Аудіовізуальні засоби в журналістській, рекламній та РR-діяльності 1

ID: 7533
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування у здобувачів систематизованих знань про діяльність вітчизняних і зарубіжних аудіовізуальних ЗМК, визначити основні теоретичні поняття і відпрацювати навички їхнього використання при аналізі явищ і процесів на медіа-ринку, сформувати вміння і навички роботи із засобами масової комунікації.    

Завдання навчальної дисципліни:
  • ознайомлення здобувачів із принципами роботи сучасних аудіовізуальних ЗМК, зі специфікою вітчизняного медіа-бізнесу;
  • розгляд прийомів підвищення рейтингів різних програм і проектів;
  • набуття навичок організації рекламних акцій в аудіовізуальних ЗМК та розробки концепцій мовлення;
  • розгляд способів створення власної медіаструктури і стратегій завоювання своєї «ніші» на ринку.

 

Основні результати навчання

  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності. 
  • Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми сучасного напрямку наукових досліджень у різних сферах соціо-культурної, рекламної, бізнес-діяльності. 
  • Розробляти оптимальні за складом та функціональністю засоби мультимедійних компонентів для використання у журналістиці, рекламі та PR. 
  • Забезпечення громадськості актуальною, якісною щодо змісту, форми та впливу мас-медійною продукцією. 
  • Участь у формуванні ефективних внутрішніх комунікацій, націлених на створення і підтримання сприятливого психологічного клімату в колективі, мотивацію співробітників на активну діяльність і розвиток організації. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Вступ до дисципліни. Основні поняття і визначення
    • ПЗ1. Короткий аналіз ситуації на сучасному медіа-ринку України. Варіанти практичного застосування отриманих знань
    • СРЗ, К, 
  • 2 тиждень
    • Л2. Аудіовізуальна інформація
    • ПЗ2. Природа, джерела, перетворювачі, носії аудіовізуальної інформації.  Аудіовізуальна культура: історія, концепції, структура, функціонування
    • СРЗ, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Аудіовізуальні технології
    • ПЗ3. Фотографія і фотографування. Оптична проекція (статична і динамічна), звукозапис (аналоговий і цифровий), телебачення і відеозапис (аналогові та цифрові), мультимедійні засоби Інтернет
    • СРЗ, К,
  • 4 тиждень
    • Л4. Аудиторія та її вимоги
    • ПЗ4. Структурна схема «інформація-потреби». Аудиторні вимоги  
    • СРЗ, К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Класифікація мовних структур
    • ПЗ5. Види аудіовізуальних медіа-структур. Види та структури ТВ і радіо програм
    • СРЗ, К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Мова радіо і ТБ
    • ПЗ6. Принципи написання статей для преси і електронних ЗМІ. Особливості сприйняття слів
    • СРЗ, К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Майстерність журналіста (ведучого програм, презентера)
    • ПЗ7. Аналіз особливостей роботи в ефірі радіо та телебачення.  Особливості роботи в кадрі
    • СРЗ, К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Маркетинг ЗМІ: стратегія завоювання своєї «ніші» на ринку
    • ПЗ8. Стратегія маркетингу в редакції. Особливості маркетингу електронних ЗМІ
    • СРЗ, К, МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л9.  Аналіз медіа-ринку
    • ПЗ9. Конкурентна ситуація на ринку ЗМІ України. Перешкоди на шляху до успіху підприємства на цільовому ринку. 
    • СРЗ, К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Ефірні продажі
    • ПЗ10. Фактори, що впливають на обсяги продажів. Реклама на радіо і ТБ
    • СРЗ, К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Масово-комунікаційна політика в суспільстві
    • ПЗ11. Правові засади використання аудіовізуальних  засобів масової комунікації в Україні
    • СРЗ, К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Формування громадської думки за допомогою засобів масової комунікації
    • ПЗ12. Явища «аудіовізуальної неписемності» серед населення та маніпуляції громадською думкою у засобах масової комунікації
    • СРЗ, К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Поліфункціональність електронних засобів масової комунікації
    • ПЗ13. Відеотекст як вид технологічного використання інформації. Громадське радіо й телебачення
    • СРЗ, К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Використання новітніх комп’ютерних технологій у системі засобів масової  комунікації
    • ПЗ14. Робота з регіональними, національними, глобальними мережами  інформації та інформаційними магістралями Інтернету. Інтерактивні комп’ютерні послуги у сфері засобів масової комунікації
    • СРЗ, К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Реклама як комунікація
    • ПЗ15. Телебачення, відео, радіо та Інтернет як засоби реклами. Прийоми психологічного впливу на споживача аудіо, відео та Інтернет-реклами
    • СРЗ, К, МКР 2.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 52 години. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – разом 22 години.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума балів за виконання практичних завдань у кожному модульному контролі 20 балів. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 
Під час Л, ЛЗ, Е користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.