість як основа формування групи.
    • ПЗ№4. Групова згуртованість як основа формування групи.
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 5 тиждень
    • Л5. Динамічні процеси в малій групі.
    • ПЗ№5. Динамічні процеси в малій групі.
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 6 тиждень
    • Л6. Розвиток малої групи. «Групова динаміка» та розвиток групи. 
    • ПЗ№6. Розвиток малої групи. «Групова динаміка» та розвиток групи. 
    • СРЗ. К. РГР (1 етап)
  • 7 тиждень
    • Л7. Психологія міжгрупових відносин. 
    • ПЗ№7. Психологія міжгрупових відносин. 
    • МК№1. СРЗ  К. РГР (1 етап)
  • 8 тиждень
    • Л8. Соціально-психологічні особливості  великих соціальних груп.
    • ПЗ№8. Соціально-психологічні особливості  великих соціальних груп.
    • СРЗ  К. РГР (2 етап)
  • 9 тиждень 
    • Л9. Структура психології великих організаційних груп.
    • ПЗ9. Структура психології великих організаційних груп.
    • СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 10 тиждень
    • Л10. Молодь як велика соціальна група.
    • ПЗ№10. Молодь як велика соціальна група.
    • СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 11 тиждень
    • Л11. Соціальні класи і шари. Етнічні групи. 
    • ПЗ№11. Соціальні класи і шари. Етнічні групи.
    • СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 12 тиждень
    • Л12. Суспільна думка і суспільний настрій. 
    • ПЗ №12. Суспільна думка і суспільний настрій.
    • СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 13 тиждень 
    • Л3. Стихійні групи та масові рухи. 
    • ПЗ№9. Стихійні групи та масові рухи.
    • СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 14 тиждень
    • Л14. Психологія міжгрупових відносин.
    • ПЗ №14. Психологія міжгрупових відносин.
    • МК№2. СРЗ. К. РГР (2 етап)
  • 15 тиждень
    • Л15. Значення проблематики групових відносин.
    • ПЗ№15. Значення проблематики групових відносин.
    • СРЗ. К. РГР (3 етап)

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР. 

Мета РР: закріплення, поглиблення, узагальнення знань, одержаних студентами за час навчання, а також  й застосування їх при вирішенні конкретного фахового завдання. 

  • 1-7 тижні: отримання завдання. Написання теоретичної частини 1 «Теоретичне дослідження соціально-психологічного явища або процесу».
  • 8-14 тижні: написання практичної частини 2 «Результати теоретичного дослідження соціального явища, процесу на базі певної соціальної групи, соціальної організації».
  • 15 тиждень: захист РР.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 30 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • виконання РГР – 15;
  • підготовка до екзамену – 15.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на чотири семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу. 

Модульні контрольні роботи № 1, № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. – ПЗ8. Оцінка за виконання – 20 балів (1 - 8 тиждень).
  • РГР(ч.1). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом

Семестровий модуль № 2

  • П39. – ПЗ15. Оцінка за виконання – 20 балів (9 - 15 тиждень).
  • РГР(ч.2). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні..
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Бали розподіляються наступним чином: 60 балів – теоретична частина та 40 балів – практична. За бездоганну відповідь на кожне теоретичне питання студент отримує 20 балів. При цьому відповідь є бездоганною, якщо студент повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів, обґрунтував висновки, навів визначення, приклади, проілюстрував відповідь необхідною і достатньою кількістю записів. Якщо студентом наведено лише коротке формулювання поняття/твердження, він отримує 10 балів. Якщо разом з формулюванням наведені приклади використання поняття/твердження для рішення відповідних завдань, студент отримує 15 балів.

За бездоганне виконання завдання практичної частини студент отримує – 40 балів. При цьому виконання практичного завдання вважається бездоганним (залежно від характеру завдання), якщо отримана правильна кількісна відповідь на поставлене питання чи наведено обґрунтований доказ запропонованого твердження, висновку, властивості, тощо.

Екзамен вважається не складеним, якщо студент отримав незадовільну оцінку. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До іспиту допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Іспит відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання іспитів організується за встановленим методичним відділом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.