Методи вивчення громадської думки

ID: 7293
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Екзамен.
Кількість аудиторних занять: 
16 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета:

надання теоретичних знань та практичних навичок датність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності.

Завдання навчальної дисципліни:
  • сприяти виробленню навичок навчатися і оволодівати сучасними знаннями;
  • сформувати здатність здатність застосовувати знання методів вивчення громадської думки у практичних ситуаціях.

 

Основні результати навчання

Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань.

Виконувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел.

Передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт або на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціально-комунікаційних наук.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань;
  • К – консультації викладача. 

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень. 
    • Л 1. Історія вивчення громадської думки. 
    • ПЗ№1. Сучасний стан вивчення громадської думки в України.
    • СРС, К.
  • 2 тиждень. 
    • ПЗ№2. Властивості і характеристики громадської думки.
    • СРС, К.
  • 3 тиждень. 
    • Л 2. Засоби масової інформації як суб'єкт формування громадської думки.
    • ПЗ№3. Використання ЗМІ для маніпулівання масовою суспільною свідомістю.
    • СРС, К. 
  • 4 тиждень. 
    • ПЗ№4. Чутки як різновид громадської думки.
    • СРС, К.
  • 5 тиждень. 
    • Л  3. Види і типи досліджень громадської думки. 
    • ПЗ№5. Методики проведення дослідження громадської думки. 
    • СРС, К. 
  • 6 тиждень. 
    • ПЗ№6. Опитування громадської думки. 
    • СРС, К.
  • 7 тиждень. 
    • Л 4. Опитування громадської думки шляхом індивідуального анкетованого інтерв’ю.
    • ПЗ№7. Особливості проведення журналістського опитування та соціологічного інтерв’ювання.
    • СРС, К.
  • 8 тиждень. 
    • ПЗ № 8. Помилки в опитуванні громадської думки шляхом інтерв’ювання.
    • СРС, К, МК1.
  • 9 тиждень. 
    • Л 5. Методика проведення фокус-груп. 
    • ПЗ№9. Особливості проведення дослідження громадської думки за методикою фокус-груп.
    • СРС, К.
  • 10 тиждень. 
    • ПЗ№10. Аналіз результатів та узагальнення даних дослідження громадської думки за методикою фокус-груп.
    • СРС, К.
  • 11 тиждень. 
    • Л  6. Методика проведення кількісних досліджень громадської думки.
    • ПЗ № 11. Типові помилки інтерпретації кількісних досліджень. 
    • СРС, К. 
  • 12 тиждень
    • ПЗ № 12. Маніпулювання даними при інтерпретації результатів дослідження громадської думки.  
    • СРС, К. 
  • 13 тиждень. 
    • Л  7. Моніторінгові дослідження.
    • ПЗ № 13.Моніторінг соціальних змін в Україні. 
    • СРС, К.
  • 14 тиждень
    • ПЗ № 14. Web-моніторінг. 
    • СРС, К. 
  • 15 тиждень. 
    • Л  8. Центри дослідження громадської думки.
    • ПЗ № 15. Дослідження громадської думки в соціальних мережах. 
    • СРС, К, МК2.

 

Індивідуальна робота:

не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 89 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 19 годин;
  • підготовка до практичних занять – 40 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують модульну контрольну роботу. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна складається з 1 семестрового модулю. Модуль оцінюється у 100 балів. 

Максимальна сума накопичувальних балів у модульному контролі 50 балів, вона складається із оцінювання активної роботи на практичних заняттях – 50. Максимальна оцінка за модульну контрольну роботу складає – 50 балів. Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Оцінювання відповідей на питання екзаменаційного білету залежить від бездоганної відповіді на два теоретичних питання (30 балів за кожне) та виконання практичного завдання (40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.