Інформаційно-документаційне забезпечення галузі

ID: 6163
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
6.00.
Форма контрою: 
Залік.
Викладач: 
д. наук з соц. ком., професор О. В. Шевченко
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

вивчення теоретичних основ і надання практичних відомостей з організації роботи з професійною документацією у різних суспільно-виробничих галузях; засвоєння методологічних основ дослідження документа та керування документацією у різних галузях.

Завдання дисципліни:
  • формування уявлень про інформаційно-документаційне забезпечення галузі як про наукову дисципліну;
  • оволодіння сучасними вимогами по складанню та експертизи документів у різних галузях практичної діяльності;
  • надання здобувачам вищої освіти системних знань про структуру, види та особливості роботи з різними системами галузевих документів;
  • вироблення у здобувачів вищої освіти навичок створювати відповідні документи та керувати документопотоками в різних суспільно-виробничих галузях професійної діяльності;
  • підготовка здобувачів вищої освіти до вирішення професійних проблем відповідно до профільної спрямованості програми і видів професійної діяльності.

 

Основні результати навчання

  • Формувати стратегії системної організації, модернізації, підвищення ефективності управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю. 
  • Здійснювати організацію та управління інформаційно-аналітичною діяльністю на підприємствах та установах. 
  • Здійснювати процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації. 
  • Володіти методиками бібліо- та вебометричного аналізу інформаційних потоків та масивів. 
  •  Розробляти моделі предметної галузі, застосовувати принципи проектування автоматизованих БД, семантичного вебу, веб-сервісів та соціальних медіа в інформаційній діяльності. 
  • Застосувати законодавчі та нормативні документи, що регулюють функціонування інформаційної сфери. 
  • Використовувати методи проведення експертизи цінності, систематизації, обліку документів та формування архівних фондів. 
  • Застосовувати законодавство, що регулює управління авторськими правами в інформаційній галузі. 

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття (денна форма навчання).
4 аудиторних години – лекційні заняття; 2 аудиторних години – практичні заняття (заочна форма навчання).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;  
  • КР – курсова робота;  
  • К – консультації;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 
 
Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Вступ до курсу «Інформаційно-документаційне забезпечення галузі».
    • ПЗ 1. Вступ до курсу «Інформаційно-документаційне забезпечення галузі».
    • К; СРЗ; КР (1 етап).
  • 2 тиждень 
    • Л2. Документування створення суб’єктів підприємництва.
    • ПЗ 2. Документування створення суб’єктів підприємництва.
    •  К; СРЗ; КР (1 етап).
  • 3 тиждень 
    • Л 3. Документування договірних відносин.
    • ПЗ  3. Документування договірних відносин.
    • К; СРЗ; КР (2 етап).
  • 4 тиждень 
    • Л 4. Ведення торговельної та зовнішньоторговельної документації.
    •  ПЗ 4. Ведення торговельної та зовнішньоторговельної документації.
    • К; СРЗ; КР (2 етап).
  • 5 тиждень 
    • Л5. Документування перевезень у сфері торгівлі, обліково-фінансових та банківських операцій.
    •  ПЗ 5. Документування перевезень у сфері торгівлі, обліково-фінансових та банківських операцій.
    • К; СРЗ; КР (2 етап).
  • 6 тиждень 
    • Л 6. Діловодство в органах державного управління та місцевого самоврядування. 
    • ПЗ 6. Діловодство в органах державного управління та місцевого самоврядування. 
    •  К; СРЗ; КР (2 етап).
  • 7 тиждень 
    • Л 7. Документування діяльності органів соціального забезпечення та архіву.
    • ПЗ 7. Документування діяльності органів соціального забезпечення та архіву.
    • К; СРЗ; КР (2 етап); МКР 1.
  • 8 тиждень 
    • Л 8. Цивільна правосуб’єктність фізичних осіб. Здійснення цивільних прав і виконання цивільних обов’язків через представника. Шлюбно-сімейні відносини. 
    • ПЗ 8. Цивільна правосуб’єктність фізичних осіб. Здійснення цивільних прав і виконання цивільних обов’язків через представника. Шлюбно-сімейні відносини. 
    •  К; СРЗ; КР (2 етап).
  • 9 тиждень 
    • Л 9. Право власності. Спадкове право. Житлові, трудові, земельні, господарські спори.
    • ПЗ 9. Право власності. Спадкове право. Житлові, трудові, земельні, господарські спори.
    •  К; СРЗ; КР (2 етап).
  • 10 тиждень 
    • Л10. Дипломатична служба України: історія, організація, побудова та особливості документаційної системи. Підготовка міжнародної договірно-правової документації. 
    • ПЗ 10. Дипломатична служба України: історія, організація, побудова та особливості документаційної системи. Підготовка міжнародної договірно-правової документації. 
    • К; СРЗ; КР (3 етап).
  • 11 тиждень 
    • Л 11. Документування дипломатичного листування та статусні документи.
    • ПЗ 11. Документування дипломатичного листування та статусні документи.
    • К; СРЗ; КР (3 етап).
  • 12 тиждень 
    • Л 12. Документування внутрішньо-відомчої діяльності.
    • ПЗ 12. Документування внутрішньо-відомчої діяльності.
    •  К; СРЗ; КР (3 етап).
  • 13 тиждень 
    • Л 13. Документування видавничої та виставкової діяльності, музейної справи.
    •  ПЗ 13. Документування видавничої та виставкової діяльності, музейної справи.
    •  К; СРЗ; КР (3 етап).
  • 14 тиждень 
    • Л 14. Документування маркетингової та рекламної діяльності.
    • ПЗ 14. Документування маркетингової та рекламної діяльності.
    •  К; СРЗ; КР (4 етап); МКР 2.
  • 15 тиждень 
    • Л 15. Документування гастрольної діяльності театрально-концертних установ та кіновиробництва;
    •  ПЗ 15. Документування гастрольної діяльності театрально-концертних установ та кіновиробництва;
    • К; СРЗ; КР (4 етап).

 

Індивідуальна робота

Виконується курсова робота.

Мета КР:  практичне використання здобувачами вищої освіти теоретичних знань у конкретній суспільно-виробничій галузі.
Завдання курсової роботи: вміння відбирати джерела, датувати і класифікувати їх, робити опис джерела, аналізувати джерело за допомогою різних дослідницьких методик, вміння верифікувати джерело; знання літератури з історії досліджуваного питання, вміння її класифікувати, встановлювати спадкоємність наукових точок зору, вміння застосовувати компаративний аналіз; вміння формулювати власні висновки та пропозиції на основі знань, отриманих під час вивчення дисципліни «Інформаційно-документаційне забезпечення галузі».

Тематика КР:

  • Документування створення суб’єктів підприємництва.
  • Документування договірних відносин.
  • Ведення торговельної та зовнішньоторговельної документації.
  • Документування перевезень у сфері торгівлі.
  • Документування обліково-фінансових операцій.
  • Документування банківських операцій.
  • Діловодство в органах державного управління та місцевого самоврядування.
  • Документаційне забезпечення медичної галузі.
  • Житлово-побутові питання: документаційні аспекти.
  • Соціально-правові запити громадян в Держархів України.
  • Склад та вимоги до оформлення торговельної та зовнішньоторговельної документації.
  • Оформлення документів в органах статистики та податкової служби.
  • Документація для здійснення цивільних прав і виконання цивільних обов’язків через посередника (довіреності, посвідчення).
  • Документація у галузі шлюбно-сімейних відносин.
  • Документація щодо здійснення прав власності. 
  • Документування перевезень у сфері торгівлі, обліково-фінансових та банківських операцій. 
  • Підготовка міжнародної договірно-правової документації.
  • Документування дипломатичного листування та статусні документи.
  • Документування внутрішньо-відомчої діяльності у дипломатичній сфері. Складання візової документації.
  • Документування видавничої та виставкової діяльності, музейної справи.
  • Документування маркетингової та рекламної діяльності.
  • Документування гастрольної діяльності театрально-концертних установ та кіновиробництва.
  • Система та особливості документування сфери охорони здоров’я.
  • Система та особливості документування сфери освіти (вищої, середньої, початкової, професійної).
  • Специфіка документаційного забезпечення галузі (на вибір).

Етапи виконання КР: 

  • Вибір теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження – 1-2 тиждень. 
  • Визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту курсової роботи – 3-9 тиждень. 
  • Редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь) – 10-13 тиждень. 
  • Захист курсової роботи – 14-15 тиждень.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 120 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 18 годин;
2) підготовка до практичних занять – 42 години;
3) підготовка до екзамену – 30 годин;
4) виконання курсової роботи – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 5 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів, та складання документа – 10 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Курсові роботи оцінюються за інтегральною шкалою оцінювання, що встановлює взаємозв'язки між рейтинговим показником із захисту, національною шкалою оцінювання і шкалою оцінок ЄКТС. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали (1 тиждень). 
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали (2 тиждень) 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 3 бали (3 тиждень) 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали (4 тиждень) 
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 3 бали (5 тиждень) 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 3 бали (6 тиждень) 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 3 бали (7 тиждень) 
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 2 бали (8 тиждень) 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • МКР1. Оцінка за виконання – 30 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів).

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали (9 тиждень). 
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали (10 тиждень).
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання – 2 бали (11 тиждень).
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання – 2 бали (12 тиждень).
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання – 2 бали (13 тиждень).
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання – 3 бали (14 тиждень).
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання – 3 балів (15 тиждень).
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • МКР2. Оцінка за виконання – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60 %. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувачі зобов’язані своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів, вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час лекцій, лабораторних занятьта МКР здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час модульних тестувань забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.