Бізнес-культура організацій

ID: 6167
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Викладач: 
к.філос.н., доцент Кубко В.П.
Кількість аудиторних занять: 
16 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування у здобувачів системи знань щодо певного стилю і типу поведінки, що визначає бізнес-культуру організацій; набуття практичних вмінь комплексного сприйняття та вирішення проблем, що виникають у діяльності організацій для створення сприятливого бізнес-середовища та підвищення ефективності функціонування сучасних організацій.

Завдання дисципліни:
  • сприяння розумінню загальних умов діяльності організацій та бізнес-культури;
  • розвиток здібностей і формування навичок щодо формування системи управління бізнес-культурою в організації;
  • засвоєння правил, принципів, оволодіння прийомами та методами організації ефективної ділової взаємодії;
  • удосконалення вмінь та навичок розв'язання етичних проблем у сфері бізнесу.

 

Основні результати навчання

Організовувати ефективну ділову комунікацію з усіма суб’єктами соціально-економічної діяльності на засадах професійної етики та доброчесності.

 

Кількість аудиторних занять

16 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • К – консультації викладача;
  • РР – реферативна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Роль та значення бізнес-культури в організації. 
    • ПЗ1. Структура й елементи культури організацій. Принципи етики бізнесу. 
    • СРЗ. К. РР початок 1 етапу
  • 3 тиждень
    • Л2. Цінності як провідний елемент культури організації. 
    • ПЗ2. Цінності суспільства та цінності ділової культури. Діагностика цінностей організації.
    • СРЗ. К
  • 5 тиждень
    • Л3. Моделі та методи дослідження бізнес-культури. 
    • ПЗ3. Інструменти оцінки організаційної культури. Рамкова конструкція конкуруючих цінностей. Профіль організаційної культури.
    • СРЗ. К. РР початок етапу 2
  • 7 тиждень
    • Л4. Крос-культурні відмінності в ділових відносинах. 
    • ПЗ4. Міжкультурна компетентність. Теорії міжкультурної комунікації. 
    • СРЗ. К. МКР1 
  • 9 тиждень
    • Л5. Етичні кодекси та стандарти ділових кіл.
    • ПЗ5. Соціальна місія бізнесу. Соціальна хартія бізнесу як вираз місії бізнесу та формат стійкого економічного розвитку країни. Етичні кодекси. 
    • СРЗ. К. РР початок етапу 3
  • 11 тиждень
    • Л6. Формування та розвиток організаційної культури.
    • ПЗ6. Критерії розвитку організаційної культури. Методи підтримки організаційної культури. Програма розвитку організаційної культури. Формування інноваційно-підприємницької культури. 
    • СРЗ. К 
  • 13 тиждень
    • Л7. Культура ділового спілкування.  
    • ПЗ7. Особливості ділового спілкування. Комунікативна, перцептивна, інтерактивна сторони спілкування. Складові культури ділового спілкування..
    • СРЗ. К. МКР2. РР етап 4
  • 15 тиждень
    • Л8. Бізнес-культура в процесі трансформації бізнесу.
    • СРЗ. К

 

Індивідуальна робота

Виконується РР. 

Мета РР – розвиток самостійності здобувачів освіти у доборі та опрацюванні джерел інформації з визначеної теми, удосконалення вмінь обирати суттєве, основне, а також давати оцінку проаналізованому та робити змістовні висновки.

Тематика РР:

  • Об'єктивні засади підприємництва.
  • Сутність підприємництва.
  • Види та сфери підприємницької діяльності.
  • Менеджмент та маркетинг у підприємництві.
  • Бізнес-планування у підприємницькій діяльності.
  • Ризики у підприємницькій діяльності.
  • Державна підтримка та сприяння розвитку підприємництва.
  • Культура і етика підприємництва.
  • Трудові цінності в системі загальнолюдських цінностей.
  • Методика вивчення цінностей людини.
  • Структура мотиваційної сфери бізнес-культури. 
  • Роль лідера у формуванні бізнес-культури. 
  • Особистісні теорії мотивації. 
  • Види управління як фактор бізнес-культури.
  • Підходи до розробки корпоративної місії.
  • Методики оцінки бізнес-культури. 
  • Еволюція видів менеджменту і бізнес-культури.
  • Професійна етика як фактор бізнес-культури.
  • Види кодексів корпоративної культури.
  • Діловий етикет як елемент корпоративної культури.
  • Психологічні аспекти корпоративної культури.
  • Система заохочень та стягнень для працівників.
  • Особливості бізнес-культури вітчизняних підприємств.
  • Особливості бізнес-культури підприємств Заходу.
  • Особливості бізнес-культури підприємств Сходу.

Етапи виконання РР

  • 1−3 тиждень Вибір теми та наукових джерел, складання плану дослідження, визначення методики та розробка інструментарію дослідження.
  • 5–7 тижні Написання першого теоретичного розділу РР (вступ, аналіз історіографії, законодавчої бази тощо).
  • 9–11 тижні Написання другого (аналітичного, практичного) розділу РР. Редагування тексту та підготовка до захисту (презентація+доповідь).
  • 13−15 тиждень Захист роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 27 годин; 
  • підготовка до практичних занять – разом 25 години; 
  • виконання реферативної роботи – 8 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі освіти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи та реферативну роботу. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання практичних завдань 7 балів.
  • ПЗ2. Оцінка за виконання практичних завдань 7 балів.
  • ПЗ3. Оцінка за виконання практичних завдань 7 балів.
  • ПЗ4. Оцінка за виконання практичних завдань 6 балів.
  • (Термін надання виконаних робіт – до 7 тижня)
  • РР – 1 етап – 1 бал
  • РР – 2 етап – 2 бали 
  • МКР1 – 20 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 9-11 тижнів)

Семестровий модуль 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання практичних завдань 9 балів.
  • ПЗ6. Оцінка за виконання практичних завдань 9 балів.
  • ПЗ7. Оцінка за виконання практичних завдань 10 балів.
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • РР – 3 етап – 1 бал
  • РР – 4 етап – 1 бал
  • МКР2 – 20 балів (15 тиждень)

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше, ніж на 60%.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих питань під час самостійної роботи. Дотримуватися принципів академычноъ культури та академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0». 

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.