Психологія управління

ID: 7850
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

забезпечення загальної теоретико-практичної підготовки майбутніх бакалаврів психології, яка слугуватиме основою для розкриття змісту та особливостей психологічних аспектів управлінської діяльності. 

Завдання дисципліни:
  • сформувати вміння і навички ефективного використання методів та засобів, розроблених в психології управління для забезпечення успішного розв’язання різноманітних управлінських проблем;
  • сформувати вміння професіонально здійснювати добір діагностичного інструментарію для вивчення соціально-психологічних явищ і феноменів в організації;
  • сприяти кар’єрному розвитку і розвитку тих управлінських якостей особистості, що мають для майбутнього психолога особистісне професіонально-педагогічне значення в контексті інтеграції у європейський освітній простір. 

 

Основні результати навчання:

  • Проводити соціально-психологічне дослідження проблем розвитку особистості керівника та організації. 
  • Демонструвати навички командної роботи у процесі вирішення фахових завдань. 
  • Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Загальні проблеми психології управління в організації.
    • ПЗ1. Пcихологія управління – прикладна галузь науки.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Основні теорії та функції управління.
    • ПЗ2. Дискусія «Моделі управління: переваги та недоліки».
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Класифікація особистісних характеристик сучасного менеджера.
    • ПЗ3. Семінар-тренінг «11 потенційних обмежень менеджера».
    • СРС. К. 
  • 4 тиждень
    • Л4. Особистісні типології менеджерів.
    • ПЗ4. Рольова гра «Решітка Р. Блейка та Дж. С. Моутона».
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Маніпулятивні стратегії в управлінні.
    • ПЗ5. Розв’язання управлінських задач.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Концепція аналізу особистості менеджера М. Вудкока та Д. Френсіса.
    • ПЗ6. Виконання вправ на розвиток внутрішньої мотивації.
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Психологічні закономірності управлінської діяльності.
    • ПЗ7. Круглий стіл «Основні феномени управлінських рішень».
    • СРС. К. 
  • 8 тиждень
    • Л8. Стилі керівництва.
    • ПЗ8. Ділова гра «Стилі керівництва».
    • МКР1. СРС. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Фактори ефективності групової діяльності.
    • ПЗ9. Психологічний практикум.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Імідж керівника організації.
    • ПЗ10. Ділова гра «Конфлікти в організації».
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Техніки підвищення іміджу керівника.
    • ПЗ11. Тренінг «Імідж керівника – стиль організації».
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Мотивація та стимулювання роботи персоналу.
    • ПЗ12. Засоби психологічної діагностики та емпіричне дослідження управління.
    • СРС. К. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Аналіз теорій мотивації.
    • ПЗ13. Семінар-тренінг «Аналіз теорій лідерства».
    • СРС. К. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Конфлікти і методи їх урегулювання.
    • ПЗ14. Тренінг-диспут «Природа міжособистісних конфліктів».
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Стилі управління конфліктною ситуацією.
    • ПЗ15. Психологічні особливості проектного управління.
    • МКР2. СРС. К.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 75 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин; 2) підготовка до практичних занять – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та проводять психодіагностичне дослідження. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 20 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини та практичної частини. Кількість тестових запитань у першому та другому модульному контролі – 25. Теоретичних питань 5, які оцінюються в 1,5 бала кожне. Тестових завдань 20 і вони оцінюються в 1 та 0,5 балів. Накопичувальна частина дисципліни складається з суми балів, отриманих слухачем за результатами поточного контролю, підготовки до практичних занять і проведення психодіагностичного дослідження. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ЛЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (2 тиждень).
  • ЛЗ3. Оцінка за виконання – 5 балів (3 тиждень).
  • ЛЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (4 тиждень).
  • ЛЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (5 тиждень).
  • ЛЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (6 тиждень).
  • ЛЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів (7 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ЛЗ9. Оцінка за виконання – 5 балів (9 тиждень).
  • ЛЗ10. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
  • ЛЗ12. Оцінка за виконання – 5 балів (12 тиждень).
  • ЛЗ13. Оцінка за виконання – 5 балів (13 тиждень).
  • Л14. Оцінка за виконання – 10 балів (14 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини, що складається у вигляді звіту або презентації результатів дослідження. Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. Бали розподіляються наступним чином: 40 балів – теоретична частина та 60 балів – практична. За бездоганну відповідь на кожне теоретичне питання здобувач отримує 20 балів. При цьому відповідь є бездоганною, якщо здобувач повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів, обґрунтував висновки, навів визначення, приклади, проілюстрував відповідь необхідною і достатньою кількістю записів. Якщо здобувачем наведено лише коротке формулювання поняття/твердження, він отримує 10 балів. Якщо разом з формулюванням наведені приклади використання поняття/твердження для рішення відповідних завдань, здобувач отримує 15 балів. За бездоганне виконання завдання практичної частини здобувач отримує – 60 балів. При цьому виконання практичного завдання вважається бездоганним, якщо отримана правильна кількісна відповідь на поставлене питання чи наведено обґрунтований доказ запропонованого твердження, висновку, властивості, тощо. Екзамен вважається не складеним, якщо здобувач  отримав незадовільну оцінку.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До іспиту допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Іспит відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання іспитів організується за встановленим методичним відділом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій.

Всі види домашніх завдань та завдань практичних занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 

Відсутність здобувача під час складання іспиту відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання модулів, іспиту - за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ПЗ, МКР, Е здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та іспиту з дисципліни.