Професійна кар'єра в соціономічній сфері

ID: 5871
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2020.
Кількість кредитів ЄКТС: 
4.50.
Форма контрою: 
Екзамен.
Викладач: 
к.п.н., доц. Тодорцева Ю. В.

Кількість аудиторних занять: 30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

 

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

ознайомлення здобувачів вищої освіти з  теоретичними засадами та практичними методами/прийомами професійного навчання і професійної кар’єри в соціономічній сфері, що слугуватиме основою для їхньої професійної самодостатності як усвідомлення себе в професії і професії в собі. 

Завдання дисципліни:

сформувати обізнаність із сутністю технологій аналізу особистісних властивостей щодо мотивації, само менеджменту часу та кар’єрного планування; сформувати вміння визначати найбільш ефективні прийоми, форми і методи самоуправління з метою підвищення продуктивності професійної діяльності та особистісного зростання в соціономічній сфері; сформувати вміння складати комплексні професіограми в соціономічній сфері та розробляти пропозиції щодо прогнозування професійного життєвого шляху; застосовувати техніки тайм-менеджменту з метою раціоналізації особистісних ресурсів та професійного самовдосконалення; сформувати навички розвитку тих якостей особистості, що мають для майбутнього магістра особистісне професійно-педагогічне значення в контексті організації та управління професійною кар’єрою в соціономічній сфері. 

 

Основні результати навчання

Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях.

Виконувати рефлексивні практики в контексті цінностей соціальної роботи, відповідальності, у тому числі для запобігання професійного вигорання.

Демонструвати позитивне ставлення до власної професії та відповідати своєю поведінкою етичним принципам і стандартам соціальної роботи.

Самостійно будувати та підтримувати цілеспрямовані, професійні взаємини з широким колом людей, представниками різних спільнот і організацій, аргументувати, переконувати, вести конструктивні переговори, результативні бесіди, дискусії, толерантно ставитися до альтернативних думок.

Вміти здійснювати планування, організацію та управління професійною кар’єрою в соціономічній сфері. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • Е – екзамен – підсумковий контроль здійснюється у формі усного екзамену.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Професійне навчання і професійна кар’єра особистості: наукові знання та ключові категорії курсу.
    • СРС.
    • К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Основні категорії і поняття професійного розвитку.
    • ПЗ1. Види та типи кар’єр.
    • СРС.
    • К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Кар’єра як особливий вид діяльності людини.
    • СРС.
    • К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Психологічні механізми кар’єрного зростання.
    • ПЗ2. Психодіагностична методика Е. Шейна «Якоря кар’єри».
    • СРС.
    • К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Мотивація кар’єри.
    • СРС.
    • К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Професійний успіх кар’єри особистості.
    • ПЗ3. Семінар-тренінг «Планування кар’єри».
    • СРС.
    • К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Формування професіоналу: професіоналізм, кар’єра, професійна деформація.
    • СРС.
    • К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Cтратегії професіональної кар’єри соціального працівника.
    • ПЗ4. Темперамент компанії.
    • МКР1.
    • СРС.
    • К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Менеджмент кар’єри: фактори кар’єрного гальмування фахівця соціономічної сфери.
    • СРС.
    • К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Причини повільної кар’єри в соціономічній сфері.
    • ПЗ5. Тренінг  «Характеристики соціального працівника як професіонала».
    • СРС.
    • К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Поняття «тайм-менеджмент» та його роль в особистісній системі планування кар’єри.
    • СРС.
    • К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Індивідуальний фонд часу та види «психологічного часу». 
    • ПЗ6. Виконання вправ на зв'язок психологічного часу та праце ефективності людини.
    • СРС.
    • К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Професіоналізація соціономічної сфери  в Україні.
    • СРС.
    • К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Методи реалізації кар’єрного зростання в різноманітних ор¬ганізаціях соціальної сфери.
    • ПЗ7. Розробка комплексної професіограми в соціономічній сфері.
    • СРС.
    • К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Поради з організації успішної кар’єри в соціономічній сфері.
    • ПЗ8. Тренінг кар’єрного зростання.
    • МКР2.
    • СРС.
    • К. 

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 89 годин.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 18 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання ДЗ – 41 година;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (5 завдань). Відповідь на кожне тестове запитання теоретичної частини оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 2 бали. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів: 

  • Семестровий модуль № 1
    • ПЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів (2 тиждень).
    • ПЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (4 тиждень).
    • ПЗ3. Оцінка за виконання – 10 балів (6 тиждень).
    • Проект професійного самовизначення. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 8 тиждень.
    • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
  • Семестровий модуль № 2
    • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (8 тиждень).
    • ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
    • ПЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (12 тиждень).
    • ПЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів (14 тиждень).

Розробка комплексної професіограми в соціономічній сфері. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та презентація – 14–15 тижні. МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень). Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. Бали розподіляються наступним чином: 60 балів – теоретична частина та 40 балів – практична. За бездоганну відповідь на кожне теоретичне питання здобувач отримує 20 балів. При цьому відповідь є бездоганною, якщо здобувач повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів, обґрунтував висновки, навів визначення, приклади, проілюстрував відповідь необхідною і достатньою кількістю записів. Якщо здобувачем наведено лише коротке формулювання поняття/твердження, він отримує 10 балів. Якщо разом з формулюванням наведені приклади використання поняття/твердження для рішення відповідних завдань, здобувач отримує 15 балів. За бездоганне виконання завдання практичної частини здобувач отримує – 40 балів. При цьому виконання практичного завдання вважається бездоганним (залежно від характеру завдання), якщо отримана правильна кількісна відповідь на поставлене питання чи наведено обґрунтований доказ запропонованого твердження, висновку, властивості, тощо. Екзамен вважається не складеним, якщо здобувач отримав незадовільну оцінку.  

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.