Міжнародна журналістика

ID: 7436
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2019.
Кількість кредитів ЄКТС: 
6.00.
Містить реферативну роботу
Форма контрою: 
Екзамен.

Анотація навчальної дисципліни

Мета  сформувати у студентів розуміння сучасних процесів журналістики в системі міжнародних і суспільних відносин.

Завдання навчальної дисципліни: вивчити основні аспекти теорії і практики сучасної зарубіжної журналістики в системі міжнародних і суспільних відносин, її вплив на світовий соціально-історичний розвиток; познайомити з тенденціями і концепціями розвитку сучасного світового інформаційного і комунікаційного простору.

Основні результати навчання

Оцінювати діяльність колег з точки зору зберігання та примноження суспільних і культурних цінностей і досягнень.
Прогнозувати тенденції сучасного медійного ринку у процесі професійної діяльності.
Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел.
Здійснювати пошукову діяльність, знаходити потрібні теми для журналістських матеріалів та розслідувань з урахуванням морально-етичних норм фахової діяльності. 
Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт або на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально-комунікаційних наук.
Прогнозувати тенденції сучасного медійного ринку у процесі професійної діяльності.

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті; РР – реферативна робота; К – консультації викладача; МКР – модульна контрольна робота.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Основні поняття та контексти міжнародної журналістики.
ПЗ1. Основні поняття та контексти міжнародної журналістики.
СРЗ, К, РР початок етапу 1

2 тиждень
Л2. Етапи становлення міжнародної журналістики. 
ПЗ2. Етапи становлення міжнародної журналістики в Україні. 
СРЗ, К

3 тиждень
Л3. Принципи та стандарти журналістики. 
ПЗ3. Етика журналіста-міжнародника. Міжнародно-правові основи діяльності ЗМІ.
СРЗ, К, РР початок етапу 2

4 тиждень
Л4. Характеристика світових ЗМІ.
ПЗ4. Характеристика транснаціональних медіа-монополій.
СРЗ, К

5 тиждень
Л5. ЗМІ у державах з різними правовими системами.
ПЗ5. Континентальна та острівна журналістика.
СРЗ, К

6 тиждень
Л6. ЗМІ у державах з різними правовими системами.
ПЗ6. Журналістика Азіатсько-Тихоокеанського басейну.
СРЗ, К

7 тиждень
Л7. ЗМІ у державах з різними правовими системами.
ПЗ7. Журналістика Сходу.
СРЗ, К

8 тиждень
Л8. ЗМІ у державах з різними правовими системами.
ПЗ8. Журналістика Африки та Мексики.
СРЗ, К, МКР1, РР початок етапу 3

9 тиждень
Л9. Типологія та характеристика світових міжнародних інформаційних агентств.
ПЗ9. Типологія та характеристика світових міжнародних інформаційних агентств.
СРЗ, К

10 тиждень
Л10. Уряд та мас-медіа як провідне джерело міжнародної інформації.
ПЗ10. Громадське мовлення.
СРЗ, К

11 тиждень
Л11. Вплив міжнародної інформації на події у країні та її внутрішню політику. 
ПЗ11. Види соціальної інформації. Дієвість міжнародної інформації.
СРЗ, К

12 тиждень
Л12. Основні напрямки практичної журналістики за кордоном. 
ПЗ12. Інформаційне моделювання в ЗМІ.
СРЗ, К

13 тиждень
Л13. Робота кореспондента за кордоном.
ПЗ13. Робота кореспондента за кордоном.
СРЗ, К, РР початок етапу 4

14 тиждень
Л14. Підготовка кореспондентського пункту.
ПЗ14. Підготовка кореспондентського пункту.
СРЗ, К

15 тиждень
Л15. Специфіка роботи в «гарячих точках». 
ПЗ15. Безстороннє репортерство.
СРЗ, К, МКР2

Індивідуальна робота

Мета РР – поглибити знання особливостей ЗМІ в державах з різними правовими системами; дати характеристику діяльності світових інформаційних агенцій; сформувати навички аналізу діяльності сучасних міжнародних ЗМІ.

Виконання реферативної роботи складається з 4 етапів: 
1-2 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження. 
3-7 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту реферативної роботи. 
8-12 тиждень – етап 3 – отримання відгуку від наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація + доповідь).
13-15 тиждень – етап 4 – захист РР.

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, виконання індивідуальних контрольних завдань та реферативної роботи, підготовки до екзамену.
Самостійна робота складає 120 годин. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 15 годин;
2) підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 67 годин;
3) виконання РР – 8 годин;
4) підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у кожному модульному контролі 25 балів.Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів.

Семестровий модуль № 1
ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали.
ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 5. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 6. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ 7. Оцінка за виконання – 2 бали. 
ПЗ 8. Оцінка за виконання – 3 бали. 
(Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
МКР1 – 30 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2
ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 11. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 12. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 13. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 14. Оцінка за виконання – 3 бали. 
ПЗ 15. Оцінка за виконання – 2 бали. 
(Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
МКР2 – 30 балів (15 тиждень
Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист РР оцінюється у 10 балів (5 балів в 1-му семестровому модулі та 5 балів в 2-му семестровому модулі), які складаються зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з проблематичного питання відповідно до тематики РР та публічного захисту роботи. Робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етапи 1-2 РР оцінюється максимум у 5 балів, етап 3 та 4 – 5 балів за представлення результатів роботи через доповідь та відповідь на додаткові запитання під час захисту.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60%. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, МКР, Е користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.