Філософія

ID: 7397
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2019.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Містить реферативну роботу
Форма контрою: 
Екзамен.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: формування інтелігентного освіченого фахівця, який здатний не тільки вирішувати сугубо професійні питання, але і свідомо співвідносити свої рішення зі своїм світорозумінням, розуміти їхній світоглядний і методологічний зміст, координувати рішення із соціальною реальністю.

Завдання дисципліни: надати можливість студенту орієнтуватися у світоглядних питаннях, свідомо будувати власну систему поглядів на світ взагалі і соціальну обстановку в Україні, співвідносити її з тією системою знання, що він одержує в університеті, а також навчити студента раціонально користатися філософськими категоріями і загальнонауковими методами пізнання в дослідницькій роботі, професійній і практичній діяльності.

Основні результати навчання

Оцінювати свій або чужий інформаційний продукт, інформаційну акцію, що організована й проведена самостійно або з колегами
Оцінювати діяльність колег як носіїв прав і обов'язків членів суспільства, представників громадянського суспільства.
Оцінювати діяльність колег з точки зору зберігання та примноження суспільних і культурних цінностей і досягнень.

Кількість аудиторних занять 

30 – лекційних занять; 14 – практичних занять.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті; РР – реферативна робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації викладача.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Виникнення філософії, її функції і роль у сучасній духовній культурі
СРЗ. К

2 тиждень
Л2. Основні філософські проблеми і способи їхнього вирішення в історії людської думки.
ПЗ1. Предмет філософії
СРЗ. К РР початок етапу 1.

3 тиждень
Л3. Сучасні філософські онтології і типи світогляду. Українська національна філософія.
СРЗ. К

4 тиждень
Л4. Філософське розуміння природи світу 
ПЗ2. Основні філософські проблеми
СРЗ. К РР початок етапу 2.

5 тиждень
Л5. . Філософська категорія Матерія.
СРЗ. К

6 тиждень
Л6. Діалектика та її принципи.
ПЗ3. Філософська онтологія.
СРЗ. К

7 тиждень
Л7. Людська свідомість. Свідомість і мова
СРЗ. К

8 тиждень
Л8 Основні риси людського пізнання. Проблема обґрунтування знання.
ПЗ4. Природа світу Структура світу та його динаміка.
СРЗ. К МКР1.

9 тиждень
Л9. Поняття істини. Істинність і розуміння.
СРЗ. К

10 тиждень
Л10. Форми розвитку знання.
ПЗ5. Філософія як теорія пізнання Форми та методи розвитку знання.
СРЗ. К РР початок етапу 3.

11 тиждень
Л11. Основні методи наукового пізнання і розуміння.
СРЗ. К

12 тиждень
Л12. Поняття людського суспільства. Схеми соціально-історичного розвитку. Глобалізм і антиглобалізм.
ПЗ6. Соціальна філософія.
СРЗ. К

13 тиждень
Л13. Форми культурної і соціальної діяльності. Суб’єкти соціально-історичної дії
СРЗ. К РР початок етапу 4.

14 тиждень
Л14. Суспільна свідомість і співвідношення його елементів.
ПЗ7. Філософія людини.
СРЗ. К МКР2

15 тиждень
Л15. Сутність і існування людини. Сутність та існування людини. Системи людських цінностей.
СРЗ. К 

Індивідуальна робота

Виконується РР. 

Мета РР: реферат є самостійною письмовою філософсько-методологічною роботою, що виконується студентом. Це – обов’язкова форма підготовки до складання іспитів з філософії. Він слугує показником здатності автора не тільки розбиратися у філософських проблемах, а й творчо використовувати філософські ідеї та принципи для методологічного аналізу наукових здобутків зі сфери наукових інтересів здобувача. Зміст реферату свідчить про опрацювання автором програми з філософії, першоджерел, уміння застосовувати знання змісту та форм виявлення сучасних тенденцій світового розвитку на користь Вітчизні.

Тематика РР:
Основні філософські проблеми і способи їхнього вирішення в історії людської думки.
Сучасні філософські онтології і типи світогляду. 
Українська національна філософія
Філософське розуміння природи світу
Основні філософські проблеми
Філософська категорія Матерія
Діалектика та її принципи.
Філософська онтологія
Людська свідомість. Свідомість і мова
Основні риси людського пізнання.
Природа світу.
Структура світу та його динаміка
Поняття істини. Істинність и розуміння
Філософія як теорія пізнання 
Основні методи наукового пізнання і розуміння
Поняття людського суспільства. Схеми соціально-історичного розвитку. 
Глобалізм і антиглобалізм.
Форми культурної і соціальної діяльності. 
Суспільна свідомість і співвідношення його елементів.
Сутність і існування людини. 
Системи людських цінностей

Етапи виконання РР

12 тиждень 
Вибір теми та наукових джерел, складання плану дослідження, визначення методики та розробка інструментарію дослідження.
3–7 тижні 
Написання першого теоретичного розділу РР (вступ, аналіз історіографії, законодавчої бази тощо).
8–12 тижні
Написання другого (аналітичного, практичного) розділу РР. Редагування тексту та підготовка до захисту (презентациія+доповідь).
1315 тиждень
Захист роботи.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу – 4 години;
2) Підготовка до семінарських занять – 4 години;
3) Виконання індивідуального завдання (РР) – 8 годин;
4) Підготовка до екзамену – 30 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та реферативну роботу. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль № 1
ПЗ 1. Оцінка за виконання – 5 балів.
ПЗ 2. Оцінка за виконання – 5 балів. 
ПЗ 3. Оцінка за виконання – 5 балів. 
ПЗ 4. Оцінка за виконання – 5 балів. 
(Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
РР(ч.1). Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 2 тиждень.
РР(ч.2). Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
МКР1 – 25 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2
ПЗ 5. Оцінка за виконання – 7 балів. 
ПЗ 6. Оцінка за виконання – 7 балів. 
ПЗ 7. Оцінка за виконання – 6 балів. 
(Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
РР(ч.3). Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 12 тиждень. 
РР(ч.4). Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання та захист – 15 тиждень.
МКР2 – 25 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання по 30 балів максимум) та практичної частини (1 завдання – 40 балів максимум). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.