Організація роботи прес-служби

ID: 7527
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.00.
Містить реферативну роботу
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
30  годин – лекційних занять, 30 годин – практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

сформувати уявлення про сутність, структуру, функції, організацію роботи пресслужб; виробити вміння і навички планування та проведення пресслужбами відповідних тематичних заходів, підготовки документації та здійснення комунікації через посередництво масмедіа.

Завдання  дисципліни:
  • з’ясувати й осмислити основні поняття та оволодіти термінологічним апаратом щодо організації роботи пресслужб;
  • надати здобувачам вищої освіти знання про основні типи прес служб та їхню структуру, про роль пресслужб та служб зі зв’язків із громадськістю у сучасному світі;
  • удосконалити вміння створювати тексти інформаційно-аналітичного характеру.

Основні результати навчання

  • Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. 
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. 
  • Знати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність. 
  • Розуміння суті і змісту, основних положень етичних кодексів міжнародної рекламної та PR-практики, професійних стандартів, культурної політики зарубіжних країн та України. 
  • Організовувати й проводити дослідження у сферах журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю, здійснювати сегментацію цільової аудиторії та встановлювати структуру попиту та пропозицій, розробляти практику просування. 
  • Участь у формуванні ефективних внутрішніх комунікацій, націлених на створення і підтримання сприятливого психологічного клімату в колективі, мотивацію співробітників на активну діяльність і розвиток організації. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Історія виникнення та розвитку пресслужб: вітчизняний та закордонний досвід. 
    • ПЗ1. Історія виникнення та розвитку пресслужб: вітчизняний та закордонний досвід.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Функції діяльності пресслужб.
    • ПЗ2. Пресслужба як інструмент реалізації РR. Підходи до організації та цільова функція діяльності пресслужб.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Принципи, основні цілі та завдання пресслужб.
    • ПЗ3. Принципи, основні цілі та завдання пресслужб
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Функціональні обов’язки пресслужби.
    • ПЗ4. Принципи діяльності пресслужб (демократичність та транспарентність; законність та відповідальність; надійність та достовірність; оперативність та актуальність). Функції пресслужб (інформаційно-роз’яснювальна, представницька, комунікативно-регулятивна, реагувальна, упереджувальна). Форми роботи прес служб.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Структурна організація пресслужб.
    • ПЗ5. Структурна організація пресслужб
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Діяльність пресслужби.
    • ПЗ6. Організаційна модель пресслужб органів державної влади та управління. Принципи діяльності пресслужби органів державної влади та управління. Особливості роботи пресслужби у державних органах влади.
    • СРЗ.  К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Прес-секретар: функції, індивідуальний стиль, ефективність роботи.
    • ПЗ7. Прес-секретар: функції, індивідуальний стиль, ефективність роботи
    • МКР1. СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Спеціальні заходи пресслужби: прес-конференція, брифінг, презентація, прес тур.
    • ПЗ8. Організаційна модель пресслужбу бізнес-структурах та некомерційних організаціях. Принципи діяльності та особливості роботи прес служби у бізнесструктурах та некомерційних організаціях. 
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Правила роботи зі ЗМІ.
    • ПЗ9. Правила роботи зі ЗМІ.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Форми підготовки та оприлюднення інформації.
    • ПЗ10.Законодавча база діяльності українських пресслужб. Правові засади функціонування прес служби установ та організацій різної форми власності. Пресслужба та інформація з обмеженим доступом.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Методи обробки інформаційних потоків, збору матеріалу та підготовки публікацій.
    • ПЗ11. Методи обробки інформаційних потоків, збору матеріалу та підготовки публікацій
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Інструменти взаємодії пресслужб.
    • ПЗ12. Етичні кодекси в роботі пресслужби. Громадські PR-організації України та їх кодекси. UAPR як впровадження високих професійних стандартів PR в Україні.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Інформаційні агентства як суб’єкти інформаційної діяльності.
    • ПЗ13. Інформаційні агентства як суб’єкти інформаційної діяльності
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Система жанрів інформаційного агентства.
    • ПЗ14. Документна комунікація пресслужб. Структурні особливості іміджевих, службових та корпоративних документів пресслужби. Інформаційна продукція пресслужб: види, правила оформлення. PR-тексти: класифікація, структура, жанри.
    • МКР 2. К. СРЗ. 
  • 15 тиждень
    • Л15. Порівняльний аналіз функціонування національних, регіональних та світових інформаційних агентств.
    • ПЗ15. Порівняльний аналіз функціонування національних, регіональних та світових інформаційних агентств
    • СРЗ. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 10 годин; 
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – 12 годин; 
  • виконання РР – 8 годин; 
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Індивідуальна робота

Передбачає виконання РР. 

Мета РР – розвиток самостійності здобувачів вищої освіти у доборі та опрацюванні джерел інформації з визначеної теми, удосконалення вмінь обирати суттєве, основне, а також давати оцінку проаналізованому та робити висновки.

Виконання РР складається з 4 етапів: 

  • 1-2 тижні (1 етап) – вибір та затвердження теми, попередній добір наукових джерел, складання плану дослідження; 
  • 3-7 тижні (2 етап) – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту РР; 
  • 8-12 тижні (3 етап) – підготовка чистового варіанту РР, отримання відгуку наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація + доповідь); 
  • 13-14 тижні (4 етап) – публічний захист РР.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують по дві модульні контрольні роботи в кожному навчальному семестрі. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на чотири семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль № 1. 

  • ПЗ1-8. Оцінка за виконання – 20 балів (включає виконання практичних завдань (12 балів) та активну роботу на практичних заняттях (8 балів)). Термін виконання визначено розкладом навчальних занять. РР. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень. МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій. 

Семестровий модуль № 2. 

  • ПЗ9-15. Оцінка за виконання – 20 балів (включає виконання практичних завдань (13 балів) та активну роботу на практичних заняттях (7 балів)). Термін виконання визначено розкладом навчальних занять. РР. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання і захисту – 13-14 тижні. МКР2. Оцінка за виконання  – 25 балів (15 тиждень). Усі модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Кожна модульна робота складається з теоретичної (тест із 10 запитань) та практичної (3 завдання) частин. Відповідь на кожне запитання теоретичної частини оцінюється в 1 бал; правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється максимум у 5 балів. Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни в кожному семестрі – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни в 3 семестрі є залік. Підсумковим контролем з дисципліни у 4 семестрі є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної (2 запитання) та практичної (2 завдання) частин. Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється як сумарна оцінка за всі види навчальних елементів навчальної дисципліни виконані не менше, ніж на 60 %. Перескладання заліку здійснюється в термін встановлений деканатом. До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів здійснюється в термін встановлений деканатом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Перескладання заліку та складання/перескладання екзамену здійснюється в термін встановлений деканатом.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.