Консалтинг в інформаційній діяльності

ID: 6158
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Екзамен.
Викладач: 
канд.мист., доцент Лугова Т.А.
Кількість аудиторних занять: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття .

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надання комплексу теоретичних знань та необхідних вмінь з консалтингу інформаційної діяльності, які можуть використовуватись у практиці освітньої, соціальної, інформаційної професіональної діяльності.

Завдання дисципліни:
  • сформувати знання з теоретичних, методологічних, методичних та прикладних аспектів консалтингу в їх єдності; показати способи організації та проведення консалтингових досліджень та розробок у сфері інформаційній діяльності бізнес-структур та державного управління;
  • надати знання про структури базового консалтингового процесу;
  • навчити організовувати консультаційний процес та аналізувати його ефективність;
  • навчити застосовувати методики консультування; надавати базові консалтингові послуги;
  • планувати кар’єру та мотивацію праці, застосовувати характерні особливості ефективної взаємодії персоналу.

 

Основні результати навчання

Формувати стратегії системної організації, модернізації, підвищення ефективності управління інформаційною, бібліотечною та архівною діяльністю. 
Застосовувати технології створення та підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, вивчення та задоволення інформаційних потреб користувачів. 
Здійснювати процедури аналітико-синтетичного опрацювання наукової та управлінської інформації.
Створювати та реалізовувати затребувані споживачами інформаційні продукти та послуги.
Здійснювати маркетингові дослідження ринку інформаційних продуктів та послуг. 
Використовувати знання та навички щодо проведення збору даних, моделювання документно-інформаційних систем і їх ресурсів при аналізі конкурентоспроможності установи. 

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття (денна форма).
4 аудиторних години – лекційні заняття; 2 аудиторних години – практичні заняття (заочна форма).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • КР − курсова робота;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Історія становлення та розвитку консалтингу як наукового напрямку. 
    • К. СРЗ. КР початок етапу 1 
  • 2 тиждень
    • Л2. Види консалтингу та його сутність.
    • ПЗ1. Види консалтингу та його сутність.
    • К. СРЗ. 
  • 3 тиждень
    • Л3. Цілі, завдання та предметна галузь консалтингу.
    • К. СРЗ. КР початок етапу 2 
  • 4 тиждень
    • Л4. Процес та процедури інформаційного консалтингу.
    • ПЗ2. Процес та процедури інформаційного консалтингу.
    • К. СРЗ. 
  • 5 тиждень
    • Л5. Консалтинг в адміністративно-управлінській сфері.
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень
    • Л6. Консалтинг інформаційних потреб організації.
    • ПЗ3. Консалтинг інформаційних потреб організації.
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень
    • Л7. Соціальний консалтинг.
    • К. СРЗ. КР початок етапу 3
  • 8 тиждень
    • Л8. Реінжиніринг як консалтингова технологія реорганізації бізнес-процесів.
    • ПЗ4. Реінжиніринг як консалтингова технологія реорганізації бізнес-процесів.
    • К. СРЗ. МКР1
  • 9 тиждень
    • Л9. Організація здійснення консультативних послуг.
    • К. СРЗ.
  • 10 тиждень
    • Л10. Управління у команді консультантів.
    • ПЗ5. Управління у команді консультантів.
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень
    • Л11. Поведінка консультанта в системі клієнта.
    • К. СРЗ. КР початок етапу 4
  • 12 тиждень
    • Л12. Коучинг як форма консалтингу.
    • ПЗ6. Коучинг як форма консалтингу.
    • К. СРЗ. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Методика проведення індивідуальних консультацій.
    • К. СРЗ. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Публічні консультації.
    • ПЗ7. Публічні консультації.
    • К. СРЗ. 
  • 15 тиждень
    • Л15. Методика організації та проведення майстер-класів та семінарів-тренінгів.
    • К. СРЗ. МКР2

 

Індивідуальна робота

Виконується КР. 

Мета КР: розвиток самостійності у розв’язанні консультаційних завдань та практичних навичок при плануванні консалтингової діяльності, використанні відповідних методик консультування та розвитку професійних навичок консультування.

