Інформаційно-аналітична діяльність у медіасфері

ID: 7337
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
6.00.
Містить курсову роботу.
Форма контрою: 
Екзамен. Захист курсової роботи.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета:  

засвоєння системи теоретичних знань з основ інформаційної аналітики та набуття  практичних навичок здійснення інформаційно-аналітичної роботи у медіасфері; оволодіння навичками розробки комплексного  інформаційно-аналітичного забезпечення прийняття рішення у вигляді аналітичних документів за допомогою  традиційних інтелектуальних та сучасних комп’ютерних технологій. 

Завдання:
  • оволодіння фундаментальними основами здійснення інформаційно-аналітичної діяльності, засвоєння алгоритму та методики поетапного проведення інформаційно-аналітичної дослідження, узагальнення результатів аналітичного дослідження у вигляді аналітичного документу, набуття навичок збору інформації та створення  робочих текстових та фактографічних баз даних із  залучення до них консолідованої та верифікованої  інформації з широкого спектру джерел, оволодіння методикою  системного аналізу зібраної медіаінформації із  застосуванням  традиційних інтелектуальних та сучасних комп’ютерних технологій

 

Основні результати навчання

  • Встановлювати комунікацію із суб’єктами інформаційних послуг, користувачами, партнерами, органами влади та управління на засадах професійної етики і доброчесності.
  • Ураховувати комунікативні потреби різних соціальних груп, різних рівнів культурних вподобань та добирати відповідний матеріал.
  • Демонструвати обізнаність у сучасних інформаційних технологіях при виконанні завдань професійного характеру.
  • Застосовувати сучасні методики і технології опрацювання інформації, генерувати інформаційний контент, здійснювати організацію та координацію роботи традиційних систем документування у сфері культури та мистецтв.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • КР – курсова робота,
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень. 
    • Інформаційна аналітика як специфічний різновид інформаційної діяльності   
    • (Л, ПЗ № 1, СРЗ, К, ІЗ)
  • 2 тиждень. 
    • Інформаційна аналітика як наука та навчальна дисципліна 
    • (Л, ПЗ№2, СРЗ, К)
  • 3 тиждень.
    • Поняттєвий апарат інформаційної аналітики. Алгоритм проведення інформаційно-аналітичного дослідження  у медіасфері 
    • (Л, ПЗ № 3, СРЗ, К)
  • 4 тиждень. 
    • Методика проведення етапу збору документів та фактів  у медіасфері 
    • (Л, ПЗ №4, СРЗ, К, ІЗ)
  • 5 тиждень. 
    • Методика проведення власне аналітичного етапу дослідження у медіасфері 
    • (Л, ПЗ № 5,СРЗ,  К)
  • 6 тиждень.
    • Методологія вивчення та задоволення  інформаційних потреб користувачів 
    • (Л, ПЗ№6, СРЗ, К)
  • 7 тиждень.
    • Основні засади створення ефективного інформаційно-аналітичного  контенту для різних груп споживачів 
    • (Л, ПЗ 3 7, СРЗ, К)
  • 8 тиждень.
    • Відкриті Інтернет майданчики ( тематичні блоги, чаті, форуми, соціальні мережі) як засіб інтерактивної аналітичної роботи  
    • (Л, ПЗ№8, СРЗ, К, МКР1, ІЗ)
  • 9 тиждень.
    • Сучасне інформаційне середовище та проблема достовірності  інформації. Верифікація інформації традиційних та сучасних документних джерел  
    • (Л, ПЗ № 9,СРЗ, ІЗ, К)
  • 10 тиждень.
    • Аналіз текстової інформації як основа інформаційної аналітики у медіасфері 
    • (Л, ПЗ №10,, СРЗ, К)
  • 11 тиждень.
    • Авторознавча експертиза як складова текстового аналізу   
    •  (Л, ПЗ № 11, СРЗ, К)
  • 12 тиждень.
    • Документування результатів інформаційно-аналітичного дослідження: створення кінцевого аналітичного документу  
    • (Л, ПЗ № 12,, СРЗ, К)
  • 13 тиждень.
    • Змістово-стилістичні аспекти інформаційно-аналітичного документу
    • (Л, ПЗ № 13, СРЗ, К)
  • 14 тиждень.
    • Сучасна професія інформаційного аналітика у медіасфері 
    • (Л, ПЗ №714, СРЗ, К, МКР2)
  • 15 тиждень.
    • Інформаційна інфраструктура медійної  сфери
    • (Л, ПЗ № 15, СРЗ, К, захист КР). 

 

Індивідуальна робота

Виконується курсова робота.

Мета КР: поглиблення теоретичних знань та набуття практичних навичок організації інформаційної діяльності у медіасфері; розробка інформаційного забезпечення діяльності обраного засобу масової інформації.  

КР – курсова робота, виконання якої складається з 4 етапів (етап 1 – затвердження теми та складання індивідуального плану (1-3 тижні), етап 2 – виконання першої теоретико-дослідницької частини (4-7 тижні), етап 3 – виконання практичної частини та оформлення виконаної в повному обсязі роботи (8-14 тижні), етап 4 – захист КР – 15 тиждень);

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних занять, виконання індивідуальних завдань та курсової роботи, підготовки до екзамену.

Самостійна робота складає 120 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять  – 30 годин;
  • виконання курсової роботи – 30 годин;
  • виконання індивідуальних завдань – 15 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у модульному контролі 1 –  30 балів: активна робота на практичних заняттях (14 балів), виконання самостійних завдань (16 балів); у модульному контролі 2 – 30 балів: активна робота на практичних заняттях (14 балів), виконання самостійних завдань (16 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист КР оцінюється у 100 балів (30 балів в першому модульному контролі та 70 балів в другому модульному контролі, з яких 20 балів становить публічний захист КР.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, Е, захисту КР користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.