Соціологія управління

ID: 5875
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Містить курсову роботу.
Форма контрою: 
Екзамен. Захист курсової роботи.
Викладач: 
кандидат соціологічних наук, доцент кафедри ПСР Нікон Н.О.

Кількість аудиторних занять: 30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

 

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

полягає в засвоєнні здобувачами основних понять дисципліни, теоретичного та практичного матеріалу, що стосується соціальних явищ і процесів у сфері управління, соціальних проблем, що в ній виникають.

Завдання дисципліни:

розкрити специфіку спеціальної соціологічної теорії, що досліджує управління, сферу суспільного життя, її об’єкт та предмет; розглянути поняття «управління» як одне із самих значимих умов формування, функціонування і розвитку суспільства; вивчення історії розвитку соціології управління та організаційно-культурними парадигмами, їх основних методологічних підходів; оволодіння основними напрямками досліджень соціології управління; сформувати у здобувачів практичні навики по проведенню прикладних досліджень у сфері управління, як у масштабі країни, так і в організаціях.

 

Основні результати навчання

Розв’язувати складні задачі і проблеми, що потребують оновлення й інтеграції знань в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.

Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях.

Організовувати спільну діяльність фахівців різних галузей і непрофесіоналів, здійснювати їх підготовку до виконання завдань соціальної роботи, ініціювати командоутворення та координувати командну роботу.

Розробляти критерії та показники ефективності професійної діяльності, застосовувати їх в оцінюванні виконаної роботи, пропонувати рекомендації щодо забезпечення якості соціальних послуг та управлінських рішень.

Здійснювати відбір методів і технологій управління у відповідності до характеру соціальних проблем.

 

Основні результати курсової роботи

Показувати глибинне знання та системне розуміння теоретичних концепцій, як із галузі соціальної роботи, так і з інших галузей соціогуманітарних наук.

Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для професійного зростання, опановувати її, засвоювати та продукувати нові знання, розвивати професійні навички та якості. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • КР – курсова робота;
  • Е – екзамен.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Соціологія управління як галузь соціологічної науки
    • СРС,
    • К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Сутність та зміст соціального управління.
    • ПЗ1. Сутність та зміст соціального управління.
    • СРС,
    • К
  • 3 тиждень
    • Л3. Розвиток управлінської думки та основні теорії управління
    • СРС,
    • К,
    • КР етап 1
  • 4 тиждень
    • Л4. Моделі соціального управління.
    • ПЗ2. Моделі соціального управління.
    • СРС,
    • К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Соціальні методи прийняття рішень.
    • СРС,
    • К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Соціальні організації в системі управління.
    • ПЗ3. Соціальні організації в системі управління.
    • СРС,
    • К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Соціальна середа управління.
    • МК№1,
    • СРС,
    • К,
    • КР етап 2.
  • 8 тиждень
    • Л8. Організаційна культура та організаційна поведінка.
    • ПЗ4. Організаційна культура та організаційна поведінка.
    • СРС,
    • К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Соціальні технології в системі управління.
    • СРС,
    • К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Державне соціальне управління.
    • ПЗ5. Державне соціальне управління.
    • СРС,
    • К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Управління та маніпулювання.
    • СРС,
    • К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Керівник в системі управління.
    • ПЗ6. Керівник в системі управління.
    • СРС,
    • К,
    • КР етап 3
  • 13 тиждень
    • Л13. Стилі управління
    • СРС,
    • К,
    • КР етап 4
  • 14 тиждень
    • Л14. Управління конфліктами.
    • ПЗ7. Управління конфліктами.
    • СРС,
    • К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Засоби соціальної діагностики та емпіричне дослідження управління.
    • ПЗ8. Засоби соціальної діагностики та емпіричне дослідження управління.
    • МК№2,
    • СРС.

 

Індивідуальна робота

Виконується КР. Тематика курсової роботи: «Дослідження у соціальній сфері щодо проблем соціального управління».

Мета КР: поглиблене вивчання теоретичних концепцій щодо соціології управління, набуття здатності використання технологій, методів або моделей соціального управління для професійного зростання, розвитку професійних навичок та якостей.

  • 1-3 тижні: Отримання завдання.
  • 4-7 тижні: Написання теоретико-дослідницької частини. 
  • 8-12 тижні: Виконання аналітичної частини та оформлення виконаної в повному обсязі роботи.
  • 13 тиждень: Захист КР. 

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 89 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 10 годин; 
  • підготовка до практичних занять – 19 годин; 
  • виконання курсової роботи – 30 годин; 
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та курсову роботу. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (2 завдання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного практичного завдання у семестровому модулі № 1 оцінюється в 10 балів, правильне виконання кожного практичного завдання у семестровому модулі № 2 оцінюється в 6 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

  • Семестровий модуль № 1
    • ПЗ1. Оцінка за виконання – 10 балів (2 тиждень).
    • ПЗ2. Оцінка за виконання – 10 балів (4 тиждень).
    • ПЗ3. Оцінка за виконання – 10 балів (6 тиждень).
    • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
  • Семестровий модуль № 2
    • ПЗ4. Оцінка за виконання – 6 балів (8 тиждень).
    • ПЗ5. Оцінка за виконання – 6 балів (10 тиждень).
    • ПЗ6. Оцінка за виконання – 6 балів (12 тиждень).
    • ПЗ7. Оцінка за виконання – 6 балів (14 тиждень).
    • ПЗ8. Оцінка за виконання – 6 балів (15 тиждень).
    • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Бали розподіляються наступним чином: 60 балів – теоретична частина та 40 балів – практична. За бездоганну відповідь на кожне теоретичне питання здобувач отримує 20 балів. При цьому відповідь є бездоганною, якщо здобувач повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів, обґрунтував висновки, навів визначення, приклади, проілюстрував відповідь необхідною і достатньою кількістю записів. Якщо здобувачем наведено лише коротке формулювання поняття/твердження, він отримує 10 балів. Якщо разом з формулюванням наведені приклади використання поняття/твердження для рішення відповідних завдань, здобувач отримує 15 балів.

За бездоганне виконання завдання практичної частини здобувач отримує – 40 балів. При цьому виконання практичного завдання вважається бездоганним (залежно від характеру завдання), якщо отримана правильна кількісна відповідь на поставлене питання чи наведено обґрунтований доказ запропонованого твердження, висновку, властивості, тощо.

Екзамен вважається не складеним, якщо здобувач отримав незадовільну оцінку. 

КР в кожному семестровому модулі оцінюється у максимально можливі 50 балів:

  • Семестровий модуль № 1
    • Формулювання постановки задачі для КР – 10 балів (1-3 тиждень).
    • Застосовування теоретичних положень для обґрунтування проведення  досліджень відповідно до поставленого завдання – 20 балів (4-6 тиждень).
    • Представлення першої частини КР – 20 балів (7 тиждень).
  • Семестровий модуль № 2
    • Обґрунтування одержаних результати розрахунків і їх інтерпретація – 20 балів (8-11 тиждень).
    • Оформлення КР відповідно до вимог ДСТУ – 10 балів (12 тиждень).
    • Презентування роботи – 20 балів (13 тиждень).

Максимальна оцінка за КР – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.