Тематика КР:

  • Теоретико-методологічні засади і зміст консалтингу в інформаційній діяльності. 
  • Інформаційно-консультаційна діяльність в інформаційній діяльності.
  • Порівняльна характеристика консалтингової діяльності фірм «великої четвірки».
  • Маркетинг взаємовідносин у роботі консультанта з інформаційної діяльності.
  • Внутрішній інформаційний консалтинг як різновид інформаційної діяльності підприємства. 
  • Інформаційний аудит як вид інформаційного консалтингу. 
  • Інформаційні експертизи та комунікативний аудит як різновиди консалтингової діяльності. 
  • Мета та роль групових методів навчання і консультування.
  • Коучинг як метод консалтингу в інформаційній діяльності: аналіз сучасної світової практики.
  • Прикладні інформаційні технології та їх застосування в консалтингу.
  • Застосування сучасних методів аналізу для діагностики проблем підприємств. 
  • Застосування консалтинговими службами сучасних методик для пошуку раціональних рішень проблем підприємства.
  • Організація роботи консультанта в галузі інформаційної діяльності.
  • Вимоги до професійної підготовки інформаційного консультанта. 
  • Особливості становлення консалтингу в інформаційній діяльності у світі і в  Україні.
  • Аутсорсинг як бізнес-модель інформаційного консалтингу.
  • Методи отримання інформації для проведення інформаційного консалтингу.
  • Особливості просування консалтингової інформаційної послуги на ринку. 
  • Світовий ринок консалтингових послуг, структура, географія, динаміка розвитку.
  • Консалтинг з автоматизації діяльності комерційного підприємства.
  • Характеристика сектору консалтингових навчальних послуг. 
  • Особливості ціноутворення на ринку консалтингових  послуг. 
  • Характеристика продуктового інформаційного консалтингу у галузі менеджменту інформаційних ресурсів.
  • SWOT-аналіз інформаційної діяльності підприємства як методика роботи консультанта.
  • Бенчмаркінг як метод консалтингу в інформаційній діяльності.

Етапи виконання КР

  • 1−2 тиждень  Вибір теми та наукових джерел, складання плану дослідження, визначення методики та розробка інструментарію дослідження.
  • 3–6 тижні Написання першого теоретичного розділу КР (вступ, аналіз історіографії, законодавчої бази тощо).
  • 7–10 тижні Написання другого (аналітичного, практичного) розділу КР. Редагування тексту та підготовка до захисту (презентациія+доповідь).
  • 11−12 тиждень Захист роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 91 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 12 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 19 години;
  • виконання КР – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та курсову роботу. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 6 балів. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • КР(етап 1). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 2 тиждень.
  • КР(етап 2). Оцінка за виконання – 20 балів. Термін надання – 6 тиждень.
  • МКР1 – 25 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 8 балів. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 8 балів. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 9 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • КР(етап 3). Оцінка за виконання – 30 балів. Термін надання та захист – 10 тиждень. 
  • КР(етап 4). Оцінка за виконання – 40 балів. Термін надання та захист – 12 тиждень.
  • МКР2 – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Курсові роботи оцінюються за інтервальною шкалою оцінювання, що встановлює взаємозв'язки між рейтинговим показником із захисту, національною шкалою оцінювання і шкалою оцінок ECTS. У цілому якісно виконана і захищена курсова робота оцінюється максимально 100 балами. Бали знімаються за порушення наступних вимог. Несвоєчасне надання курсової роботи до захисту – 5 балів. Невідповідне оформлення: зменшення або перевищення обсягу текстової частини роботи – більш як на 5 сторінок – 5 балів; шрифт та інтервали не відповідають встановленим нормам – 5 балів; відсутня або неправильна нумерація сторінок – 5 балів; неправильне оформлення графічного матеріалу, таблиць – 5 балів. Вступ не відповідає вимогам – 5 балів. Відсутня логічна послідовність і науковий стиль викладення,не дотримані вимоги щодо орфографічних, пунктуаційних і стилістичних норм літературної мови – 10 балів. В роботі не достатньо розкриті питання зазначені в змісті, відсутня глибина всебічність, повнота викладення, відсутність визначених під час виконання курсової роботи, проблем, шляхів їх вирішення,відсутність самостійних підходів, ідей, міркувань, висновків, власної точки зору та аргументації – 5-10 балів. Відсутність посилань на джерела інформації – 5 балів. Не дотримані вимоги щодо розмірів структурних елементів курсової роботи їх пропорційність – 5 балів. Відсутність табличного та ілюстративного матеріалу, його аналізу та прив'язки до змісту тексту – 10 балів. Невідповідність висновків та рекомендацій вимогам (відсутність зв’язку з результатами дослідження, підсумків з розглядуваних питань) – 5 балів. Відмова від прилюдного захисту курсової роботи – 20 балів. Неправильно оформлений список використаних джерел, додатки – 5 балів. Попередня кількість балів за виконання курсової роботи визначається науковим керівником у процесі перевірки. Під час захисту здобувачем вищої освіти курсової роботи кількість балів може бути змінено в залежності від якості захисту.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання по 20 балів максимум) та практичної частини (1 завдання - 40 балів максимум). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів − за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час модульних тестувань та іспиту забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.