Коучинг

ID: 7871
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
22 – години лекційних занять; 22 – години практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування у здобувачів вищої освіти знань основних інструментів коучингу, які можуть бути застосовані в різних сферах життєдіяльності людини, розкрити значення коучингу у практичнії діяльності психолога та вмінь застосувати  коучингові технології при вирішенні практико-орієнтованих проблем у сфері психологічного супроводу особистості та організації.

Завдання дисципліни:
  • формування знань про коучинг як різновид надання психологічної допомоги;
  • опрацьовування коучингових технологій;
  • набуття креативних навичок; оволодіння професійними компетентностями коуча.

 

Основні результати навчання

  • Розуміння і використання коучингу як форми консультування, орієнтованої на прояснення клієнтом власних цілей і успішного досягнення їх за рахунок внутрішніх ресурсів і джерел мотивації.
  • Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  •  ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота студента;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Історія виникнення та розвитку коучингу.
    • ПЗ1. Розповсюдження коучингового руху в Європі та Україні. 
    • СРС, К.
  • 2 тиждень 
    • Л2. Сутність та значення коучингу.
    • ПЗ2. Мета та основні принципи коучингу. 
    • СРС, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Визначення коучингу та його розуміння з точки зору позитивної та когнітивно-поведінкової психотерапії. 
    • ПЗ3. Терміни коучингу (коуч, клієнт, сесія, формат коучингу). 
    • СРС, К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Професійні стандарти Міжнародної Федерації Коучингу (ICF).
    • ПЗ4. Особистість коуча: ключові компетенції коуча. 
    • СРС, К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Особливості коучингового процесу.
    • ПЗ5. Етапи коучингового процесу. 
    • СРС, К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Інструменти коучингу.
    • ПЗ6. Основні інструменти коучингу. Техніка «Колесо балансу». Модель GROW. Стратегія Уолта Діснея. Піраміда Роберта Ділтса. Техніка шкалювання. 
    • СРС, К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Допоміжні техніки у коучинговому процесі. 
    • ПЗ7. Використання метафор. Метафоричні асоціативні карти. Техніка «воронка запитань». Техніка «картезіанські запитання». Техніка «SMART» Модель SWOT. Вправи, спрямовані на самопізнання та розвиток особистості.
    • СРС, К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Лайф-коучинг як помічник в житті. 
    • ПЗ8. Особливості лайф-коучингу. Відмінності лайф-коучингу від психотерапії. 
    • СРС, К.
  • 9 тиждень
    • Л8. Лайф-коучинг як помічник в житті. 
    • ПЗ8. Особливості лайф-коучингу. Відмінності лайф-коучингу від психо-терапії. 
    • СРС, К.
  • 10 тиждень
    • Л10.  Коучинг та інші види діяльності. 
    • ПЗ10. Педагогічний коучинг в розвитку управлінської компетентності керівників професійно-технічних закладів освіти.
    • СРС, К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Роль ЕQ, емоцій та мотивації в коучинговому процесі.
    • ПЗ11. Оцінка ефективності коучингу. 
    • СРС, К, МКР.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 11 годин;
  • підготовка до практичних занять – 22 години;
  • виконання творчих завдань – 13 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 1 модульну контрольну роботу. Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі та складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (5 завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 2 бали. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль № 1 

  • ПЗ1. – ПЗ7 – робота на практичних заняттях (50 балів):
  • поточні опитування (5 балів) ;
  • участь у діловій грі (5 балів);
  • підготовка ессе (5 балів);
  • усні та відео презентації (5 балів);
  • підготовка кейсів (10 балів);
  • виконання завдань з використанням методик експериментальних досліджень (10 балів);
  • виконання групових ситуаційних завдань (10 балів).

Семестровий модуль № 2 

  • ПЗ8 – ПЗ11 – робота на практичних заняттях (30 балів):
  • поточні опитування (5 балів);
  • підготовка ессе (5 балів);
  • усні та відео презентації (5 балів);
  • участь у діловій грі (5 балів); 
  • підготовка кейсів (10 балів).
  • Модульна контрольна робота – 20 балів (11 тиждень). 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами. 

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».