Управлінське документознавство

ID: 7126
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Викладач: 
старший викладач Масі Н.І.
Кількість аудиторних занять: 
22 години лекційних занять, 22 години практичних занять .

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

забезпечити розвиток загальних та спеціальних компетентностей майбутніх бакалаврів, розвити здатність використовувати отримані теоретичні знання з досвіду створення найпоширеніших видів організаційно-розпорядчої, організаційно-правової, довідково-інформаційної документації, документування електронних документів, а отже – всіх видів управлінської інформації

Завдання дисципліни:
  • визначити наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в управлінській сфері діяльності;
  • сформувати розуміння теоретичних засад організації і комплектування традиційних та електронних документів, які фіксують управлінську інформацію всіх видів;
  • розвити здатність використовувати знання та розуміння предметної області та професійної діяльності;
  • сформувати навички створювати чітку, стислу та точну управлінську документацію відповідно до чинних стандартів;
  • навчити використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань;
  • розвити здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

 

Основні результати навчання

Приймати обґрунтовані  управлінські та технологічні рішення.

Аналізувати документи з позицій стандартизації; оперувати національними стандартами в управлінні документаційними процесами організації та уміти оптимізувати її управління.

Демонструвати обізнаність в сучасних інформаційних технологіях при виконанні завдань професійного характеру.

 

Кількість аудиторних занять

22 години лекційних занять, 22 години практичних занять 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Зміст управлінського документознавства як навчальної дисципліни: мета, завдання.
    • ПЗ1. Еволюція і теоретичні засади управлінського документознавства.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Сучасні нормативно-правові документи щодо уніфікованих систем документації.
    • ПЗ2. Еволюція керування документацією в Україні та зарубіжжі.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Еволюція загального й спеціального документознавства в Україні та за кордоном.
    • ПЗ3. Визначальна роль Українського науково-дослідного інституту архівної справи та документознавства (УНДІАСД) у становленні та розвитку управлінського документознавства.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Термінологічна система та основні поняття управлінського документознавства.
    • ПЗ4. Методологія та методика управлінського документознавства.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Класифікація управлінських документів: їх диференціація в установі. 
    • ПЗ5. Класифікація систем документації в управлінському документознавстві та діловодстві.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Державний класифікатор управлінської документації: зміст, структура побудови.
    • ПЗ6. Державний класифікатор та Перелік типових документів: порівняльний аналіз.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Уніфікація та стандартизація управлінської документації: історичні витоки.
    • ПЗ7. Уніфікація та стандартизація службових документів в установі: регламентація процесів уніфікації, основні напрями.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Системний підхід до уніфікації змісту та структури тексту управлінського документа.
    • ПЗ8. ДСТУ 4163-2003: структурний аналіз щодо оформлення реквізитів організаційно-розпорядчого документа.
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Державні уніфіковані системи документації (УСД): категорії, склад документів.
    • ПЗ9. Впровадження й застосування галузевих УСД та державних стандартів.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Керування документацією за кордоном: зміст поняття, досвід різних країн.
    • ПЗ10. Міжнародна «Асоціація керуючих документацією та адміністраторів» (ARMA) в країнах Західної Європи, США, Канаді, Австралії.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Міжнародні нормативно-правові акти з питань керування документацією: ISO 15489 – 2001 Інформація та документація. Керування документацією.
    • ПЗ11. Діяльність міжнародних організацій в сфері управлінського документознавства.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. УНДІАСД – навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості.
    • ПЗ12. Підготовка нових версій ISO 15489 – 1, ISO/TR 15489 – 2. Впровадження ISO/TS 23081 Інформація та документація – Процеси керування документацією – Метадані для службових документів.
    • СРЗ. К. МКР

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 16 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують одну модульну контрольну роботу.

Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі, складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум в 15 балів. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 20 балів. Модуль оцінюється у максимально можливі 100 балів:

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ9. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ10. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ11. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ12. Оцінка за виконання – 15 балів. 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачам вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %.

 

Політикыа освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на заліковій або контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим НМВ/деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульного контролю та складання диференційованого заліку з дисципліни.