Теорія і практика психосоціального консультування

ID: 7947
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
5.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
36 годин лекційних занять, 24 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування системи знань із забезпечення професійної компетентності майбутніх здобувачів вищої освіти щодо підготовки і кваліфікованого проведення психосоціального консультування на базі теоретичних засад, організації консультування та його специфіки. 

Завдання дисципліни:
  • сформувати уявлення про сутність, принципи та цілі психосоціального консультування;
  • сформувати обізнаність із особливостями психосоціального консультування як форми психологічної допомоги сім’ї та дітям;
  • сформувати навички застосовувати сучасні методи діагностики у психосоціальному консультуванні.

 

Основні результати навчання

  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Демонструвати знання та розуміння розділів з історії України та української культури, філософії, української мови (за професійним спрямуванням), безпеки життєдіяльності та основи охорони праці, правознавства, політології, естетики при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
  • Вміти здійснювати аналіз соціально-психологічних проблем особистості.
  • Пропонувати способи вирішення психологічних проблем міжособистісної взаємодії.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Становлення та розвиток психосоціального консультування.
    • Л2. Теоретико-методологічні основи процесу психосоціального  консультування. 
    • ЛЗ1. Соціально-психологічний тренінг як засіб корекції.
    • СРС.
  • 2 тиждень
    • Л3. Загальна характеристика групової психокорекції як метода надання психосоціальної допомоги.
    • ЛЗ2. Тренінг асертивності як метод групового консультування. 
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л4. Психодрама як метод групового консультування.
    • Л5. Застосування психодіагностики у психосоціальному консультуванні.
    • ЛЗ3. Специфіка психологічної діагностики в  психосоціальному консультуванні.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л6. Методи психодіагностики в психосоціальному консультуванні.
    • ЛЗ4. Основні методи психодіагностики, які є доцільними у практиці  психосоціального консультування.
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л7. Сімейне психологічне консультування.
    • Л8. Проблеми сім’ї як предмет психологічного консультування.
    • ЛЗ5. Техніки психокорекції сімейних  стосунків.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л9. Розлучення як проблема психосоціального консультування.
    • ЛЗ6. Психотехнічні прийоми та методи консультування дітей.
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л10. Технологія психосоціального консультування з дітьми.
    • Л11. Кризове консультування.
    • ЛЗ7. Механізми психологічного захисту як предмет уваги в роботі з клієнтами у кризовому стані. 
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л12. Допомога людям, які зазнали травму.
    • ЛЗ8. Основні техніки психосоціального консультування осіб, що мають психічну травму.
    • СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л13. Робота з посттравматичним стресом.
    • Л14. Графічна метафора посттравматичного стресу.
    • ЛЗ9. Засоби арт-терапії щодо діагностики та корекції психотравми.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л15. Актуальні проблеми дослідження суїциду на сучасному етапі.
    • Л16. Психосоціальне консультування осіб з ризиком суїцидальної поведінки.
    • ЛЗ10. Основні техніки психосоціального консультування осіб, що мають суїцідальні наміри.
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л17. Психологічні особливості осіб, що мають патологічно залежну поведінку. 
    • ЛЗ11. Методи допомоги та корекції осіб з аддикцією.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л18. Психосоціальне консультування осіб з патологічно залежною поведінкою.
    • ЛЗ12. Основні техніки психосоціального консультування осіб, що мають патологічно залежну поведінку.
    • МКР.
    • СРС. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 90 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 36 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 54 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на один семестровий модуль. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 1 модульну контрольну роботу. Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 2 бали. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 10 балів. Модуль оцінюється у максимально можливі 40 балів.

Семестровий модуль № 1

  • ЛЗ1 – ЛЗ12. Оцінка за виконання – 60 балів (1-12 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 40 балів (12 тиждень). Перескладання можливе протягом 12-13 тижнів за розкладом консультацій.

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.