Прикладна акустика

ID: 7682
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Містить розрахунково-графічну роботу.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин лекційних занять, 14 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

підготовка фахівців в області  електронного забезпечення генерації, прийому і перетворення акустичних сигналів, як носіїв інформації, що використовуються для відтворення голосових та музичних програм, а також ультразвукової апаратури гідролокації, промислової ультразвукової обробки і дефектоскопії.

Завдання дисципліни: 
  • ознайомити  студентів з характеристиками звукового поля і задачами прикладної акустики;
  • знайомити з конструкційними особливостями, принципами побудови  та технічними характеристиками апаратури електроакустичних перетворювань;
  • ознайомити з практичним застосуванням електроакустики в різних галузях життєдіяльності людини:
  • навчити методам визначення основних параметрів електроакустичного обладнання та характеристик середи розповсюдження звукового поля.

 

Основні результати навчання

  • Здатність використовувати знання в галузі електроакустичних перетворювань, акустичних характеристик приміщень, конструктивних особливостей та технічних характеристик електроакустичних перетворювачів;
  • а також практики застосування електроакустичного обладнання для вирішення задач створення і експлуатації електронно-акустичних систем відтворення звукових програм і ультразвукового обладнання технічного призначення.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛР – лабораторні роботи;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Задачі прикладної акустики 
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л 2. Фізична природа звуку. 
    • ЛР 1. Дослідження електро-акустичної аналогії..
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л 3. Фізичні характеристики звукового поля.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л 4. Фізіологічні характеристики слуху.
    • ЛР 2. Дослідження частотної характеристики слухового апарату людини
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л 5. Звук, як носій інформації.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л 6. Джерела звуку. 
    • ЛР 3. Дослідження характеристик акустичного випромінювача 
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Акустичні системи
    •  СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л 8. Звукові сенсори.
    • ЛР 4. Дослідження діаграм направленості мікрофонів 
    • СРС. К.
    • МКР 1.
  • 9 тиждень
    • Л 9. Електронні системи перетворення звукових сигналів.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л 10. Проблеми розпізнання людської мови.
    • ЛР 5. Дослідження штучної реверберації
  • 11 тиждень
    • Л 11. Музичне відтворення звуку.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л 12. Ультразвук і його використання.
    • ЛР 6. Дослідження природних джерел ультразвуку. 
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л 13. Ультрозвукова дефектоскопія
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л 14. Підводна акустика  
    • ЛР 7. Синтез електронної і механічної структури апарату ультразвукової очистки.
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Звуковий щум.
    • СРС. К.
    • МКР 2.

 

Індивідуальна робота

Розрахунково-графічна робота

Метою розрахунково-графічної роботи є набуття навичок самостійного опрацювання теоретичного матеріалу та розв’язання актуальних практичних задач прикладної акустики. Розрахунково-графічну роботу виконують в п’ятому семестрі згідно з графіком навчального процесу та  відповідно до методичних вказівок.

Тематика розрахунково-графічної роботи: «Розробка проекту акустичного обладнання». 

Завдання: Для заданого варіанта проекту запропонувати елементи акустичного зв’язку і розрахувати параметри елементів системи. 

Внаслідок виконання РГР студенти повинні:

  • Скласти принципову схему акустичного зв’язку і вибрати елементи системи.
  • Освоїти розрахунок параметрів акустичного зв’язку.
  • Запропонувати технічно обґрунтоване рішення технічної задачі.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 16 годин;
  • виконання РГР – 15 годин

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі.  Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, практичних і лабораторних занять, РГР і 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи №1, №2 виконуються у формі письмової роботи з використанням контрольних питань. Максимальна оцінка за бездоганне виконання МК1 становить 30 балів. Кількість контрольних питань - 3, кожну правильну відповідь оцінюється в 10 балів. Максимальна оцінка за бездоганне виконання МК2 становить 25 балів. Кількість контрольних питань – 2. Кожна правильна відповідь за перше питаня оцінюється в 10 балів, за друге - 15 балів. Кожен модуль оцінюється в максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1. Лабораторні роботи ЛР 1 - ЛР 4. Оцінка за виконання - 20 балів (по 5 балів за кожне завдання). 

Модульна контрольна робота МК1- 30 балів (8 тиждень). Перездача можлива протягом 9-11 тижнів за розкладом консультацій. 

Семестровий модуль № 2. Лабораторні роботи ЛР 5 ... ЛР 7 оцінюються в - 15 балів (по 5 балів за кожне завдання). Оцінка РГР - 10 балів 

Модульна контрольна робота МК2- 25 балів (15 тиждень). Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни - 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни за перший модуль та всі види навчальних елементів навчальної дисципліни накопичувальної частини за другий модуль на не менш, ніж на 60 балів.

Складання/перескладання заліку організується за встановленим деканатом ІІБРТ  розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на заліку відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.