Основи соціальної терапії

ID: 7942
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.00.
Форма контрою: 
Залік.
Викладач: 
старший викладач Азаркіна О.В.
Кількість аудиторних занять: 
16 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

забезпечення професійної компетентності майбутніх психологів щодо підготовки та здійснення соціально-терапевтичного впливу на стан, поведінку індивіда (групи) задля усунення порушень соціального функціонування та для досягнення соціальної адаптації

Завдання дисципліни:
  • опанувати здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
  • опанувати здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел;
  • формування у здобувача здатності здійснювати просвітницьку та психопрофілактичну діяльність відповідно до запиту;

 

Основні результати навчання

  • Навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок.
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. 
  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Технологізація процесу соціальної терапії. Функції соціальної терапії
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • ПЗ1. Етичні основи соціальної терапії
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л2. Критерії вирішення соціальних проблем клієнта
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • ПЗ2. Тілесно-орієнтована терапія
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л3. Види та рівні реалізації соціальної терапії
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • ПЗ3. Психодрама як метод соціальної терапії
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л4. Технологія роботи з мережею соціальних контактів
    • МКР№1. СРС. К.
  • 8 тиждень
    • ПЗ4. Арт-терапія
    • СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л5. Технології соціальної терапії в практиці
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • ПЗ5. Технології психічної саморегуляції (аутогенна, медитація, релаксація)
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л6. Методи соціальної терапії
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • ПЗ6. Використання кейс-методу в соціальній терапії
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л7. Групова соціальна терапія. Методи поведінкової терапії в групі
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    •  ПЗ7. Структура і особливості комунікативних процесів в соціальній сфері
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л8. Методика здійснення технології соціальної терапії
    • ПЗ8. Психопрофілактика і психореабілітація
    • МКР№2. СРС. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 88 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 44 годин;
  • підготовка до практичних занять – 44 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (5 тестових запитань) та практичної частини (4 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 2 бали. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 6 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 7 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 7 балів (6 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 4 бали (8 тиждень).
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 4 бали (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 4 бали (12 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 4 бали (14 тиждень).
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 4 бали (15 тиждень) 
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є залік.  

 

Умови допуску до підсумкового контролю  

Залік виставляється здобувачам вищої освіти за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менш ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.