Українська мова (за професійним спрямуванням)

ID: 7394
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
16 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета:

формування професійно-комунікативної компетентності  та набуття комунікативного досвіду, що сприяє ефективній самореалізації та підвищенню конкурентоздатності сучасного фахівця; оволодіння нормами офіційно-ділового, наукового, розмовного стилів української мови, що забезпечить професійне спілкування на належному мовному рівні.

Завдання дисципліни:
  • навчити спілкуватися рідною мовою як усно, так і письмово в ситуаціях професійної взаємодії;
  • сформувати навички міжособистісної взаємодії за допомогою державної мови;
  • оволодіти навичками створення чіткої, стислої та точної документації відповідно до чинних стандартів;
  • опанувати навичками підтримування професійно-ділової комунікації з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації за допомогою державної мови.

 

Основні результати навчання

  • Демонструвати навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою в ситуаціях професійної взаємодії.
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Демонструвати знання та розуміння законодавчих і галузевих нормативних документів.
  • Здатність використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантн6ості, діалогу і співробітництва.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до занять й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота,
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень.
    • Л1. Державна мова та основи культури української мови  
    • ПЗ1 Вхідне тестування 
    • СРЗ, К 
  • 2 тиждень. 
    • ПЗ 2 Державна мова – мова професійного спілкування
    • СРЗ, К
  • 3 тиждень. 
    • Л2 Стилі сучасної української літературної мови у професійному спілкуванні
    • ПЗ3 Стильові особливості мови професійного спілкування
    • СРЗ, К
  • 4 тиждень.
    • ПЗ 4Мова і культура мовлення в житті професійного комунікатора 
    • СРЗ, К
  • 5 тиждень.
    • Л3 Основи академічного письма 
    • ПЗ 5 Науковий стиль мовлення
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень.
    • ПЗ 6 Основи процесу академічного письма 
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень.
    • Л4 Особливості написання та моделі наукових письмових творів 
    • ПЗ 7 Моделі наукових письмових творів
    • СРЗ, К
  • 8 тиждень. 
    • ПЗ 8 МКР1
    • СРЗ, К
  • 9 тиждень.
    • Л5 Діловий документ як засіб письмової професійної комунікації
    • ПЗ 9 Офіційно-діловий стиль мовлення
    • СРЗ, К
  • 10 тиждень.
    • ПЗ10 Поняття про документ, документацію, документування  
    • СРЗ, К
  • 11 тиждень.
    • Л6 Документація з кадрово-контрактних питань  
    • ПЗ 11  Документи, необхідні при працевлаштуванні
    • СРЗ, К
  • 12 тиждень.
    • ПЗ  12 Службові записки, протоколи, звіти 
    • СРЗ, К
  • 13 тиждень.
    • Л7 Ділове листування 
    • ПЗ13  Етикет службового листування.
    • СРЗ, К
  • 14 тиждень.
    • ПЗ14 Довідково-інформаційні документи 
    • СРЗ, К Усне ділове спілкування
  • 15 тиждень.
    • Л8 Обліково-фінансова документація  (Л, К, СРЗ,)
    • ПЗ15 МКР 2
    • СРЗ, К

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 44 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних та практичних занять  – 14 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 10 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • МКР1 – 30 балів (8 тиждень, верескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • МКР2 – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання по 30 балів максимум) та практичної частини (1 завдання – 40 балів максимум). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.