Медіакомунікації як соціально-гуманітарні практики

ID: 7299
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
1.50.
Форма контрою: 
Захист курсового проекту.

Анотація курсового проєкту

Мета курсового проєкту:

набуття загальних та спеціальних компетентностей здобувачів, поглиблення теоретичних знань з теми «Медіакомунікації як соціально-гуманітарні практики»; практичне використання здобувачами теоретичних знань з дисциплін, в аспекті проблематики медіакомунікацій; поглиблення, узагальнення і закріплення отриманих на заняттях знань здобувачів, інтегративне застосування їх при вирішенні конкретного фахового завдання; засвоєння й оцінка наявної наукової інформації з конкретної тематики. 

Завдання курсового проєкту:
  • опанування навичками інформаційного проєктування, використання спеціального програмного забезпечення;
  • розвиток вмінь самостійно працювати з навчальною і науковою літературою, електронно-обчислювальною технікою, використовуючи сучасні інформаційні засоби та технології;  
  • сформувати навички самостійної роботи, заснованої на аналітичному і описовому методах дослідження;
  • навчити аналізувати наукові праці українських вчених із історії та теорії преси;
  • сформувати системне уявлення про ключові теоретичні концепції у сфері медіакомунікацій в контексті соціально-гуманітарних практик;
  • сприяти вдосконаленню самостійних навичок роботи з науковими та навчальними джерелами;
  • стимулювати набуття уміння вести дискусію та збагачувати власний досвід участі в публічних обговореннях.

 

Основні результати навчання

  • Оцінювати свій або чужий інформаційний продукт, інформаційну акцію, що організована й проведена самостійно або з колегами. 
  • Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел.
  • Використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань.
  • Оцінювати діяльність колег як носіїв прав і обов’язків членів суспільства, представників громадянського суспільства.
  • Оцінювати діяльність колег з точки зору зберігання та примноження суспільних і культурних цінностей і досягнень.
  • Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою.
  • Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт або на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально- комунікаційних наук.
  • Генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних, а також обов’язкових джерел інформації.
  • Планувати свою роботу та роботу колег, спрямовану як на генерування інформаційного контенту, так і створення медіапродукту, а також його промоцію.
  • Розміщувати оперативно інформацію про свій медіапродукт на доступних інтернет-платформах.
  • Використовувати необхідні знання й технології для виходу з кризових комунікаційних ситуацій на засадах толерантності, діалогу й співробітництва.
  • Встановлювати комунікацію із суб’єктами інформаційних послуг, користувачами, партнерами, органами влади та управління на засадах професійної етики і доброчесності.
  • Критично оцінювати, редагувати авторські матеріали з метою ефективного впливу на масову аудиторію.
  • Наводити аргументи щодо донесення необхідної інформації, просування ідей, технологічних рішень у різних сферах соціальних комунікацій.
  • Забезпечувати громадськість якісною щодо змісту, форми та впливу масмедійною продукцією.
  • Прогнозувати тенденції розвитку медіаринку, попереджати негативні наслідки, корегувати професійну діяльність  

 
 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • КП – курсовий проєкт;
  • ,К – консультації викладача.

 
 
Тематика курсового проєктування

  • Виборче ставлення до інформації як фундаментальна особливість людського сприйняття.
  • Трансляція смислів і поняття ефектів медіакомунікацій.
  • Перетин полів сприйняття комунікатора і комуніканта.
  • Способи вимірювання ефектів та ефективності медіакомунікацій.
  • Комунікаційні бар'єри: технічні, психічні, соціальні.
  • Багатоканальність, варіативність і нормативність масової медіакомунікацій.
  • Характеристики аудиторії засобів масової комунікації.
  • Проблема смислів і інтенсивності впливу в комунікаційному процесі.
  • Можливості комунікативного впливу преси.
  • Можливості комунікативного впливу радіо і телебачення.
  • Переваги та недоліки електронних ЗМК з точки зору розміщення реклами.
  • Соціально-демографічні характеристики аудиторії і характеристики її свідомості як фільтри сприйняття змісту СМК.
  • Типологія цифрових засобів медіакомунікацій.
  • Цифрові медіа в культурі глобального інформаційного суспільства.
  • Роль Інтернету в соціокультурній динаміці (на прикладі робіт М. Кастельса).
  • Феномен блогінгу.
  • Як ведення блогів змінює вигляд традиційної журналістики.
  • Трансформація фотографії при переході на цифрову основу.
  • Особливості текстів в цифрових медіа.
  • Youtube і феномен медіакомунікацій за допомогою відеороликів.
  • Вивчення коментарів до новинних ресурсів: можливості дискурс-аналізу.
  • Культура соціальних мереж.
  • Культура віртуальної особистості в Інтернеті.
  • Мережеве суспільство в працях М. Кастельса.
  • Особливості онлайнових щоденників підлітків.
  • Можливості і межі електронної комерції.
  • Феномен фан-фікшн в Мережі.
  • Інтернет і можливості громадянського суспільства.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 45 годин. Розподіл самостійної роботи за етапами виконання курсового проекту:
 

  • Етап 1 – 10 годин;
  • Етап 2 – 10 годин;
  • Етап 3 – 10 годин;
  • Етап 4 – 15 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Виконання КП складається з 4 етапів.
Бездоганне та своєчасне виконання та захист КП оцінюється у 100 балів (30 балів в першому модульному контролі та 70 балів в другому модульному контролі), які складаються із змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з тематики КП, графічно-аналітичного матеріалу та публічного захисту роботи. 
Тему курсового проєкту здобувачи обираюсь самостійно із пропонованих. 
Кожний КП має бути індивідуальною самостійною роботою, в ньому простежуватимуться особливості мислення, творча манера автора. Водночас він повинен відповідати вимогам до його оформлення та принципам академічної доброчесності.
Робота має бути оформлена згідно зі стандартами та  методичним забезпеченням КП. 
 
Семестровий модуль № 1
Етап 1 – затвердження теми та складання індивідуального плану. Термін надання – 1 тиждень.
Етап 2 – виконання першої теоретико-дослідницької частини – оцінюється максимум у 30 балів. Термін надання – 8 тиждень.
 
Семестровий модуль № 2
Етап 3 – виконання аналітичної частини та оформлення виконаної в повному обсязі роботи – максимум у 50 балів. Термін надання – 13 тиждень.
Етап 4 – захист КР – максимум 20 балів (10 балів представлення результатів роботи через доповідь, 10 балів – відповіді на додаткові запитання під час захисту). Термін надання – 14 тиждень.
 
Підсумковою формою контролю КП є захист.