Видавничий менеджмент

ID: 7342
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
22 аудиторних годин – лекційні заняття; 22 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета:

надання теоретичних знань та практичних навичок менеджменту та організації діяльності державних та приватних видавництв, планування свєї роботи та дій колег, спрямованих на генерування видавничого інформаційного продукту та його промоцію.

 

Завдання навчальної дисципліни:
  • сприяти виробленню навичок організовувати й контролювати командну професійну діяльність у видавничому підприємстві;

  • сформувати здатність започатковувати та налагоджувати ефективну роботу видавничіх структур, у тому числі й засобів масової комунікації.

 
 

Основні результати навчання

Планувати свою роботу та роботу колег, спрямовану як на генерування інформаційного контенту, так і створення  медіапродукту, а також його промоцію.
Знати основні теоретичні концепції та практичні проблеми різних сфер соціальних комунікацій.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань;
  • К – консультації викладача. 

 

 
Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень. 
    • Л 1. Система управління видавничою діяльністю. 
    • ПЗ№1. Сучасний стан видавничої галузі України.
    • СРС, К.
  • 2 тиждень. 
    • Л 2. Стандартизація видавничої діяльності 
    • ПЗ№2. Чинні стандарти видавничої галузі.
    • СРС, К.
  • 3 тиждень. 
    • Л 3. Планування видавничої діяльності
    • ПЗ№3. Види планування. Кількісні одиниці виміру видавничої продукції.
    • СРС, К. 
  • 4 тиждень. 
    • Л 4. Основи видавничої звітності.
    • ПЗ№4. Тематичне планування. Оперативне планування. Видавничий портфель. План потреби у папері і палітурних матеріалах.  . 
    • СРС, К.
  • 5 тиждень. 
    • Л  5. Основні показники видавничої діяльності. 
    • ПЗ№5. Планування фінансово-економічних показників. Бізнес-планування.
    • СРС, К. 
  • 6 тиждень. 
    • Л 6. Ціноутворення та оподаткування видавничої продукції.
    • ПЗ№6. Собівартість видавничої продукції. Ціноутворення. Оптимізація витрат. 
    • СРС, К.
  • 7 тиждень. 
    • Л 7. Видавниче підприємство.
    • ПЗ№7. Структура видавництва.
    • СРС, К.
  • 8 тиждень. 
    • Л 8. Системи автоматизації видавничої діяльності. 
    • ПЗ № 8. Інноваційна організація видавничої діяльності.
    • СРС, К.
  • 9 тиждень. 
    • Л 9. Системи автоматизованого конструювання видань. 
    • ПЗ№9. Програмна реалізація конструювання видань.
    • СРС, К.
  • 10 тиждень. 
    • Л  10. Зміст, основні етапи та управління редакційно-видавничим процесом.
    • ПЗ№10. Етапи редакційно-видавничої роботи.
    • СРС, К.
  • 11 тиждень. 
    • Л  11. Представництва видавництв в інтернет-мережі.
    • ПЗ № 11. Web-сайт видавництва. Сторінки в соціальних мережах. 
    • СРС, К. МКР 1.

 
 

Індивідуальна робота 
 

Не передбачена

 

Самостійна робота

 
Самостійна робота складає 46 годин. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 11 годин;
2) підготовка до практичних занять – 20 годин;
3) підготовка до заліку – 15 годин.
 
 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують модульну контрольну роботу. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна складається з 1 семестрового модулю. Модуль оцінюється у 100 балів. 
Максимальна сума накопичувальних балів у модульному контролі 50 балів, вона складається із оцінювання активної роботи на практичних заняттях – 50. Максимальна оцінка за модульну контрольну роботу складає – 50 балів. Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. 
 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 
Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.
 
Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.
 
Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».
 
Складання/перескладання модулів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. Під час лекцій та практичних занять користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни