Міжнародна інформація

ID: 6161
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
3.00.
Форма контрою: 
Залік.
Викладач: 
д. пед. н., доц. Чурсін М. М.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 16 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни.

Мета  дисципліни:

забезпечити майбутніх фахівців основами теоретичних, методичних знань  з міжнародного інформаційного обміну; ознайомити з системою положень, на яких базується дослідження фактів та подій у сфері міжнародних інформаційних процесів; визначити роль дослідження та організації міжнародного інформаційного обміну як фактору збереження та розвитку людства; сприяти формуванню сучасних уявлень щодо інформації і комунікації як чинників життєдіяльності суспільства. 

Завдання дисципліни:
  • сформувати цілісне й комплексне уявлення про міжнародну інформацію;
  • дати знання щодо змісту і ролі міжнародного обігу інформації в сучасному суспільстві;
  • вивчити існуючі види, структуру та інститути міжнародної інформації;
  • навчити самостійно вивчати й аналізувати чинники впливу інформатизації суспільства й супутніх процесів (прискорення, глобалізації, спеціалізації, віртуалізації) на зміст і технології міжнародної інформації;
  • дати знання щодо глобальних моделей розвитку людства, зокрема концепції сталого розвитку суспільства, концепції «пост-людства» в контексті міжнародної інформаційної взаємодії;
  • навчити застосовувати інформаційний підхід в аналізі стану та тенденцій міжнародної інформаційної взаємодії;
  • розвити практичні навички аналізу та інтерпретації поточних подій та явищ в сфері міжнародної інформації.

 

Основні результати навчання

Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських та/або наукових завдань на основі поєднання інтелектуальних здібностей людини з функціональними можливостями інформаційних систем.

Застосувати законодавчі та нормативні документи, що регулюють функціонування інформаційної сфери.

Здійснювати процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації.

Використовувати прикладні соціокомунікативні технології для організації ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 16 аудиторних годин – практичні заняття.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • К – консультації;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять.

  • 1 тиждень
    • Л1. Вступ. Міжнародна інформація як предмет вивчення. 
    • Загальна структура міжнародної інформаційної взаємодії. 
    • ПЗ1. Міжнародна інформація як предмет вивчення. Загальна структура міжнародної інформаційної взаємодії. 
    • К. СРЗ.
  • 2 тиждень 
    • Л2 Технічна і гуманітарна концепції інформації в міжнародному інформаційному обміні. Взаємодія і конкуренція як рушійні сили інформаційних потоків. 
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень 
    • Л3. Закономірності інформаційної взаємодії. Їх прояви на міжнародному рівні 
    • ПЗ2. Закономірності інформаційної взаємодії.  Їх прояви на міжнародному рівні 
    • К. СРЗ.
  • 4 тиждень 
    • Л4. Людство як система.  Роль інформації та знань як системних атрибутів людства. 
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень 
    • Л5. Інформація і знання як економічна категорія. 
    • ПЗ3. Інформація і знання як економічна категорія. 
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень 
    • Л6. Наукова інформація як ресурс людства.  Логіка міжнародної взаємодії в сфері наукової інформації. 
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень 
    • Л7. Інформатизація суспільства і її вплив на міжнародний інформаційний обмін. 
    • ПЗ4, Інформатизація суспільства. Прояви, тенденції, сутність. 
    • К. СРЗ. 
  • 8 тиждень 
    • Л8. Відображення інформатизації в міжнародних нормативних документах. Поняття інформаційного права. Міжнародне інформаційне право.
    • К. СРЗ. МКР1.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Інформація та знання в контексті міжнародного співробітництва. 
    • ПЗ5. Інформація та знання в контексті міжнародного співробітництва. 
    • К. СРЗ. 
  • 10 тиждень 
    • Л10. Тенденції інформатизації.  Прискорення, глобалізація, спеціалізація. 
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень 
    • Л11. Екологічні аспекти міжнародної інформаційної взаємодії 
    • ПЗ6. Екологічні аспекти міжнародної інформаційної взаємодії  
    • К. СРЗ.
  • 12 тиждень 
    • Л12 Освітні аспекти міжнародної інформаційної взаємодії 
    • К. СРЗ.
  • 13 тиждень 
    • Л13. Інформаційна взаємодія на міжнародному рівні у сфері культури 
    • ПЗ7. Інформаційна взаємодія на міжнародному рівні у сфері культури.
    • К. СРЗ.
  • 14 тиждень 
    • Л14. Інформаційна взаємодія на міжнародному рівні у сфері інформаційної безпеки. 
    • К. СРЗ.
  • 15 тиждень 
    • Л15. Інформаційне моделювання глобального розвитку. Концепція пост-людства. Концепція сталого розвитку. Протистояння технологічної та гуманітарної парадигм розвитку людства 
    • ПЗ8, Концепція пост-людства. Концепція сталого розвитку. Протистояння технологічної та гуманітарної парадигм розвитку людства  
    • К. СРЗ. МКР 2.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 44 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять –  разом 29 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи.  
Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 6 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль 1

  • ПЗ1 – 6 балів. Перескладання можливе протягом 2 тижня за розкладом консультацій.
  • ПЗ2 – 6 балів.. Перескладання можливе протягом 4 тижня за розкладом консультацій.
  • ПЗ3 – 6 балів.. Перескладання можливе протягом 6 тижня за розкладом консультацій.
  • ПЗ4 – 6 балів.. Перескладання можливе протягом 8 тижня за розкладом консультацій.
  • МКР1 – 26 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–9 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ5 – 6 балів. Перескладання можливе протягом 9 тижня за розкладом консультацій.
  • ПЗ6 – 6 балів. Перескладання можливе протягом 11 тижня за розкладом консультацій.
  • ПЗ7 – 6 балів. Перескладання можливе протягом 13 тижня за розкладом консультацій.
  • ПЗ8 – 6 балів. Перескладання можливе протягом 15 тижня за розкладом консультацій.
  • МКР2 – 26 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної доброчесності, 

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час модульних тестувань забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.