Теорія та практика прийняття управлінських рішень

ID: 6159
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Екзамен.
Викладач: 
к. мист., доцент В. Г. Спрінсян
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 16 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування необхідного професіоналізму у сфері управління, оволодіння технологією прийняття управлінських рішень в обсязі кваліфікаційних вимог до спеціаліста, а також надбання первинного досвіду й освоєння прийомів постановки та вирішення проблем в управлінській діяльності, оформлення теоретико-технологічних і психологічних уявлень про процедуру проблематизації і депроблематизації в управлінні. 

Завдання дисципліни:
  • поглиблення уявлень про управлінське мислення, процеси розробки і прийняття рішень, про механізми індивідуального та колективного мислення у процесі розробки і прийняття рішень;
  • формування вмінь застосовувати знання з теорії і практики прийняття управлінських рішень у процесі виконання функціональних обов’язків; визначення особливостей застосування наукових методів прийняття ефективних рішень, мистецтвом управління та естетичними засадами управлінської діяльності.

 

Основні результати навчання

  • Здійснювати організацію та управління інформаційно-аналітичною діяльністю на підприємствах та установах. 
  • Використовувати методи проведення експертизи цінності, систематизації, обліку документів та формування архівних фондів. 
  • Формувати стратегії системної організації, модернізації, підвищення ефективності управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю. 
  • Здійснювати процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації. 
  • Застосовувати прикладне програмне забезпечення для вирішення управлінських та/або наукових завдань на основі поєднання інтелектуальних здібностей людини з функціональними можливостями інформаційних систем. 
  • Здійснювати маркетингові дослідження ринку інформаційних продуктів та послуг.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 16 аудиторних годин – практичні заняття (денна форма).
4 аудиторних години – лекційні заняття; 2 аудиторних години – практичні заняття (заочна форма).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Поняття управлінського рішення.
    • ПЗ 1. Поняття управлінського рішення.
    • К. СРЗ. 
  • 2 тиждень
    • Л 2. Мета та альтернатива в теорії прийняття управлінських рішень.
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень
    • Л 3. Людський та психологічний фактори прийняття рішення.
    • ПЗ 2. Людський та психологічний фактори прийняття рішення.
    • К. СРЗ. 
  • 4 тиждень
    • Л 4. Типологія управлінських рішень.
    • К. СРЗ. 
  • 5 тиждень
    • Л 5. Етапи розробки та прийняття управлінських рішень.
    • ПЗ 3. Етапи розробки та прийняття управлінських рішень.
    • К. СРЗ. 
  • 6 тиждень
    • Л 6. Принципи прийняття управлінських рішень.
    • К. СРЗ. 
  • 7 тиждень
    • Л 7. Системний аналіз і методи дослідження операцій.
    • ПЗ 4. Системний аналіз і методи дослідження операцій.
    • К. СРЗ. МКР 1. 
  • 8 тиждень
    • Л 8. Моделювання розробки та прийняття рішень.
    • К. СРЗ. 
  • 9 тиждень
    • Л 9. Використання методів математичного програмування при прийнятті рішень.
    • ПЗ 5. Використання методів математичного програмування при прийнятті рішень.
    • К. СРЗ. 
  • 10 тиждень
    • Л 10. Застосування теорії ігор при прийнятті рішень.
    • К. СРЗ. 
  • 11 тиждень
    • Л 11. Неформальні методи прийняття рішень.
    • ПЗ 6. Неформальні методи прийняття рішень.
    • К. СРЗ. 
  • 12 тиждень
    • Л 12. Особливості розробки та прийняття рішень у групі.
    • К. СРЗ. 
  • 13 тиждень
    • Л 13. Методи прогнозування управлінських рішень.
    • ПЗ 7. Методи прогнозування управлінських рішень.
    • К. СРЗ. 
  • 14 тиждень
    • Л 14. Програмно-цільовий підхід до прийняття управлінських рішень.
    • К. СРЗ. МКР 2. 
  • 15 тиждень
    • Л 15. Реалізація управлінських рішень та контроль їх виконання.
    • ПЗ 8. Реалізація управлінських рішень та контроль їх виконання.
    • К. СРЗ.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 89 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 21 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 38 години;
  • підготовка до складання екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 6 бали. 
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 6 бали. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 7 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • МКР1 – 25 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 8-11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 6 бали. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 6 бали. 
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 7 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • МКР2 – 25 балів (15 тиждень).
  • Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання по 20 балів максимум) та практичної частини (1 завдання - 40 балів максимум). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів − за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.ід час модульних тестувань та іспиту забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.