Психологія праці та професійної діяльності

ID: 7859
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
6.00.
Містить курсову роботу.
Форма контрою: 
Екзамен. Захист курсової роботи.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекцій, 30 годин практичних занять, 14 годин лабораторних робіт.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

оволодіти знаннями закономірностей психологічних процесів, пов’язаних із професійною діяльністю та спілкуванням у виробничому колективі. 

Завдання дисципліни:
  • сформувати знання про найважливіші закони в різних галузях наукових знань про роботу;
  • сформувати системні знання про методи діагностики професійної орієнтації людини;
  • сформувати усвідомлення основних теоретичних підходів до розуміння мотивації праці;
  • сформувати навички ефективної організації діяльності та регулювання працездатності та втоми;
  • розвивати навички ефективного побудови кар’єри

 

Основні результати навчання

  • Демонструвати знання особливостей психологічних принципів роботи в різних суспільствах та розуміння їх взаємозв'язку з практичною діяльністю.
  • Демонструвати розуміння закономірностей та особливостей розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань. 
  • Емпатійно взаємодіяти, вступати у комунікацію, бути зрозумілим, толерантно ставитися до осіб, що мають інші культуральні чи гендерно-вікові вiдмiнностi
  • Демонструвати відповідальне ставлення до професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л - лекції;
  • ПЗ - практичні заняття;
  • ЛР - лабораторні роботи;
  • СРС- самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • КP – курсова робота;
  • MКР - модульна контрольна робота;
  • К - консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Психологія праці як галузь психологічної науки
    • ПЗ1. Взаємозв’язок психології праці з іншими дисциплінами.
    • КР (І етап). СРС, К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Історія психології праці
    • ПЗ2. Становлення та розвиток вітчизняної психології праці
    • ЛР1. Аналіз сучасних підходів до психології професійної діяльності
    • КР (І етап). СРС, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Психологія праці: основні компоненти дисципліни
    • ПЗ3. Профорієнтація та професійне навчання
    • КР (І етап). СРС, К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Роль і місце психолога на підприємстві.
    • ПЗ4. Види та форми психологічної діяльності в організації
    • ЛР2. Етичні засади роботи психолога в організації
    • КР (І етап). СРС, К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Психологія вивчення професій.
    • ПЗ5. Класифікація професій.
    • КР (І етап). СРС, К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Праця як соціальна потреба.
    • ПЗ6. Мотивація праці.
    • ЛР3 Цінності та мотивація діяльності.
    • КР (І етап). СРС, К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Психологічні основи професійної придатності.
    • ПЗ7. Професійна орієнтація у діяльності трудового психолога.
    • КР (І етап). СРС, К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Психологічні основи роботи з персоналом підприємства
    • ПЗ8. Стратегії та тактика профілактики професійної деформації
    • ЛР4. Психологічна діагностика організаційної поведінки
    • КР (І етап). МКР№1. СРС, К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Людина як суб’єкт праці
    • ПЗ9. Системний аналіз трудової діяльності. Професіографія, професіограма, психограма.
    • КР (ІІ етап). СРС, К. 
  • 10 тиждень
    • Л10. Умови професійної діяльності
    • ПЗ10. Екстремальні, субекстремальні та особливі умови діяльності
    • ЛР5 Психологічна готовність працювати в екстремальних умовах
    • КР (ІІ етап). СРС, К. 
  • 11 тиждень
    • Л11. Працездатність як основа трудової діяльності
    • ПЗ11. Працездатність. Шляхи, засоби та зміст заходів щодо підтримки ефективності праці
    • КР (ІІ етап). СРС, К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Роль функціональних станів у роботі.
    • ПЗ12. Побічні функціональні стани: втома, одноманітність, стрес
    • ЛР6. Методи дослідження працездатності
    • КР (ІІ етап). СРС, К. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Людський фактор та ефективність групи
    • ПЗ13. Методи психологічної діагностики груп
    • КР (ІІ етап). СРС, К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Психологічні аспекти підбору, підбору та оцінки персоналу
    • ПЗ14. Методи відбору працівників
    • ЛР7. Сертифікація персоналу організації
    • КР (ІІІ етап). СРС, К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Психологічні питання адаптації праці та безпеки праці
    • ПЗ15. Психологічні особливості адаптації дорослих та людей похилого віку
    • КР (ІІ етап). МКР №2. СРС, К.L

 

Індивідуальна робота

Виконується КР “Психологічний супровід професіоналізації”. Мета KР: виробити у здобувачів вміння застосовувати базові процедури супровіду та підтримки процесу професіоналізації працівника.

  • 1-7 тижні — І етап. Отримання завдання. Написання теоретичної частини 1 «Аналіз методики дослідження». Проведення дослідження.
  • 8-13 тижні — ІІ етап. Написання практичної частини 2 «Інтерпретація результатів дослідження».
  • 14 тиждень — ІІІ етап. Захист КР.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає  106 годин.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять –  15 годин;
  • підготовка до практичних занять –  17 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 14 годин;
  • виконання КР – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, практичних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі та оцінюються в 25 балів кожна. Модульна робота складається з теоретичної частини (15 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів: Семестровий модуль № 1. ПЗ1-ПЗ8. Оцінка за виконання кожного – 2 бали (1-8 тиждень). ЛР1-4. Оцінка за виконання кожного – 3 бали. (2,4,6,8 тижні). МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій. Семестровий модуль № 2. ПЗ9-15. Оцінка за виконання кожного – 2 бали (9-15 тиждень). ЛР5-7. Оцінка за виконання кожного – 3 бали. (10,12,14 тижні). МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень). Разом за усі заняння: поточне опитування — 15 балів, виконання лабораторних робіт — 21 бал, порівняльний аналіз — 5 балів, презентації — 9 балів. Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Виконання та захист КР оцінюються окремо в 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є екзамен. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До іспиту допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Іспит відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання іспитів організується за встановленим методичним відділом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів.