Екологічна психологія

ID: 7836
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

засвоєння здобувачами вищої освіти психологічних закономірностей взаємодії людини з навколишнім середовищем.

Завдання дисципліни:
  • сформувати обізнаність загальних теоретичних принципів, закономірностей процесу взаємодії людини з навколишнім середовищем;
  • сформувати уявлення основних понять курсу;
  • сформувати навички застосовувати методи дослідження екологічної психології на практиці;
  • сформувати уявлення історії виникнення та становлення екологічної психології як в Україні, так і за кордоном;
  • сформувати навички застосовувати активні соціально-психологічні методи у формуванні екологічної свідомості;
  • сформувати знання про особливості поведінки людини в кризових екологічних ситуаціях;
  • сформувати здатність надавати психологічну допомогу в попередженні та подоланні кризових екологічних ситуацій.

 

Основні результати навчання

  • Аналізувати особливості поведінки людини в кризових екологічних ситуаціях; 
  • Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Екологічна психологія як наука. Предмет і завдання екологічної психології.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Історія виникнення і становлення екологічної психології.
    • ПЗ1. Історія виникнення і становлення екологічної психології.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Система методів екологічної психології та конкретні методики екопсихологічного дослідження.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Основні поняття екологічної психології. Поняття про середовище.
    • ПЗ2. Основні поняття екологічної психології. Поняття про середовище.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Поняття про соціоекологічні системи.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Вплив різноманітних факторів середовища на людину.
    • ПЗ3. Вплив різноманітних факторів середовища на людину.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Вплив людини на середовище.
    • МКР1. СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Екологічна свідомість: її сутність, властивості та форми прояву.
    • ПЗ4. Екологічна свідомість: її сутність, властивості та форми прояву.
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Вплив криз і катастроф на екологічну свідомість.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Проблеми екологічної освіти.
    • ПЗ5. Проблеми екологічної освіти.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Екологічне виховання та його вікові аспекти.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Проблеми екологічної психології екстремальних ситуацій і катастроф.
    • ПЗ6. Проблеми екологічної психології екстремальних ситуацій і катастроф.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Застосування активних соціально-психологічних методів в екологічному вихованні та екологічній освіті.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Психологічні механізми адаптації до екстремально змінених умов існування.
    • ПЗ7. Психологічні механізми адаптації до екстремально змінених умов існування.
    • МКР2. СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л8. Соціально-психологічні проблеми та характеристика постчорнобильської ситуації.
    • СРЗ. К.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • 1) підготовка до лекційних занять – 16 годин;
  • 2) підготовка до практичних занять – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу.

Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 5 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів: 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 10 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 10 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 10 балів (6 тиждень).
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (8 тиждень).
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 10 балів (12 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 10 балів (14 тиждень).
  • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види домашніх завдань та завдань практичних (лабораторних) занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». 

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання модулів, заліку (іспиту) – за встановленим деканатом розкладом 

Під час Л, ПЗ, МКР, І здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та іспиту з дисципліни.