Бібліотекознавство та бібліографічні технології 1

ID: 6895
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.00.
Форма контрою: 
Залік.
Кількість аудиторних занять: 
30 лекційних, 30 практичних.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надання знань з теорії бібліотекознавства і бібліографознавства як підґрунтя бібліотечних та бібліографічних технологій, опрацьовування можливостей застосування інноваційних і традиційних інформаційних технологій для створення, накопичення і раціонального використання національного багатства − інформації. 

Завдання дисципліни:
  • сприяти набуттю знань з історії та теорії бібліотечної справи;
  • сформувати навички оперування фаховою термінологією;
  • сформувати знання про специфіку аналізу бібліографічних посібників з метою пошуку відомостей про документи;
  • забезпечити вироблення знань про особливості впровадження технологій інформаційно-бібліографічного обслуговування в практичну інформаційну діяльність;
  • виробити вміння користуватися інформаційними системами бібліотечних закладів.

 

Основні результати навчання

Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності. Володіти теорією інформаційної діяльності та бібліографознавства для впровадження автоматизиції та професійних web-технологій у діяльність бібліотек та інформаційних центрів. Використовувати новітні діалогові форми проведення інформаційно-масових заходів. Застосовувати у професійній діяльності технології  інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів. Керуватись знанням інформаційних технологій (Бібліотека 1.0-5.0) в організації внутрішнього та віртуального простору бібліотечного закладу. Володіти дослідницькими інструментами та інформаційно-аналітичними методиками вивчення попиту на документи, інформацію, документно-інформаційні послуги. Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. Втілювати у діяльність бібліотечних та інших інформаційних закладів новітні технології аналітико-синтетичної бібліографічної обробки інформації. Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи. Керуватись у своїй діяльності чинними загальнодержавними, галузевими, міжнародними законодавчіми документами. Здійснювати організацію інформаційної, бібліотечної та бібліографічної справи за стандартами відповідної галузі. Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг. Оволодіти методами та технологіями формування й організації використання інформаційних, бібліотечних та архівних ресурсів в електронному вигляді та в інтернет-просторі; застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів; використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Інформаційні технології у дзеркалі суспільного прогресу  
    • ПЗ1. Інформаційні технології та інформаційні революції.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень 
    • Л 2. Виникнення та розвиток інформаційно-бібліографічних технологій 
    • ПЗ2. Еволюція бібліографічної діяльності. 
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень 
    • Л 3. Бібліотекознавство як наукова першооснова розвитку інформаційно-бібліографічних технологій. 
    • ПЗ3. Роль бібліотекознавства як наукової першооснови  розвитку бібліотечних та бібліографічних технологій. 
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень 
    • Л 4. Роль бібліографознавства у розвитку інформаційно-бібліографічних технологій
    • ПЗ4. Методологічна інтеграція наук та дісциплін документно-інформаційного циклу.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень 
    • Л  5. Технологія та техніка інформаційних досліджень 
    • ПЗ5 Типологія інформаційних досліджень.
    • К. СРЗ. 
  • 6 тиждень 
    • Л 6. Статистико-математичні методи. Організаційні методи
    • ПЗ6. Статистичні дослідження в бібліотечно-інформаційної галузі. 
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень 
    • Л 7. Термінологічний та контент-аналіз.
    • ПЗ7. Застосування методів термінологічного та контент-аналізу. 
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень 
    • Л 8. Бібліометричні та інформетричні методи
    • ПЗ  8. Бібліометрічні та інформетрічні методи. 
    • К. СРЗ. МКР1.
  • 9 тиждень 
    • Л 9. Комунікаційна сутність провідних соціальних інститутів інформаційного суспільства 
    • ПЗ9. Комунікаційна сутність провідних соціальних інститутів інформаційного суспільства. СРЗ. К.
  • 10 тиждень 
    • Л  10. Види і типи сучасних інформаційних закладів та їх функціональні відмінності.
    • ПЗ10. Сукупність суспільних інформаційних закладів. 
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень 
    • Л  11. Система інформаційно-бібліотечних закладів 
    • ПЗ  11. Система інформаційно-бібліотечних закладів.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень 
    • Л 12. Організація діяльності сучасного інформаційно-бібліотечного закладу.
    • ПЗ  12. Основні процеси організації та управління ЦБС.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень 
    • Л 13. Технологія проведення інформаційно-масового заходу
    • ПЗ13. Технологія проведення інформаційно-масового заходу.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л 14. Документаційний супровід інформаційно-масового заходу. 
    • ПЗ 14. Документаційний супровід інформаційно-масового заходу 
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень 
    • Л 15. Виставкові технології у інформаційно-бібліотечному закладі.
    • ПЗ  15. Виставкові технології в інформаційно-бібліотечному закладі. 
    • К. СРЗ. МКР 2.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 22 години;
  • підготовка до практичних занять – 38 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожен модуль оцінюється у 50 балів. 

Максимальна сума накопичувальних балів у кожному модульному контролі 20 балів, вона складається із оцінювання активної роботи на практичних заняттях. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни за кожним семестром – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. Під час лекцій, практичних занять, екзаменів користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.