Академічна культура

ID: 7901
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
16 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета

формування академічної культури, доброчесності та нетолерантного ставлення до проявів академічного шахрайства; вироблення необхідних практичних навичок усного та писемного мовлення, необхідних для успішного навчання та майбутньої професійної діяльності; формування ефективної мотивації до самоосвіти та розвитку, здатності до критичного мислення і перевірки фактів. 

Завдання навчальної дисципліни:
  • окреслення шляхів та способів підвищення академічної культури;
  • розуміння сутності академічної доброчесності; засвоєння навичок академічного письма;
  • уміння презентувати себе та результати своєї роботи;
  • набуття досвіду збирання, вивчення, аналізу та перевірки фактів, самостійного пошуку, опрацювання і коректного використання джерел; вироблення навичок монологічного та полілогічного наукового мовлення; вироблення навичок аналізу та реферування наукових текстів різних жанрів, підготовки на основі опрацьованих текстів аналітичних оглядів, довідок, висновків. 

 

Основні результати навчання

Рецензувати, коментувати, анотувати, редагувати та створювати оригінальні тексти (наукові, науково-популярні, публіцистичні, художні) з проблем культури: набуття досвіду збирання, вивчення, аналізу та перевірки фактів, самостійного пошуку, опрацювання і коректного використання джерел; вироблення навичок аналізу та реферування наукових текстів різних жанрів.

Створювати наукові професійно-орієнтовані тексти з дотриманням етичних норм, критичного мислення та академічних стандартів: здобути навички наукової мовної культури, академічної грамотності, культури наукової праці та соціальної, моральної відповідальності за результати дослідження.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • К – консультації викладача;
  • РР – реферативна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Академічна культура і етика у вищій школі.
    • ПЗ№1. Поняття «академічна культура». Культурно-освітній простір та базові цінності закладу вищої освіти. 
    • СРС, К, РР початок 1 етапу.
  • 3 тиждень
    • Л2. Академічна нечесність та методи її запобігання. 
    • ПЗ№2. Академічне шахрайство, плагіат, конфлікт інтересів. Комплекс процедур попередження академічної нечесності. Веб-ресурси підтримки наукової роботи.
    • СРС, К
  • 5 тиждень
    • Л3. Кодекси честі як інструменти дотримання академічної доброчесності. 
    • ПЗ№3. Кодекс академічної доброчесності як інструмент втілення дієвої освітньої політики у закладі вищої освіти.  Бухарестська декларація етичних принципів вищої освіти.  Проєкти сприяння академічній культурі.
    • СРС, К, РР початок етапу 2
  • 7 тиждень
    • Л4. Організаційний супровід  науково-дослідної роботи. 
    • ПЗ № 4. Види і форми науково-дослідної роботи. Наукові товариства, гуртки в культурно-освітньому просторі закладів вищої освіти. 
    • СРС, К, МКР1
  • 9 тиждень
    • Л5. Академічна грамотність та базові концепції академічного письма
    • ПЗ№5. Сучасне поняття академічної грамотності та його структура. Концепція «персональний процес – практика – публічний продукт» у створенні академічних текстів. 
    • СРС,  К, РР початок етапу 3
  • 11 тиждень
    • Л6. Академічний текст: організація та технології роботи 
    • ПЗ№6. Моделі академічного тексту. Культура оформлення наукових текстів: композиція, оформлення  цитат, посилань, бібліографії.   
    • СРС, К 
  • 13 тиждень
    • Л7. Принципи та засоби оприлюднення наукової інформації.   
    • ПЗ№7. Апробація результатів дослідження. Виступи на наукових симпозіумах,  конференціях. Підготовка тез доповідей до збірників матеріалів конференцій та наукових статей для публікації у наукових журналах.
    • СРС, К, МКР2, РР етап 4
  • 15 тиждень
    • Л8. Форми реалізації безпосередньої наукової комунікації.
    • СРС, К

 

Індивідуальна робота

Мета РР – розвиток самостійності студентів у доборі та опрацюванні джерел інформації з визначеної теми, удосконалення вмінь обирати суттєве, основне, а також давати оцінку проаналізованому та робити змістовні висновки.

Виконання реферативної роботи складається з 4 етапів:

  • 1-3 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження.  
  • 5-7 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи.  
  • 9-11 тиждень – етап 3 – отримання відгуку від наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь). 
  • 13-15 тиждень – етап 4 –  публічний захист.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, виконання індивідуальних контрольних завдань та реферативної роботи.

Самостійна робота складає 60 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 8 годин; 
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 44 години; 
  • виконання реферативної роботи – 8 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 20 балів, а саме: у 1 модулі – вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (8 балів), РР –  2 бали; у 2 модулі – вирішення практичних завдань на ПЗ (11 балів), активна робота на практичному занятті (6 балів), РР – 3 бали. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. 

Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист РР оцінюється у 5 балів (2 бали в семестровому модулі 1 та 3 бали в семестровому модулі 2), які складаються зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з проблематичного питання відповідно до тематики РР та публічного захисту роботи. Робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етапи 1-2 РР оцінюється максимум у 2 бали, етап 3 та 4 – 3 бали за представлення результатів роботи через доповідь та відповідь на додаткові запитання під час захисту.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання  заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, МКР, З користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.