Сучасний медіапростір

ID: 7908
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

розширення та поглиблення знань студентів в професійній сфері обраної спеціальності: розгляд теоретичних та концептуальних полів медійної культури, як от симулятивність, репрезентація, імідж тощо як моделі сучасної культури взагалі. Застосування широкого трансмедіального принципу: аплікабельність до багатьох медіумів підкреслює глобальний характер  сучасного медіапростору.

Завдання дисципліни:
  • формування теоретичних уявлень про історію і теорію сучасних медіа;
  • з’ясування особливостей та проблемних полів медійного простору;
  • формування сталих знань та навичок  створення повідомлення в різних медіа-жанрах:
  • інформаційному, аналітико-публіцистичному, художньо-публіцистичному тощо;
  • формування стійких уявлень про комунікативні та технологічні аспекти сучасних медіа, їх культурогенетичну модальність. 

 

Основні результати навчання

  • Вміти аналізувати культурні артефакти у медіапросторі, класифікувати та групувати їх за принципами формальної логіки та системного аналізу.
  • Рецензувати, коментувати, анотувати, редагувати та створювати оригінальні тексти (наукові, науково-популярні, публіцистичні, художні) з проблем культури.
  • Здійснювати експертну оцінку культурних творів, послуг та благ, культурних практик, культурно-мистецьких та дозвіллєвих проектів.
  • Організовувати та підтримувати комунікації з органами влади, науково-дослідними установами, інформаційно-аналітичними службами, засобами масової інформації з питань культури.
  • Популяризувати професію культуролога, дотримуючись етичних принципів.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • КР1, КР2, КР3, КР4 – контрольна / творча робота на практичних заняттях;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • Е - екзамен

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Медіапростір: аналіз уявлень і підходи до розуміння.
    • ПЗ1. Медіапростір як сфера масово-інформаційної діяльності.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Структура сучасного медіапростору.
    • СРС, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Теорії медіапростору: ідеальна модель і реальна практика.
    • ПЗ2. Особливості нових медіа в сучасному світі.
    • СРС. К. КР1
  • 4 тиждень
    • Л4. Трансмедіальна природа медіапростору: між технологією і мистецтвом.
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Проблема жанрів в нових медіа.
    • ПЗ3. Система жанрів електронних медіа.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Цілісна модель: комунікатор - повідомлення - канал - аудиторія. ЗМІ і соціальне управління.
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Медіа-симулякр: від М. Маклюена до Ж. Бодрійяра.
    • ПЗ4. Симулятивність і рейтинги медіа-каналів.
    • МКP№1. СРС. К. КР2
  • 8 тиждень
    • Л8. Рейтинг в умовах міжканальної конкуренції. Методи і способи дослідження аудиторії.
    • СРС. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Діалогічна і монологічна комунікація: аплікабельність мас-медіа до сучасної культури.
    • ПЗ5. Стандарти медіа-продукції.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Комерціоналізація медіа як загальносвітова тенденція.
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Формати медіа як продукт «транс» (трансекономіки / трансестетики / транссексуальності) : «стан після оргії».
    • ПЗ6. «Суспільна думка» в сучасному медіапросторі.
    • СРС. К. КР3
  • 12 тиждень
    • Л12. Особливості відео-блогосфери та IP-TV як медійного каналу. 
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Інтерактивне і суспільне телебачення. «Громадське» як комунікативний прецедент.
    • ПЗ7. Регіональні медіа: межі можливого розвитку.
    • СРС, К.
  • 14 тиждень
    • Л14. YouTube - канал: новий тип комунікації і продюсування.
    • МКP№2. СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Особливості і перспективи розвитку регіональних медіа. 
    • ПЗ8. Фрілансерство як спосіб існування у медіа-просторі.
    • СРС. К. КР1

 

Індивідуальна робота

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 89 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 19 годин;
  • пдготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань до них – 40 години;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у формі захисту медійного проекту, створеного командою або одноосібно. Модульна робота складається з теоретичної частини (головні принципи, документальне забезпечення та методологію створення медіа-продукту чи каналу) та практичної частини (презентація та захист медіа-продукту). Кожна з частин для кожного учасника оцінюється максимум у 15 балів після групового обговорення.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 2 бали (1 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 2 бали (3 тиждень).
  • КР1. Оцінка за виконання – 6 балів (3 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 2 бали (5 тиждень).
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 2 бали (7 тиждень).
  • КР2. Оцінка за виконання – 6 балів (7 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 2 бали (9 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 2 бали (11 тиждень).
  • КР3. Оцінка за виконання – 6 балів (11 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 2 бали (13 тиждень).
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 2 бали (15 тиждень).
  • КР4. Оцінка за виконання – 6 балів (15 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є екзамен. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю  

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання  екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.