Кваліфікаційна робота

ID: 7893
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
16.00.
Форма контрою: 
Захист роботи.
Викладач: 
наукові керівники кваліфікаційних робіт затверджуються щорічно наказом ректора
Кількість аудиторних занять: 
480 годин.

Анотація кваліфікаційної роботи

Мета кваліфікаційної роботи:

набути навичок практичного застосування теоретичних знань, отриманих за час навчання, через систематизацію й аналіз цих знань; продемонструвати здатність методичного і практичного вирішення поставлених перед здобувачем конкретних аналітичних завдань.

Завдання кваліфікаційної роботи:

  • формування навичок розв’язання складних спеціалізованих завдань та практичних проблем у галузі культурології;
  • формулювання узагальнень, висновків, рекомендацій та їх обґрунтування;
  • розвиток уміння грамотно викладати свої думки на письмі, редагувати створений науковий текст, здійснювати його мовностилістичну та технічну правку;
  • здатність розуміти та інтерпретувати джерела культури (писемні, речові, візуальні) з урахуванням різних контекстів (історичного, соціального, антропологічного, політичного, релігійного, екологічного тощо).

 

Основні результати навчання

Розуміти специфіку та особливості реалізації культурних ідей, образів, та смислів, а також критично оцінювати можливості їхньої інтерпретації для розв’язання суспільно-значимих проблем. Аналізувати текстові та візуальні джерела інформації щодо культурних явищ та процесів, верифікувати інформацію у відповідності до професійних задач. Аналізувати культурні права та свободи людини, форми та механізми їхньої ідентифікації, інкультурації, культурної адаптації з врахуванням регіональної специфіки. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних питань, презентації результатів досліджень та проектів. Оцінювати історичні здобутки та новітні досягнення культурології. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання складних задач і практичних проблем культурного розвитку суспільства. Розуміти і застосовувати для розв’язання складних задач і проблем культурології методи та засоби стратегічного планування, прогнозування, моделювання культурних політик. Здійснювати експертну оцінку культурних творів, послуг та благ, культурних практик, культурно-мистецьких та дозвіллєвих проектів. Рецензувати, коментувати, анотувати, редагувати та створювати оригінальні тексти (наукові, науково-популярні, публіцистичні, художні) з проблем культури. Знати фундаментальні розділи культурології та методології наукового знання в обсязі, необхідному для володіння категоріальним апаратом, здатність використовувати загально гуманітарні методи при моделюванні культурних процесів. Знати методи проведення досліджень та вміти аналізувати складність соціокультурних систем, розуміти складність задач оптимізації цих систем та їх елементів, та вдосконалювати методики їх проведення. Вміти використовувати методи та методики проведення наукових та прикладних досліджень.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • КР – кваліфікаційна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика кваліфікаційної роботи

Тематика КР оновлюється щорічно, узгоджується на засіданні кафедри і затверджуються наказом ректора. 

Тему КР здобувач може обрати самостійно із запропонованого керівником переліку або ж, орієнтуючись на власні наукові інтереси і напрями наукової роботи випускової кафедри, запропонувати власне формулювання теми, попередньо обґрунтувавши необхідність її розробки. Тематика кваліфікаційної роботи магістра повинна корелюватися із комплексною науковою темою кафедри. 

 

Індивідуальна робота

Виконання КР здійснюється в 8 етапів. 

  • Етап 1 (1 половина вересня) – закріплення напряму КР та наукового керівника. Складання первинної бібліографії.
  • Етап 2 (2 половина вересня) – планування загальної структури дослідження, робота з літературою.
  • Етап 3 (1 половина жовтня) – збір матеріалів, аналіз першоджерел.
  • Етап 4 (2 половина жовтня) – Робота над методологічними засадами КР. Написання 1 Розділу КР (методологічні засади роботи).
  • Етап 5 (1 половина листопада) – написання теоретико-практичних (аналітичних, прогностичних) Розділів КР.
  • Етап 6 (2 половина листопада) – консультування з науковим керівником з приводу чорнового варіанту кваліфікаційної роботи; написання Вступу та Висновків до КР; оформлення чистового варіанту КР.
  • Етап 7 (1 половина грудня) – підготовка та проходження  передзахисту; робота над усуненням зауважень; остаточне оформлення бібліографії, посилань тощо.
  • Етап 8 (2 половина грудня) – оформлення остаточного варіанта роботи та перевірка її на унікальність і  наявність академічного плагіату, рецензування; підготовка до захисту КР: написання доповіді, створення мультимедійної презентації, підготовка відповідей на запитання рецензентів тощо; захист КР в Екзаменаційній комісії з випуску фахівців та присвоєння їм ОКР «магістр». 

 

Самостійна робота

Самостійна робота передбачає творче сприйняття й осмислення навчального, наукового та практичного матеріалу з теми КР.

Самостійна робота складає 480 годин. 

Розподіл самостійної роботи за етапами виконання КР:

  • Етап 1 – 40 годин;
  • Етап 2 – 60 годин;
  • Етап 3 – 60 годин;
  • Етап 4 – 80 годин;
  • Етап 5 – 100 годин;
  • Етап 6 – 60 годин;
  • Етап 7 – 40 годин;
  • Етап 8 – 40 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Підсумковою формою контролю КР є захист. 

КР оцінюється максимально в 100 балів і включає дві складові: показники основних методичних аспектів наукового дослідження та її оригінальність (актуальність теми, стан розробки досліджуваної проблеми, доцільність та самостійність творчого пошуку); наявність необхідних структурних елементів, наукового апарату, методології дослідження; кількість опрацьованої наукової літератури, уміння покликатися на наукові джерела, критично їх оцінювати, вести полеміку; уміння систематизувати й аналізувати матеріал, викладати думки в логічній послідовності; ґрунтовність та аргументованість висновків, їх відповідність окресленим у вступі завданням; дотримання вимог ДСТУ 3008-95 (технічне оформлення) та літературних норм української мови; апробація результатів/публікації; показники якості захисту наукового дослідження (якість презентації, змістовність доповіді та відповідей на запитання членів ЕК, рецензента під час захисту).

КР має бути оформлена відповідно до стандартів та методичних рекомендацій щодо написання робіт такого типу, не порушувати принципів академічної доброчесності.

Умови допуску до підсумкового контролю

До захисту допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали КР на не менше, ніж 98 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача для вирішення суперечностей чи з’ясування проблемних питань, що виникають під час написання КР. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формуванню відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першій консультації надає повну інформацію щодо усіх складових КР, роз’яснює кількісне та якісне наповнення КР, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача та термінів контрольних заходів. Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

КР, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0».

Відсутність здобувача на захисті КР відповідає оцінці «0». 

Під час захисту КР здійснювати телефонні дзвінки заборонено.