Інформатика і комп’ютерна техніка

ID: 6299
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2017.
Кількість кредитів ЄКТС: 
5.00.
Містить розрахунково-графічну роботу.
Форма контрою: 
Екзамен.
Викладач: 
ст. викл. Гавриш Л. С.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – лабораторні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

дати студентам знання та вміння, які знадобляться для створення автоматизованого обліку у культурній сфері, виконання розрахунків різної складності, представлення даних у графічному вигляді.

Завдання дисципліни:
  • вивчення пакету прикладних програм для роботи з текстом та для обробки даних;
  • вивчення пакету прикладних програм для роботи з електронними таблицями;
  • вивчення пакету прокладних програм для створення презентацій за допомогою програм Microsoft Power Point;
  • принципи створення комп’ютерних мереж, Internet;
  • засвоювання основ та правил створення HTML-документів.

 

Основні результати навчання 

Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією). Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу. Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури. Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності. Вміти використовувати відповідну термінологію, обговорювати факти та інтерпретації зрозумілою і чіткою мовою, застосовувати це в презентаціях, есе та дипломній роботі. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні роботи за комп’ютером;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР- розрахунково - графічна робота;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Призначення ПК, операційні системи. Основні принципи побудови та призначення ЕОМ. Загальні відомості про програмне забезпечення. Класифікація і характеристика засобів сучасної обчислювальної техніки. Операційні системи. 
    • ЛР. Архітектура ПК. Створення, зберігання, копіювання, архівування файлів. Перевірка на віруси. Операційні системи. Принципи роботи з ОС Windows.
    • СРЗ,К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Створення текстових документів.Ввід та редагування тексту. Загальна уява про текстовий редактор: ввід та редагування тексту, робота зі шрифтами та форматам, сервіс, колонтитули, стилі, шаблони.
    • ЛР2. Текстовий редактор Word та OpenOffice.org Writer. Створення, редагування, зберігання, копіювання файлів. 
    • СРЗ, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Графічні можливості текстових редакторів. Графічні можливості редакторів Microsoft Word та OpenOffice.org Writer, вставка об’єктів та їх властивості. Редактор формул. Порівняльна характеристика текстових процесорів Microsoft Word та OpenOffice.org.
    • ЛР3. Текстовий редактор Word та OpenOffice.org Writer. Створення і редагування таблиць, Створення і редагування формул  , Створення і редагування малюнків.
    • СРЗ,К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Основи роботи з електронними таблицями. Загальні представлення о функціональності табличного процесора, ввід та редагування даних. Робота з групами робочих листів. Сортування даних за групами. Підведення підсумків. Створення автоматичної структури та структури вручну. Використання символів структури.
    • ЛР4. Пакет програм EXCEL. Редагування даних.
    • Розрахунки в електронних таблицях . Редагування і форматування даних. 
    • СРЗ, К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Обробка даних методами математичної статистики за допомогою електронних таблиць.
    • Створення формул та завдання режимів обчислень. Копіювання формул. Оператори, абсолютні та відносні посилання на комірки. Іменовані комірки та діапазони, масиви. Функції та порядок їх використання. “Майстер функцій”. Зв'язування. Створення зв'язаних діапазонів та комірок. Посилання на інші листи та зв'язування робочих книг. Робота зі зв'язками. 
    • ЛР5 Створення формул та завдання режимів обчислень. Копіювання формул. Оператори, абсолютні та відносні посилання на комірки.
    • СРЗ, К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Графічне оформлення і представлення даних у вигляді графіків та діаграм за допомогою електронних таблиць. Представлення даних у вигляді графіків та діаграм.
    • Графічне оформлення і представлення даних у вигляді графіків та діаграм. Їх типи та загальне призначення. Побудова діаграм, використання "Майстра діаграм". Редагування та форматування діаграм. 
    • ЛР6. Побудова графічних зображень на екрані.
    • СРЗ, К, , РГР початок  1 этапа 
  • 7 тиждень
    • Л6. Розв’язання типових задач в середовищі електронних таблиць Excel. Оформлення та друк листа електронної таблиці. Включення малюнків в робочий лист. Використання вбудованих засобів малювання. Підготовка листа Excel до друку. Друк листів електронної таблиці. Розв’язання типових задач в середовищі електронних таблиць Excel. Побудова діаграм, графіків за відомими даними. Створення таблиць. Виконання обробки даних методами математичної статистики і оцінка достовірності даних. Побудова апроксимаційних залежностей різних соціологічних даних. Перенос об’єктів в документи Word. Порівняльна характеристика табличних процесорів Microsoft Excel та OpenOffice.org Calc. 
    • Лр7. Дослідження складних функціональних залежностей обчислювальними і графічними засобами EXCEL. 
    • СРЗ, МКР1,К.
  • 8 тиждень
    • Л8.Створення презентацій за допомогою програм Microsoft Power Point та OpenOffice.org Impress: вибір загального оформлення, додавання нових слайдів і їх вмісту, вибір розмітки слайдів, зміна при необхідності оформлення слайдів, зміна колірної схеми, застосування різних шаблонів оформлення, створення ефектів анімації при демонструванні слайдів. 
    • Лр8. Створення презентацій за допомогою програми OpenOffice.org Impress.
    • СРЗ, К.
  • 9 тиждень
    • Л9.  Комп’ютерні мережі, Internet. Принципи створення комп’ютерних мереж, та робота з послугами Internet. Історія появи і розвитку комп'ютерних мереж. Класифікація та топологія комп'ютерних мереж. Інтернет. Апаратне і програмне забезпечення сітьових технологій. Основи організації і функціонування. Робота в мережі Інтернет: настроювання програмного забезпечення ПЕОМ для роботи в Internet, виконання пошуку інформації в мережі Internet, створення електронної поштової скриньки, користування електронною поштою.
    • Лр9. Інтернет. Робота в мережі Інтернет: настроювання програмного забезпечення ПЕОМ для роботи в Internet.
    • СРЗ, К, РГР початок 2 этапа 
  • 10 тиждень
    • Л10. Створення HTML-документів. Основи HTML-документів. Історія появи і розвитку HTML, основні поняття  HTML.
    • Лр10. Створення HTML-документів.
    • СРЗ, К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Поняття тегів , атрибутів та значення. Структура Веб-документу. Основни частини програми HTML. Заголовки, абзаци, розриви рядків. Тегі  для їх стпорення.
    • Лр11. Створення першої сторінки HTML-документа.
    • СРЗ, К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Марковані та  нумеровані спискі HTML. Створення маркованих та нумерованих списків HTML.Тегі для створення маркованих та нумерованих списків. Синтаксис тегів. 
    • ЛР12. Створення сторінки HTML-документа з маркованими та нумерованими списками HTML.
    • СРЗ, К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Поняття фреймової структури в створення сайтів.  Особливості фреймової структури.  Тегі для створення фреймової структури.
    • ЛР13. Створення  сторінки HTML-документа з фреймам.
    • СРЗ, К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Таблиці в  HTML.    
    • Поняття таблиць в HTML. Тегі для створення таблиць. Синтаксис тегів.
    • ЛР14. Створення  сторінки HTML-документа з таблицями.
    • СРЗ, МКР2, К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Основи Web-дизайну.Основи Web-дизайну: робота зі шрифтами та кольорами, академічний стиль.
    • ЛР15. Основи Web-дизайну: робота зі шрифтами та кольорами, академічний стиль.
    • СРЗ, К.

