Теорія масових комунікацій 2

ID: 7493
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.00.
Містить реферативну роботу
Форма контрою: 
Екзамен.
Викладач: 
д. філол. н., доц. Василенко О.П.
Кількість аудиторних занять: 
30 годин – лекційні заняття; 30 годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

теоретична підготовка в галузі масових комунікацій, що включає знання природи і структури масової комунікації, тенденцій її розвитку та концептуальних засад аналізу масово-комунікаційного процесу.

Завдання дисципліни:
  • формування цілісного уявлення про масові комунікації і роль в них журналістів;
  • ознайомлення з історією і тенденціями розвитку масових комунікацій;  
  • отримання знань про ґенезу теорії про масові комунікації;
  • вивчення основних понять і моделей масових комунікацій;
  • отримання комплексу знань про мас-медіа як соціальну інституцію;
  • розуміння функцій масової комунікації, ролі в ній професійних комунікаторів; 
  • орієнтація в засобах масової комунікації та їх впливу на масову свідомість;
  • демонстрація вміння аналізувати масову аудиторію, її мотиви, сегментацію;
  • ознайомлення зі станом масових комунікацій в Україні та у світі;
  • удосконалення навичок аналізу медіа контенту;
  • підвищення рівня медіа грамотності.

 

Основні результати навчання

  • Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми сучасного напрямку наукових досліджень у різних сферах соціо-культурної, рекламної, бізнес-діяльності.
  • Пояснювати комунікаційні процеси і явища на основі теоретичних та прикладних моделей, аналізувати і змістовно інтерпретувати отримані результати.
  • Організовувати й проводити дослідження у сферах журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю, здійснювати сегментацію цільової аудиторії та встановлювати структуру попиту та пропозицій, розробляти практику просування.
  • Розробляти оптимальні за складом та функціональністю засоби мультимедійних компонентів для використання у журналістиці, рекламі та PR.
  • Оперативно здобувати інформацію, використовуючи традиційні техніки збору фактів і методи дослідження.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РР – реферативна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 17. Теоретичні засади впливу на маси
    • ПЗ 15.  Специфічна тематика і її представлення в ЗМК 
    • СРЗ. К
  • 2 тиждень
    • Л 18. Поняття про технології впливу на аудиторію
    • ПЗ 16.  Теоретичні засади впливу на маси  
    • СРЗ. К. РР початок етапу 1
  • 3 тиждень
    • Л 19. Різновиди технологій впливу на маси
    • ПЗ 17.  Поняття про технології впливу на аудиторію 
    • СРЗ. К
  • 4 тиждень
    • Л 20. Засоби та методи масовокомунікаційного впливу
    • ПЗ 18.  Різновиди технологій впливу на маси  
    • СРЗ. К РР – початок етапу 2
  • 5 тиждень
    • Л 21. Ефективність та ефекти впливу масової комунікації  
    • ПЗ 19.  Засоби та методи масовокомунікаційного впливу
    • СРЗ. К
  • 6 тиждень
    • Л 22. Ефекти впливу на аудиторію в добу Інтернет
    • ПЗ 20.  Ефективність та ефекти впливу масової комунікації  
    • СРЗ. К
  • 7 тиждень
    • Л 23. Методологічні засади наукового пізнання інформації
    • ПЗ 21.  Ефекти впливу на аудиторію в добу Інтернет 
    • МКР 3. СРЗ. К
  • 8 тиждень
    • Л 24. Ознаки масової інформації та чинники її відбору
    • ПЗ 22.  Методологічні засади наукового пізнання інформації 
    • СРЗ. К
  • 9 тиждень
    • Л 25. Мова як основний засіб кодування й передачі інформації
    • ПЗ 23.  Ознаки масової інформації та чинники її відбору 
    • СРЗ. К
  • 10 тиждень
    • Л 26. Мовна ситуація і мовна політика
    • ПЗ 24.  Мова як основний засіб кодування й передачі інформації 
    • СРЗ, К. РР – початок етапу 3
  • 11 тиждень
    • Л 27. Трансформації інформаційних потоків
    • ПЗ 25.  Мовна ситуація і мовна політика 
    • СР. К
  • 12 тиждень
    • Л 28. Нові медіа та їх види
    • ПЗ 26.  Трансформації інформаційних потоків 
    • СРЗ. К
  • 13 тиждень
    • Л 29. Вплив глобалізації на медіа
    • ПЗ 27.   Нові медіа та їх види 
    • СРЗ. К РР – початок етапу 4.
  • 14 тиждень
    • Л 30. Методи аналізу масової комунікації
    • ПЗ 28.  Вплив глобалізації на медіа 
    • МКР 4. СРЗ. К 
  • 15 тиждень
    • ПЗ 29. Загальнонаукові методи аналізу масової комунікації 
    • ПЗ 30.  Конкретнонаукові методи аналізу масової комунікації. Захист РР
    • СРЗ. К

 

Індивідуальна робота

Виконується РР. 

Мета РР: поглиблення теоретичних знань з теми «Сучасні тенденції розвитку масових комунікацій», підтвердження рівня опанування слухачами основних положень з обраної тематики, демонстрація на практиці знань відповідної літератури, вмінь добирати потрібну інформацію, класифікувати, аналізувати матеріал, робити узагальнення та висновки.

Завдання реферативної роботи: вивчення стану розробки обраної проблематики в науковій літературі; розгляд різних підходів до розв’язання конкретної проблеми; логічний, аргументований виклад матеріалу, узагальнення досвіду роботи; розробка та обґрунтування пропозицій щодо удосконалення мас-медійної діяльності в тій чи іншій обраній для аналізу сфері.

  • 1–2 тижні Вибір та затвердження теми, попередній добір джерельної бази, складання плану реферату.
  • 3-4 тижні Обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики аналізу та розробка інструментарію пізнання об’єкта, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи
  • 9-12 тижні Отримання відгуку від наукового керівника, при необхідності редагування та підготовка до захисту з мультимедійною презентацією.
  • 13-15 тиждень Захист роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 80 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 12 годин;
  • підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних завдань – разом 30 годин;
  • виконання РР – 8 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на 2 семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи 2.
Модульні контрольні роботи виконуються в письмовій формі. Модульна робота складається із теоретичної частини (у формі 4 питань) та практичної частини (2 завдання). Виконання  теоретичного блоку оцінюється  максимум у 12 балів (по 3 бали за кожне питання). Виконання  практичних завдань оцінюється максимум у 8 балів (по 4 бали за кожне).

Кожен модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • Виконання практичних завдань.  Оцінка за виконання – 20 балів. Термін надання – 16–24 тиждень.
  • Поточний контроль. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 21 тиждень. 
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (24 тиждень).
  • Перескладання можливе протягом 26–28 тижнів за розкладом консультацій.
  • РР(ч.1-2). Оцінка за виконання – 3 бали. Термін надання – 16–24 тижні. 

Семестровий модуль № 2

  • Виконання практичних завдань.  Оцінка за виконання – 20 балів. Термін надання – 25-30 тиждень.
  • Поточний контроль. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 27 тиждень. 
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (30 тиждень).
  • РР (ч.2-4). Оцінка за виконання – 2 бали. Термін надання та захист – 25–30 тижні. 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є письмовий екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (4 запитання) та практичної частини (1 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.