 

Індивідуальна робота

Розрахунково-графічна робота

Розрахунково-графічна робота є індивідуальним завданням навчального характеру, яка має на меті поглиблення, узагальнення і закріплення знань студентів з навчальної дисципліни, вміння самостійно працювати з навчальною літературою. Розрахунково-графічна робота є базовою для бакалаврів за спеціальністю 034 "Культурологія". Обсяг годин індивідуальної роботи студентів для виконання розрахунково-графічної роботи –15 годин (0,5 кредиту).

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до лабораторних занять, виконання індивідуальних контрольних завдань та реферативної роботи. Самостійна робота складає 90 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • Самостійне опрацювання теоретичного матеріалу -22
  • Підготовка до лабораторних занять -23
  • Виконання розрахунково-графічної роботи - 15
  • Підготовка до екзамену -30

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів. 

Модульна контрольна робота №1 та №2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за бездоганне виконання модуля №1 та №2 становить по 50 балів кожний (по 1,25 кредити). 

Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі тестових запитань) та практичної частини (лабораторної роботи). Максимальна оцінка за правильне виконання першої частини становить 25 балів, другої частини 25 балів для модулів №1, №2.

 Кожна правильна відповідь оцінюється в 5 балів для всіх модулів. Вимоги до практичної частини передбачають 1 питання яке оцінюється в 10 балів за модуль №1, №2. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До іспиту допускаються здобувачі, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Іспит відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.